Hjelp! CD-spiller sa takk for seg...

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Fikk en skikkelig nedtur i går. Min Hegel CDP2a tok kvelden :-[
Jeg aner ikke hva som har skjedd. Jeg og min samboer spiste middag da hun skulle skifte CD. Da hun berørte kabinettet fikk hun en ordentlig karamell. Jeg hørte støtet godt selv om jeg satt på lang avstand.
Etterpå fungerer ikke spilleren. ??? Vi får slått spilleren av/på. Når den er på så lyser absolutt alle symbol i displayet. Ellers fungerer ingenting.
Hva kan ha skjedd? Kan forsterkeren også ha tatt skade?
Det ble litt av en nedtur på det som skulle være en romantisk lørdagskveld.

-LE

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.276
Så bra at det som skulle bli en romantisk kveld ble spolert! Når ikke jeg fikk noen romantisk kveld, så unner jeg ingen andre det heller! :mad: :-*

Vel..når det gjelder elektronikken i CD spilleren, så har jeg en dårlig feeling. Her er det blitt et overslag, og følsomme IC'er liker ikke sånt noe særlig. Tipper det blir en omfattende reperasjon.
Her var det med andre ord ikke mye trøst å få.. ;D

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
0
Hei

Antar at du har prøvd med strømmen ute i noen minutter også?

Ellers så må du ringe eller maile Hegel så får du nok svar

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Jeg liker ikke helt situasjonen nei...

Jeg har hatt kontakta ute et par timer uten noen endring.

Er veldig spent på om noe sånt kan dekkes av garanti/kjøpslov?

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Det der burde bli dekket av garanti og kjøpslov ja. En CD-spiller skal jo kunne berøres uten at den tar kvelden!

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1

Tja, det spørs om det går på garanti/reklamasjonsrett - kommer helt an på om dette skyldes en feil i spilleren (overledning(jordfeil) eller opplading av statisk el som uheldigvis gikk gjennom spillern.

Men, hvis du ikke får rep dekket av garanti/rek-rett er det ikke umulig at dette er dekket av innboforsikringen din - ville definitivt ha sjekket med forsikringsselsakpet for å se om det er noe å hente.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Kommer jo an på hva støtet skyldes. Statisk elektrisitet? Har dere tepper? Antar det er teoretisk mulig at en utladning med statisk elektrisitet kan ha skadet elektronikken.
Om ikke, vel - en cd-spiller som ikke fungerer og gir støt ville jeg reklamert på.

Larsemann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.07.2003
Antall liker
0
Ok, takk for hjelpen! Skal undersøke med forhandler/produsent i dag.

Snakket forresten litt mer med min bedre halvdel i går. Og hun påstår hardnakket at hun ikke rakk å ta på spilleren før det skjedde. Hun holdt hånden et lite stykke unna.

C

Cyber

Gjest
Godt det gikk bra med henne da. :)

Hvis ikke garantien dekker så er den jo såpass dyr at innboforsikringen dekker det vel? En har vel typisk 1500 i egenandel eller?

Topp Bunn