Highway to HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Etter denne gode artikkelen på NRK i går var det på sin plass å snurre litt AccaDacca i kveld.
    Dette sitatet fra Angus Young i sin tid er bare pur klasse😂🤘
    «I’m sick to death of people saying we’ve made 11 albums that sound exactly the same. In fact, we’ve made 12 albums that sound exactly the same.»
    IMG_3901.jpeg


    image.jpg

    🤘🎸🤘🎸🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_3943.jpeg

    🎶Snurres nå: Magna Carta Cartel-The Dying Option🎶

    DrømmePåppRåkk på sitt aller beste! Kan oppleves på Tons Of Rock, Lørdag 24 Juni🤘🖤
     
    Sist redigert:

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Selv om prisene har blitt brutale dukker det stadig vekk opp nye plater her.
    Spidergawd ll, lll og lV ble kjøpt brukt på Finn og The Wildhearts lå i billigkassa hos Apollon Bergen når jeg var innom der i dag, så den ble selvsagt med hjem. En annen plate jeg har gledet meg til er ny-utgivelsen av Opeth-My Arms, Your Hearse, så plukket også med meg den hos Apollon i dag🤘

    IMG_4071.jpeg
    IMG_4073.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_4407.jpeg
    IMG_4409.jpeg
    IMG_4410.jpeg
    IMG_4411.jpeg
    IMG_4413.jpeg
    IMG_4414.jpeg
    IMG_4415.jpeg

    Selv om jeg har vært i oppussingsmodus i det siste, så har det jammen ramla inn noen plater allikevel😂🤘

    Blir nok noen øl og lytting i kveld🎶🍻

    Ellers, så går det mot slutten av kapittel 1 i denne tråden. Huset er lagt ut for salg, og lytterommet/bula skal demonteres og flyttes videre. Så, da får vi se hva vi får til på ny lokasjon🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_4425.jpeg

    Slenger inn en liten anbefaling her i de sene nattetimer. Min onkel og hjembygdas store sønner har akkurat kommet med et veldig bra album og kjører konsert på Krøsset 13/10.
    Liker du Hellbillies, bluegrass og folkelig køntrimusikk med lokale historier anbefales dette på det sterkeste!
    "Junior" og "Huset" er personlige favoritter.
    Sjekk ut albumet og ta turen til Krøsset hvis du har mulighet🤘
     
    Sist redigert:

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_4727.jpeg
    IMG_4728.jpeg
    IMG_4729.jpeg
    IMG_4730.jpeg


    Spidergawd legger nok en gang både sjel og hjerte i vinylutgivelsen av det nye albumet. Det er en fryd når banda legger så mye i det. Tilogmed egen "pakkepapp"😂🤘

    Når i tillegg musikken står så til de grader i stil, er det bare å jekke seg en øl og sette seg til rette å nyte. Kanskje årets beste album IMO (kjemper om førsteplassen med Kvelertak-Endling)

    Gleder meg til konsert på Rockefeller 16/2🤘
    IMG_4732.jpeg
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    692
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Gilja
    Enig med deg angående Spidergawd!. Nok et meget sterkt album. Kvelertak derimot....Greit nok er dommen her i gården😁👍
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Enig med deg angående Spidergawd!. Nok et meget sterkt album. Kvelertak derimot....Greit nok er dommen her i gården😁👍
    Dømmer du albumet da utifra hva de har gjort tidligere, eller som et enkeltstående album? Jeg synes det er ganske interessant, for jeg rater ikke albumet så veldig høyt ifht tidligere utgivelser som har mer den sounden som jeg ønsker og forventer fra Kvelertak, men etter å ha hørt det mange ganger og fått en forståelse for hva Kvelertak ønsker å formidle nå, har det bare vokst på meg og jeg synes det er en knallbra skive. Jeg er også veldig fan av Ivar og hans andre prosjekter oppigjennom. Så, selv om dette ikke er så veldig "Kvelertak", liker jeg det veldig godt allikevel.
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    692
    Antall liker
    1.872
    Sted
    Gilja
    Dømmer du albumet da utifra hva de har gjort tidligere, eller som et enkeltstående album? Jeg synes det er ganske interessant, for jeg rater ikke albumet så veldig høyt ifht tidligere utgivelser som har mer den sounden som jeg ønsker og forventer fra Kvelertak, men etter å ha hørt det mange ganger og fått en forståelse for hva Kvelertak ønsker å formidle nå, har det bare vokst på meg og jeg synes det er en knallbra skive. Jeg er også veldig fan av Ivar og hans andre prosjekter oppigjennom. Så, selv om dette ikke er så veldig "Kvelertak", liker jeg det veldig godt allikevel.
    Forstår hva du mener. Har aldri vært neon Kvelertak fan. Det siste albumet er mye mer i " min gate" enn de forrige. Men blir ikke mer en helt greit hos meg. Kanskje neste sitter som et skudd om de fortsetter i denne gaten?😁
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Forstår hva du mener. Har aldri vært neon Kvelertak fan. Det siste albumet er mye mer i " min gate" enn de forrige. Men blir ikke mer en helt greit hos meg. Kanskje neste sitter som et skudd om de fortsetter i denne gaten?😁
    Skjønner👍 Ja, vi får se om det kommer noe mer. Jeg sitter med en liten følelse av at det går mot slutten, men vi får se🤷🏼‍♂️
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1
    Beste låt fra Kvelertak er Suck my Glock. Lå på MySpace for hundre år siden😅.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Beste låt fra Kvelertak er Suck my Glock. Lå på MySpace for hundre år siden😅.
    Husker jeg så de på Checkpoint i Stavanger lenge før de ble kjente og lenge før de ble "gode"😂 Det var litt mer rølpete da og jeg trodde ikke de skulle ende opp der de er i dag😂🤘
     

