HIGH FIDELITY CABLES

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bebop Hifi har blitt Norsk distributør av de revolusjonerende nye kablene fra High Fidelity Cables. Prinsippet her er signaloverføring elektronisk såvel gjennom magnetisme. Teknologien er patentert US. Pat. No. 8,272,876 and 8,403,680

    Kablene har blitt svært godt mottatt av en samlet hifipresse og de representerer faktisk en ny teknologi, ikke bare fagre løfter om nye legeringer og kobber av xxxx renhet. Vi jobber for tiden med utprøving av kablene og resultatet så langt er mildt sagt oppløftende.

    Du kan lese mer om teknologien i linken under:
    High Fidelity Cables - Technology

    Tester finner du i neste link:
    High Fidelity Cables - Reviews

    Og her finner du de ulike modellene:
    High Fidelity Cables - Products
    ct-1-rca_1.jpg

    ct-1-speaker_1.jpg
    ct-1-rca_3.jpg
    ct-1-rca_2.jpg


    Priser og mer informasjon kommer på våre nettsider Velkommen til BebopHifi.com
     

    Kommentarer

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Under Bransjenyheter og pressemeldinger er det svært unødvendig å kommentere utover å stille spørsmål vedrørende produktets pris, tilgjengelighet osv.

    Flere innlegg er slettet i denne tråden, og jeg håper vi i fremtiden kan ha litt mer respekt for bransjen. Det er nok av plasser på forumet for diskusjon om ulike produkter.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Evelen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    68
    Sted
    Vest-Agder/Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Under Bransjenyheter og pressemeldinger er det svært unødvendig å kommentere utover å stille spørsmål vedrørende produktets pris, tilgjengelighet osv.
    Må vel si at jeg syns diskusjon rundt produktes egenskaper og funksjon er vel så viktig.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Bepophifi.
    Ser at interconnect kablene ikke leveres i xlr utgave. Er det noe som kommer?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.718
    Torget vurderinger
    1
    Under Bransjenyheter og pressemeldinger er det svært unødvendig å kommentere utover å stille spørsmål vedrørende produktets pris, tilgjengelighet osv.
    Må vel si at jeg syns diskusjon rundt produktes egenskaper og funksjon er vel så viktig.
    Vi ønsker at bransjefolk skal legge ut nyheter, og vi ønsker ikke å skremme dem bort.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kikket på prislisten, av ren nysgjerrighet: bebophifi.com

    28000 kr for en meter RCA-kabel.
    42000 kr for en meter høyttalerkabel, pluss 7000 per ekstra meter for å nå frem til høyttalerne.

    Og for den prisen får man altså en ledning med stålkjerne som tilfører litt forvrengning, og så en magnet i hver ende for å redusere den forvrengningen litt igjen.
    Satan du kan gjøre mye annet gøy for disse pengene enn leve i troen på mirakler...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    image.jpg
    Legger herved ut et bilde av mine matchende HFC binding posts (Gold versjonen).
    Det er solide greier.
    De inneholder også kraftige magneter slik som kabelkonnektoren.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    image.jpg
    Jeg kikket på prislisten, av ren nysgjerrighet: bebophifi.com

    28000 kr for en meter RCA-kabel.
    42000 kr for en meter høyttalerkabel, pluss 7000 per ekstra meter for å nå frem til høyttalerne.

    Og for den prisen får man altså en ledning med stålkjerne som tilfører litt forvrengning, og så en magnet i hver ende for å redusere den forvrengningen litt igjen.
    Satan du kan gjøre mye annet gøy for disse pengene enn leve i troen på mirakler...
    Du får trøste deg med at dette jo ikke er toppmodellen (Ultimate er avbildet over - og den er den DYRE!).....
     
    Sist redigert:

    Evelen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    399
    Antall liker
    68
    Sted
    Vest-Agder/Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Under Bransjenyheter og pressemeldinger er det svært unødvendig å kommentere utover å stille spørsmål vedrørende produktets pris, tilgjengelighet osv.
    Må vel si at jeg syns diskusjon rundt produktes egenskaper og funksjon er vel så viktig.
    Vi ønsker at bransjefolk skal legge ut nyheter, og vi ønsker ikke å skremme dem bort.
    Dersom produktene holder mål er da ikke diskusjon rundt produktene noe å være redd for?
    (selger man placebo vil man selvsagt ha noe å være redd for)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dersom produktene holder mål er da ikke diskusjon rundt produktene noe å være redd for?
    (selger man placebo vil man selvsagt ha noe å være redd for)
    Ikke nødvendigvis. Hvis placebo virker etter hensikten så er jo eieren fornøyd med det han har anskaffet selv om det er noe dritt! ;)
     

    Bebophifi12

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    377
    Antall liker
    70
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg skal sjekke med produsenten.

    Ellers takk til Høvdingen for oppryddingen i tråden. Det er viktig for bransjen å kunne informere om nye produkter som lanseres. Uten å bli beskylt for å være en svindler og kriminell, i form av lite hyggelige PM`er og åpne innlegg.

    La det være helt klart at jeg synes det er veldig sunt med en dose skepsis til nye produkter som har en ny teknologi, ikke noe galt med det. Jeg ba Rick Schultz skrive en forklaring mht dette rundt patenter. Jeg har fått det svaret, men er usikker på om jeg skal legge det ut. Jeg vil nødig havne i en diskusjon om patenter i USA, en område jeg ikke vet noe om. At jeg nevnte at teknologien på kablene er patentert var et utslag av "begeistring" i det jeg antok at vi introduserte noe nytt. Noe vi vel gjør.

    Men, jeg oppfordrer i grunn folk til å lese tester (som man alltid skal lese med en dose skepsis generelt) og når vi etter hvert får inn kabler som kan lånes ut så får de gjøre jobben selv, altså kablene. Da sier jeg ifra på våre sider. Eneste måten å finne ut av lyden på er å teste i eget system under kontrollerte forhold. Noen vil like dem, andre ikke. Som med alt innen hifi, det handler om smak og match.

    God søndag!

    Mvh
    JP

    Hei Bepophifi.
    Ser at interconnect kablene ikke leveres i xlr utgave. Er det noe som kommer?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.670
    Antall liker
    3.367
    Patent US8272876 - Magnetically enhanced electrical signal conduction apparatus and methods - Google Patenter

    Det er muligens den merkeligste patenten jeg har sett. Ekstremt vage beskrivelser:


    I tillegg listes det opp noen målinger som ser ut til å vise at THD+N varierer med styrken på magnetene de putter inn i kabelen. Min første reaksjon var noe i retning av WTF, men det var kanskje ikke så rart likevel:


    Det er vel det som står i technology-linken også, hvis man oversetter det til begripelig språk:
    The CT-1 conductor is made from highly permeable alloy that, once attached to the connectors, becomes fully magnetized.
    Ferromagnetisk ståltråd, med andre ord.

    Jaja. En annen måte å redusere den forvrengningen til eksakt null prosent er å bruke en kobbertråd i stedet for en ståltråd til å lede signalet, sånn som de fleste andre gjør når det er analoge audiosignaler som skal overføres.

    Det er forresten riktig at det nettopp skjedde en endring i amerikansk patentlovgivning. Prinsippet "first to invent" ble erstattet av "first to file". Det er visstnok mer konsistent med patentlovgivningen andre steder.
    Her må jeg være enig med Asbjørn. Ett merkelig patent hvor man baserer seg på ferromagnetisk ledere i kabler, og så skal fikse på ulempene av å nettopp bruke ferromagnetiske ledere. Det er vell bedre å bruke vanlig kopperleder.

    Ellers kan man finne retningen på det magnetiske feltet ved høyrehåndsregelen. Hold høyre hånd slik at du tar rundt lederen med hele hånden, med tommelen pekende i strømretningen. De fire fingrene peker nå i feltretningen og danner sirkler rundt lederen. En jernbit som ligger inntil vil danne sørpol der hvor feltet går inn i jernet, og nordpol der hvor feltet går ut av jernet. Polene ligger ikke orientert langs kabelen. Hva skulle da være virkemåten til magnetene i patentet?

    Det finnes strømmer som setter opp felt som gir slike poler i langsretningen. De kalles virvelstrømmer og de kan oppstå også i kabler. Men da vil det finnes enklere (og mye bedre) kur for dette enn slike magneter i hver endre. Hva med å kurere dette langs hele strekket ved å lage kabel hvor det ikke oppstår virvelstrømmer.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Patent US8272876 - Magnetically enhanced electrical signal conduction apparatus and methods - Google Patenter

    Det er muligens den merkeligste patenten jeg har sett. Ekstremt vage beskrivelser:


    I tillegg listes det opp noen målinger som ser ut til å vise at THD+N varierer med styrken på magnetene de putter inn i kabelen. Min første reaksjon var noe i retning av WTF, men det var kanskje ikke så rart likevel:


    Det er vel det som står i technology-linken også, hvis man oversetter det til begripelig språk:
    The CT-1 conductor is made from highly permeable alloy that, once attached to the connectors, becomes fully magnetized.
    Ferromagnetisk ståltråd, med andre ord.

    Jaja. En annen måte å redusere den forvrengningen til eksakt null prosent er å bruke en kobbertråd i stedet for en ståltråd til å lede signalet, sånn som de fleste andre gjør når det er analoge audiosignaler som skal overføres.

    Det er forresten riktig at det nettopp skjedde en endring i amerikansk patentlovgivning. Prinsippet "first to invent" ble erstattet av "first to file". Det er visstnok mer konsistent med patentlovgivningen andre steder.
    Her må jeg være enig med Asbjørn. Ett merkelig patent hvor man baserer seg på ferromagnetisk ledere i kabler, og så skal fikse på ulempene av å nettopp bruke ferromagnetiske ledere. Det er vell bedre å bruke vanlig kopperleder.

    Ellers kan man finne retningen på det magnetiske feltet ved høyrehåndsregelen. Hold høyre hånd slik at du tar rundt lederen med hele hånden, med tommelen pekende i strømretningen. De fire fingrene peker nå i feltretningen og danner sirkler rundt lederen. En jernbit som ligger inntil vil danne sørpol der hvor feltet går inn i jernet, og nordpol der hvor feltet går ut av jernet. Polene ligger ikke orientert langs kabelen. Hva skulle da være virkemåten til magnetene i patentet?

    Det finnes strømmer som setter opp felt som gir slike poler i langsretningen. De kalles virvelstrømmer og de kan oppstå også i kabler. Men da vil det finnes enklere (og mye bedre) kur for dette enn slike magneter i hver endre. Hva med å kurere dette langs hele strekket ved å lage kabel hvor det ikke oppstår virvelstrømmer.
    Jeg forstod det slik at signaloverføringen blir aksellerert.
    Se på magnetismen som en anti-struping mekanisme eller som en liten elektrisk hjelpemotor til trøsykkelen din som gjør at du sykler mer uanstrengt når du møter tyngre motstand.
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg forstod det slik at signaloverføringen blir aksellerert.
    Skal man slå Nordost på overførselshastighet må man dra på med litt magnetkraft som hjelp :)
     

    EP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.01.2004
    Innlegg
    59
    Antall liker
    16
    Torget vurderinger
    22
    Hei,
    Først må jeg si at jeg synes det er feil sted å diskutere dette. Det bør heller flyttes til en tråd på forumet..Jeg er selv nysgjerrig her og jeg setter pris på andres erfaringer med kablene.

    Jeg har gitt mine inntrykk av CT-1 Enhanced Phonokabel lengre opp i tråden. Kabalen har gått ca. 20-25 timer og den åpner seg nesten daglig. Jeg har byttet mye kabler opp gjennom årene men har aldri aldri opplevd større forskjell. kabelen jeg byttet fra var altså Vdh 501. kanskjer ikke dette verdens beste kabel. kanskje er matchen hos meg eksepsjonelll med Dynavector XV-1S og Nagra ikke vet jeg. Denne oppgraderingen er så stor at jeg egentlig sitter med et annett anlegg. Først nå skjønner jeg potensialet. Dynamikken og realismen er lysår bedre. Oppløsningen oppover og dynamikken i diskanten...en annen verden.

