Hilary Hahn

R

Roysen

Gjest
Anbefalinger av skiver med god lyd og flott musisering mottas med takk. Ønsker noen alternativer til Anne Sophie Mutter og Ms. Hahn er vel ikke så dumt?

Mvh
Roysen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hillary Hahn

Hun gjør iallefall Elgarkonserten, Spohr #8 og Schoenberg-konserten svært bra, og også tildels Paganini. Alle for DGG; hvor hun har hatt størst suksess. Schoenberg-konserten er vel (imo) hennes største bragd. Mozart-sonatene hennes er også gode, det samme er Bach-konsertene. Sibelius-konserten er imo i beste fall indifferent. Et gjesp.

Søk f.eks på www.mdt.co.uk og skriv Hilary Hahn (med en L i Hilary) i søkemotoren, og du vil få opp dine valg. Gjør oppmerksom på at mange av disse platene ikke akkurat er det ypperste innen åpen og fri lydkvalitet imo; men låter veldig "moderne"; litt tett og kompakt på et vis. For de som måtte være interessert i slikt.

Mvh Vidar P

R

Roysen

Gjest
Hillary Hahn

Takk for det Vidar,

Jeg må forresten legge til at min absolutte fiolinist favoritt for tiden er Julia Fischer. Jeg har alle hennes SACD utgivelser på Pentatone og håper Hilary Hahn kan match. Spesiellt frister Schonenberg som jeg forstår skal være temmelig teknisk krevende.

Mvh
Roysen

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Om du er på utkikk etter store fiolinister av idag, så er det kanskje en tanke å gløtte på det beste fra Maxim Vengerov også (du kan jo f.eks google ham). Jeg husker enda da hans eiendommelige Beethoven kom.. det var noe for seg selv det :)

Mvh Vidar P

R

Roysen

Gjest
Takker igjen Vidar - det må sjekkes ut.

Mvh
Roysen

Topp Bunn