    Vegard0

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    210
    Antall liker
    246
    Sted
    KarmIsland
    Torget vurderinger
    1

    2.54😻

    Jeg vurderer sterkt å avlyse middagen og påfølgende Maskorama med familien, og ta meg en tur i kjelleren og lytte på Kvelertak.

    Ikke det samme som før, men noe nytt. Liker det godt, både på plate og live. Synes de klarer å holde seg relativt relevant i mitt bibliotek. Ivar er 😻.

    Den siste qotsa platen liker jeg også godt.

    Ha en god kveld!
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2

    2.54😻

    Jeg vurderer sterkt å avlyse middagen og påfølgende Maskorama med familien, og ta meg en tur i kjelleren og lytte på Kvelertak.

    Ikke det samme som før, men noe nytt. Liker det godt, både på plate og live. Synes de klarer å holde seg relativt relevant i mitt bibliotek. Ivar er 😻.

    Den siste qotsa platen liker jeg også godt.

    Ha en god kveld!
    Det synes jeg hørtes ut som en kjempeplan!😂

    Takk for link, den skal jeg sette på straks🤘

    Har sett Kvelertak en del ganger og de har alltid levert. Men, det de leverte som avslutning på Tons Of Rock i år var virkelig episk. Glad jeg fikk oppleve det🤘

    IMG_4047.jpeg


    Ha en fin kveld🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger an til at dette blir siste kvelden i bula. Huset er solgt og nytt hus er kjøpt, så demontering av bule starter snart.
    Larvik har vært bra, men beveger meg nå tilbake til "rett" side av Oslofjorden, hvor Larkollen blir neste stopp.
    Det nye huset har en kjellerstue/leilighet som jeg har tenkt til å innrede til nytt lytterom.
    Skal bli artig å komme igang med det nye rommet. Tar med meg alt utstyret og all erfaring fra nåværende lytterom, og gleder meg til å starte med blanke ark.
    Her er plantegning og bilder fra det nye rommet.
    Tips og råd til innredning/plassering mottas med takk👍

    IMG_4737.jpeg
    IMG_4738.jpeg
    IMG_4739.jpeg
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.084
    Antall liker
    4.512
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    IMG_4742.jpeg


    Shuffler rett videre på denne! Om Thåström er en av de aller største musikalske heltene jeg har, så er ikke han her så langt etter. En kveld i en bar med de to kunne blitt… interressant? 😂🤘

    «Men jeg er ikke han som slår
    Selv om jeg har aldri så lyst
    Så gjør jeg ikke det
    Bondeanger beskyldende blikk og massiv uvisshet
    Og er det noe du virkelig får høre
    Resten av ditt liv
    Så er det det som starta som en løfta hånd
    Og som på mystisk vis
    Ble et forsøk på å ta et liv
    Med en diger kjøkkenkniv
    Da er jeg heller han som går
    Selv om du kaller meg en feiging
    En impotent og kjedelig treiging
    Er jeg heller han som går»
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.319
    Antall liker
    63.049
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har gått litt vill i streamingen i dag. Godt du nevnte Thåstrøm. Trenger en sikker havn 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.319
    Antall liker
    63.049
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde ikke den var gitt ut på vinyl………men det er kanskje cden 🤔
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn