Hjelp en datanovise. Wimp HIFI

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Hei
Jeg har et godt nettverk i huset, og jeg har et brukbart anlegg i stua, plassert ca 8-10 m fra min Jensen router. Jeg ønsker en "dings" som jeg kan koble til BorderPatrol pre'en min slik at jeg kan spille Wimp HIFI på anlegget. Jeg ønsker ikke å kable fra router til pre. Hva trenger jeg? Og, trenger jeg spesialkompetanse for å få dette til å virke?
Roger
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Gode og fornuftige "alt i en" bokser fra Sonos og Bluesound er gode alternativer. Her får du innebygget wimp støtte(med mulighet for hifi-modus) kombinert med et oversiktlig og enkelt brukergrensesnitt. Du trenger ikke noe spesialkompetanse så lenge du har sett en PC før. Bluesound Node kobles til eksisterende WiFi mens Sonos Connect har sin egen router som kables til router for å gjøre systemet trådløst. Dog er 8-10m erfaringsmessig i grenseland mtp stabil overføring. Jeg har også dårlig erfaring med Jensen.

Mener også de kommende streamerne fra EC som jeg så på Munchen-messen har støtte for bl.a. Wimp. Disse så virkelig spennende ut og kommer i mange forskjellige prisklasser. Verdt å sjekke ut.


Geir Arne
 

Walker75

Medlem
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
31
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Har selv vært i tankeboksen lenge med relativt lik problemstilling. Gikk for Bluesound node som har full integrering med wimp hifi. Enkel installasjon, trådløst fungerer glimrende hos meg og til en relativt overkommelig pris.
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Har selv vært i tankeboksen lenge med relativt lik problemstilling. Gikk for Bluesound node som har full integrering med wimp hifi. Enkel installasjon, trådløst fungerer glimrende hos meg og til en relativt overkommelig pris.
det er interessant. Hvor langt er det fra router til node? Og, bruker du Wimp HIFI?
Roger
 
Topp Bunn