High Fidelity Reference CD

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Kan i løpet av dagen laste opp
en del av de som mangler
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Det er gjort. Informasjonen er lagt i Detalinfo.txt i High Fidelity Reference CDs-mappen.

Siste status på manglende plater:

17
25
30
32
43
46
48-50
52
54
57-60
66
72
77
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.935
Antall liker
590
Tor Lyric har mange HighFidelity-plater i rotekassen sin. Spør om å få rippe dem.
 
D

Desillusjonert

Gjest
marsboer skrev:
Siste status på manglende plater:

17
25
30
32
43
46
48-50
52
54
57-60
66
72
77
Skjer det noe rundt disse som mangler, er det noen som vil "forbarme" seg? ;D
 

Audior

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2006
Innlegg
96
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Jeg har de fleste klare, skal prøve å legge over i morgen hvis jeg får det til.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Da har noen bidratt med en rekke manglende album. Takk for det!

Da mangler vi kun:
17
30
43
54
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hei.

ppdaget denne tråden nå etter Marsboers siste post.

Er det noen plass vi kan få tak i de cdsplatene? Jeg har en del fra før, men mangler mye. Hvor gjør man det?

Mvh Retep
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Retep skrev:
Hei.

ppdaget denne tråden nå etter Marsboers siste post.

Er det noen plass vi kan få tak i de cdsplatene? Jeg har en del fra før, men mangler mye. Hvor gjør man det?

Mvh Retep
Les tråden, så har du dem. ;)

Vel, flac-filer, da.
 
8

8x12_TOM

Gjest
marsboer skrev:
Da er 17 og 54 på plass og vi mangler kun 30 og 43!
Mystisk..........trodde vi skulle klare trylle fram de fire siste - noe må ha skjedd. Kommer sikkert senere
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
har de to som mangler på en vortexbox server, må sette opp skjerm og tastatur og trenger HJELP derfra
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.032
Antall liker
545
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Jeg har de - delvis - oppdaget at vedkommende som har rippet dem har gjort en slett jobb slik at etpar spor mangler :mad:
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
65finger skrev:
har de to som mangler på en vortexbox server, må sette opp skjerm og tastatur og trenger HJELP derfra
Deler ikke Vortexbox musikken ut på nettverket via delte mapper slik at du kan laste opp fra en hvilken som helst annen maskin i nettverket?
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Da kan jeg med glede meddele at alle High Fidelity Reference CDene er på plass med cover og enhetlig navn- og tagstandard.
Jeg har gått grovt igjennom filnavn/tags med egnet verktøy slik at det skal være en noenlunde enhetlig standard på artistnavn. Jeg tror f.eks Johann Sebastian Bach var skrevet på sikkert seks forskjellige måter med og uten fornavn, forkortelser osv. Dette er jo selvsagt fyfy å dra inn i musikksamlingen siden dette da fremstår som en rekke ulike artister.

Uansett så anser jeg nå samlingen for komplett og jeg har derfor skrivebeskyttet alt utenom upload-mappen hvor all fremtidig opplasting skal foregå. Når ting er sortert vil det flyttes ut til det øvrige read only området. Dette gjør jeg kun fordi jeg ved flere anledninger har sett at noen, antakeligvis ved uhell, har dratt mapper inn i andre mapper og det er jo også dumt om noe skulle bli fjernet ved et uhell, selv om jeg har backup langt bakover i tid av det som ligger på serveren.

Dersom du finner noen mangler av typen manglende fil eller tilsvarende så kan du gjerne laste opp disse i Upload og informere meg slik at jeg kan oppdatere det som ligger der.

Jeg lar coverne ligge der for de som bare er ute etter disse, selv om alle album er oppdatert med disse coverne. I tillegg har jeg laget en checksum-fil med md5 hash av alle filer i High Fidelity Reference CDs mappen.
Dette er først og fremst for de som ønsker å verifisere at det de har lastet ned er identisk med det som ligger på serveren, samt at det er en effektiv måte å detektere uønskede endringer på.

For de av dere med Linux-servere (muligens også OS X) så gjør dere følgende:

-> cd <filbane til High Fidelity Reference CDs med tilhørende checksumfil>
-> md5sum -c checksums.md5sum | grep FAILED

(store bokstaver er viktig!)

Alternativt kan du sende resultatet til en fil og se etter FAILED resultater i denne i etterkant (forhåpentligvis ingen):
-> md5sum -c checksums.md5sum > resultat.txt

Jeg har aldri hatt behov for å gjøre dette på Windows så jeg har ingen konkret fremgangsmåte her, men det regner jeg med at den som faktisk interesserer seg nok til å kjøre en md5-sjekk finner ut av.

Total størrelse på hele mappen er omlag 30GB til info for den som tenker på å gå på en nedlasting.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Dette gikk jo bra så da er det bare å komme opp med neste prosjekt, enten her eller på PM :)
 

iSaint

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2006
Innlegg
506
Antall liker
60
Sted
Belgia
Jeg har bla. #30 og 43. Skal se hva jeg får til.

iSaint

Edit: Var litt sent ute ser jeg nå :)
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
iSaint skrev:
Jeg har bla. #30 og 43. Skal se hva jeg får til.

iSaint
Samlingen er som jeg nevnte komplett etter at noen ordnet de to siste i natt.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
marsboer skrev:
65finger skrev:
har de to som mangler på en vortexbox server, må sette opp skjerm og tastatur og trenger HJELP derfra
Deler ikke Vortexbox musikken ut på nettverket via delte mapper slik at du kan laste opp fra en hvilken som helst annen maskin i nettverket?
sikkert mulig men nå er det ikke nødvendig
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg får flere spørsmål daglig om dette så jeg tar en liten oppsummering av fremgangsmåte her:

1. Få login detaljer (servernavn/URL, brukernavn og passord) av meg på PM
2. Last ned FileZilla FTP client her: http://filezilla-project.org/download.php?type=client
3. Installer FileZilla og start programmet
4. Skriv inn server, brukernavn og passord og trykk på hurtigtilkobling
5. Du har din lokale maskin på venstre side. Bla frem den lokale plasseringen hvor du ønsker å plassere filene.
6. Merk deretter de mappene/filene du ønsker på høyre side (serveren) og dra disse over i den lokale mappen på venstre side
7. Overføringen skal nå starte og du kan følge med på status i det nederste vinduet.

Det finnes selvsagt en skog med andre FTP-klienter, samtidig som det også fungerer å bruke Windows Utforsker (Windowstast + E er raskeste måte å åpne denne på), diverse nettlesere osv. Problemet med flere av disse er at det ofte ikke fungerer å laste ned annet enn enkeltfiler, dvs ingen mapper, noe som blir litt "trasig" for å si det mildt. FileZilla-fremgangsmåten anbefales derfor om du vil unngå problemer.
 

Rocker

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
616
Antall liker
96
Sted
Sortland
Torget vurderinger
2
Er det bare her det går så sakte å laste ned detta?
49,5kb/s......
Kommer til å ta ei uke...minst :(

Tips mottas veldig gjerne...

EDIT: Fant ut at jeg måtte stille hastigheta sjøl ::)
 

Rolv-Karsten

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2007
Innlegg
82
Antall liker
7
Er denne FTP muligheten nå tatt ned? Jeg skulle så gjerne fått tak i covere, dessuten manglet jeg noen CDer dengang jeg rippet.
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.447
Antall liker
2.632
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
dene har jeg helt glemt av... Lurer på det samme.. :)
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Hei

Serveren er ikke tatt ned. Jeg har endret protkollen fra ftp til den mye sikrere og krypterte sftp. De av dere som tidligere har fått brukernavn og passord og ønsker å koble seg til på nytt får sende meg en PM for å få nye tilkoblingsdetaljer (brukernavn og passord er det samme som før)
 

Funk4Ever

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2014
Innlegg
177
Antall liker
91
Sted
Oslo
Hei

Serveren er ikke tatt ned. Jeg har endret protkollen fra ftp til den mye sikrere og krypterte sftp. De av dere som tidligere har fått brukernavn og passord og ønsker å koble seg til på nytt får sende meg en PM for å få nye tilkoblingsdetaljer (brukernavn og passord er det samme som før)

Hei,

Har du fortsatt HF cd'ene tilgjengelig? Jeg har nettopp foretatt en ripping av alle cdene mine. Da oppdaget jeg at jeg hadde liggende HF cd'er fra #4-77. Disse har jeg ikke rippet enda, men hvis det er mulig å få tilgang til din samling er jo det myyyyyye enklere :) (pluss at du har den komplett).
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.664
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Jeg lurer på det samme...

:rolleyes:
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Aksessproblemene på noen av mappene på serveren skal nå være fikset. Det var noen rettigheter som ikke var helt oppdatert etter en datamigrering jeg gjorde for en tid tilbake.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hei marsboer, er det mulig å få tilgang til disse filene for meg også?

MVH
Torbjørn
 
Topp Bunn