    Jeg har ikke for vane å legge ut erfaringer på sentralen, men jeg synes disse erfaringer er viktig for tråden. De teknsiske greiene skal jeg holde meg unna men lyden fra denne kabelen er rett og slett ufattelig bra.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Men jeg må vel si at med det aktuelle prisforlangende, så skal det forventes klare forbedringer også.
    Man kan oppgradere mangt for denne summen.
    Når det er sagt, så må det være opp til hver enkelt å vurdere kost-nytte.
    I de høyere prisklasser så er jo pris og lydkvalitet ikke akkurat et linært forhold.

    Jeg skulle gjerne sett CT-1 Ultimate i en shoot-out mot Nordost Odin og CC Absolute Dream.
    Ta gjerne med Bertram og Zenzati i samme slengen.
    Jeg tror de skal få kjørt seg big time.....
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.519
    Antall liker
    35.416
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dagogo | A Unique Audiophile Experience
    Ny test av High Fidelity Ultimate som også forklarer litt av teknikken, hvis noen ønsker mer opplysning.
    Jeg noterer meg at det er mu-metall som brukes som signalleder, ikke stål. Dette er en ferromagnetisk nikkel-jern-legering med en dash kobber og krom. Det metallet brukes vanligvis til skjerming av magnetfelt heller enn som signalleder.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Dagogo | A Unique Audiophile Experience
    Ny test av High Fidelity Ultimate som også forklarer litt av teknikken, hvis noen ønsker mer opplysning.
    Jeg noterer meg at det er mu-metall som brukes som signalleder, ikke stål. Dette er en ferromagnetisk nikkel-jern-legering med en dash kobber og krom. Det metallet brukes vanligvis til skjerming av magnetfelt heller enn som signalleder.
    Da var det jammen på tide at noen smartinger fant ut at mu-metall med fordel kan brukes som signalleder.....
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    image.jpg


    Her ser dere HFC Magnetic Conduction høyttalerterminaler montert i prototypen på min nye høyttaler.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Bebophifi12
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
70
Link til alle artikler
84
Bebophifi12 sine annonser
Bransjenyheter
Kaiser Kawero Classic - CES 2016

Kaiser Kawero Classic - CES 2016

  • 4
Det ble brukt en spesialutgave på messen av Kaisers toppmodell, mer informasjon finner du her hvis det er av interesse. " Kaiser Acoustic’s Kawero! Classic loudspeaker is exceptional inside and...
Fortsett
Bransjenyheter
KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

  • 49
Kaisers toppmodell har blitt enda bedre. Nytt av året er en ny RAAL bånddiskant som er en videreutvikling av den allerede meget anerkjente diskantenheten. RAAL blir av mange regnes som verdens...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

  • 6
Sitat: " Dette er den beste integrerte forsterkeren vi har hørt. Til nå ". Kan sees og høres hos Bebop Hifi i Ålesund. bebophifi
Fortsett
Bransjenyheter
WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

  • 88
Denne æren ble tildelt Specs nest dyreste integrerte forsterker RSA-M3 EX. Vil du høre "klasse D" gjort på en helt spesiell og ytterst musikalsk måte ta kontakt. Lydidealet til Spec er 300B...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

  • 0
Dette er produkter i den desiderte high end klassen. Vi har dem på demo i Ålesund og har premiere på denne kombinasjonen 10/12 kl 18-21, Amfi Moa Langelandsveien 25, Ålesund Stokkbygget vest. Demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Solgt!

Solgt!

  • 3
Til en som skjønte sitt eget beste. Bedre lyd for 30.000,- finnes ikke :) Gratulerer!
Fortsett
Topp Bunn