Hjelmeset og Gjerdalen bør bare legge opp med en gang.

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
Her er det bare to ting som gjelder:
1. Spark Djupvik, ansett Alsgaard som landslagstrener
2. Landslagsutøvere som blir slått med 2-3 minutter av en "weekendmosjonist" kan bare legge opp med en gang, da tenker jeg på Gjerdalen, Djupvik, Einarsson og Hjelmeset etc.
 

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Innlegg
8.875
Antall liker
4.315
Ja, det er tynt i rekkene på herresiden nå. Er vel egentlig bare Petter og sprinterne som har internasjonal konkurransekraft. Det er ikke godt å si om dette skyldes ledelse og støtteapparat eller dårlig rekruttering.

Uansett så synes jeg ikke man kan klandre Hjelmeset og Co for at de fortsatt er på landslaget. Det er ikke disse gutta sin feil at det ikke kommer opp yngre løpere som går fortere på ski.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Er det Fredrik Aukland han heter.....spark det sittende og få ham hjem!

Mvh
OMF
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.783
Antall liker
21.686
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Alle vil bli syklister nu for tiden. Heldigvis.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.168
Antall liker
6.854
Torget vurderinger
4
Eivind E skrev:
Her er det bare to ting som gjelder:
1. Spark Djupvik, ansett Alsgaard som landslagstrener
2. Landslagsutøvere som blir slått med 2-3 minutter av en "weekendmosjonist" kan bare legge opp med en gang, da tenker jeg på Gjerdalen, Djupvik, Einarsson og Hjelmeset etc.
Er ikke ikke direkte uening i at det kunne være større tilvekst på herrelaget, men å kalle Alsgård for weekendmosjonist er kanskje en mild overdrivelse...

treningsdagbok
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Trane skrev:
Eivind E skrev:
Her er det bare to ting som gjelder:
1. Spark Djupvik, ansett Alsgaard som landslagstrener
2. Landslagsutøvere som blir slått med 2-3 minutter av en "weekendmosjonist" kan bare legge opp med en gang, da tenker jeg på Gjerdalen, Djupvik, Einarsson og Hjelmeset etc.
Er ikke ikke direkte uening i at det kunne være større tilvekst på herrelaget, men å kalle Alsgård for weekendmosjonist er kanskje en mild overdrivelse...

treningsdagbok


8 år siden han la opp, ikke noen giktbrudden geriatriker akkuret, men......noen av de andre, say no more....
 
F

fjellvåk

Gjest
Hvis man også antar at Alsgård var enda bedre den gangen han gikk aktivt så sier det også litt om hvor mye høyere nivået var dengang en nå i internasjonal og nasjonal langrenn. Hvis jeg ikke husker feil var det mange flere som kunne vinne et renn for 10-15 år siden enn nå. De aller fleste i dag er kun listefyll.
Og når man først er inne på sparking; det er på tide at Skinstad finner på noe annet.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.138
Antall liker
9.457
Bx skrev:
Ja, det er tynt i rekkene på herresiden nå. Er vel egentlig bare Petter og sprinterne som har internasjonal konkurransekraft.
Petter? Syk, du liksom. Livredd for Alsgård.
 
S

Slubbert

Gjest
Eivind E skrev:
Landslagsutøvere som blir slått med 2-3 minutter av en "weekendmosjonist" kan bare legge opp med en gang, da tenker jeg på Gjerdalen, Djupvik, Einarsson og Hjelmeset etc.
Jeg synes folk bør få lov til å gjøre som de vil. For meg er det like uforståelig at nevnte herrer vil bruke livene sine til å gå på ski, som det er at andre vil bruke livene sine til å se på at nevnte herrer går på ski, men hver til sitt.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Eivind E skrev:
Her er det bare to ting som gjelder:
1. Spark Djupvik, ansett Alsgaard som landslagstrener
2. Landslagsutøvere som blir slått med 2-3 minutter av en "weekendmosjonist" kan bare legge opp med en gang, da tenker jeg på Gjerdalen, Djupvik, Einarsson og Hjelmeset etc.
Alsgård trener vel i overkant av 50 timer i måneden. Ikke akkurat en weekendmosjonist. Dermed har han kunnet beholde sitt høye nivå, med motoren noenlunde intakt.. Han hevder seg også ganske bra i langløp som Vasaloppet for eksempel. Han har et så høyt nivå at han ville være i verdenstoppen om et år om han ønsket det, i følge ham selv. Så weekendmosjonist? Neppe.
 
Topp Bunn