Forsterkere High-endutvikling på Inderøya

C

cruiser

Gjest
Er vel fortsatt endel adyton elektronikk produksjon hos ASTI i Selbu?

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Antall liker
105
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
Mye som skjer på Inderøya. Syns å huske at en av Per Abrahamsens sønner bor der også. For noen år siden drev han å produserte strøm- og interconnectkabler under varemerket Electrocompaniet. Har fremdeles et par eksemplarer liggende et sted, tror jeg.

Det mest interessante i artikkelen i Teknisk Ukeblad var at det ble avslørt at det snart kommer et "billigmerke" med utstyr som har samme filosofi som Adyton.
De EC strømkablene med oransje stikk; steinulovlig og rene brannfeller da det ble brukt solid-core.. Styr unna
EC sine strømkabler har jeg ikke sett som solid -core og dem har eg mange av så hvorfor må en styre unna?
Kasta mine 15 år siden så har ikke mulighet for å ta bilde; har du skrudd av stikket og sjekket?
Dette er jeg sikker på da alle mine er levert til meg uterminert.

Crusty

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.09.2012
Antall liker
1.841
Sted
Horten
Jeg tror det ble produsert i Horten så lenge Rolf Olstad fortsatt drev på. Han stod vel bak designet på klassikerne Cordis 1.6, Modus, Temper, Opera og ikke minste Cordis 3B
Morsomt, er jo Hortensgutt, men dette visste jeg ikke.

Husker for øvrig at faren til ei venninne av meg på ungdomsskolen hadde en Adyton effekt i stua. Da hadde jeg null peiling på hifi, men husker at jeg synes den var steintøff. :)

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.514
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Ok, ifølge nettsiden er han ikke det Kontaktpersoner – ASTI
hei cruiser

Du har sikkert rett. Jeg skal sjekke?
Kommer tilbake etter at jeg har fått tak i Asle.
Mener og huske at Asle overtok etter Pål Berglund i Asti?
Dengang var de i hvertfall teknisk sjef, så vidt jeg husker?
Pål Berglund er dessverre ikke blandt oss mer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
EC sine strømkabler har jeg ikke sett som solid -core og dem har eg mange av så hvorfor må en styre unna?
Kasta mine 15 år siden så har ikke mulighet for å ta bilde; har du skrudd av stikket og sjekket?
Jeg har da hatt disse med oransj kontakt. Tre tvinnede par til strømmen, og et til jord om jeg minnes rett. Få kordeler, 7 kanskje? i hver av lederne, men ikke solid kåre.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Det er flott at Adyton både utvikler og produserer produktene i Norge:) Det er noen som har valgt å flytte produksjon til fjerne østen. Det blir som å si fra seg deler av ansvaret og stoltheten/identitet av et norsk produkt. Jeg synes det er tragisk. mvh. Guit

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
702
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
9
Ja, eg har Psycho Acoustics 2.1 høgtalere!

Mvh Arild

Han drev å sysla med noe høyttalergreier også, under navnet Phsyco Acoustic. Bl.a kasser i Corian og mellomtone i dipol. Fikk mye god tilbakemelding, men det stoppet opp etterhvert. Mulig det er noen der ute som har noen høyttalere?

TANDBERGEREN

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2013
Antall liker
93
Sted
Fosser

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.514
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Er vel fortsatt endel adyton elektronikk produksjon hos ASTI i Selbu?
Asle Kvernmark er vel fortsatt teknisk leder på Asti, så jeg tror nok at Adyton fortsatt
settes sammen på Asti i Selbu.
Kan bekrefte at Asle Kvermark fortsatt er teknisk sjef
på Asti.
Noen Adyton forsterkere bygges fortsatt hos Asti,
og noen i regi av Asle.(alle i regi av Asle)

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Antall liker
3.514
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Ok, ifølge nettsiden er han ikke det Kontaktpersoner – ASTI
hei cruiser

Du har sikkert rett. Jeg skal sjekke?
Kommer tilbake etter at jeg har fått tak i Asle.
Mener og huske at Asle overtok etter Pål Berglund i Asti?
Dengang var de i hvertfall teknisk sjef, så vidt jeg husker?
Pål Berglund er dessverre ikke blandt oss mer.

Asle driver vel Elektronikkservice Trondheim, på Hell, eller?
Asle's firma Elektronikkservice Trondheim brukes av Asle
den dag i dag.
(han er fortsatt teknisk sjef i Asti)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.117
Jeg har da hatt disse med oransj kontakt. Tre tvinnede par til strømmen, og et til jord om jeg minnes rett. Få kordeler, 7 kanskje? i hver av lederne, men ikke solid kåre.
Da må jeg beklage. Har som nevnt ikke kabelen lengre så kan ikke dobbelsjekke.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
tre kordeler til hver av fasene og en til jord.
Hvorfor er det mere brannfarlig enn vanlige kabler?
Isåfall må jo PR spikra på vegg være livsfarlig......

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Hva har de 2 siste sidene i denne Tråden med High End utvikling på Inderøya å gjøre . Er det ikke Herr Geir Fredriksen denne Tråden skal handle om eller. Total avsporing som vanlig . :rolleyes:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.636
Torget vurderinger
12
tre kordeler til hver av fasene og en til jord.
Hvorfor er det mere brannfarlig enn vanlige kabler?
Isåfall må jo PR spikra på vegg være livsfarlig......
Det tror jeg du forstår ikke blir det samme. PR er fastmontert og ligger i ro. En bevegelig ledning er nettopp det. Da kan kordellene knekke/skades i bruk. Og det spiller ingen rolle hvordan det benyttes i enkelttilfeller. Bevegelig ledning skal tåle forventet bruk.

M

MusicBear

Gjest
Er vel sånn at vi nordmenn her oppe i denne steinrøysa, febrilsk leter etter noe å være litt stolte over - her ment innenfor hi-fi bransjen.

Hvor stolthetene Tandberg og DP jo er historie, kan være navnet Per Abrahamsen også her bør nevnes. Hegel har dukket opp, og Electrocompaniet består jo. Samtidig som vi med denne tråd har fått noen smakebbiter av Adyton, et merke Geir Tømmervik nesten har klart å ødelegge ved å gjøre det til ikke-tilgjengelig overfor andre enn de som viser frem sjekkheftet før man kan få vite noe om merket...

For orden skyld; jeg er ingen Geir Tømmervik hater, tror tvert i mot vi skal være stolte av fyrer som han, også! Uansett hvor mye han må ha "nedverdiget" oss som er mannen i gata når vi har forsøkt å prate med han uten signaler om gigantkjøp der & da...

Setter stor pris på all informasjon jeg finner her om Adyton, fordi jeg er stolt av at så bra kvalitet er made in Norway = pøs på videre med info dere som er på innsiden av mystikkhusets vegger i Adyton.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Moderator bør stenge hele denne Tråden da den overhodet ikke handler om Geir Fredriksen lenger . :rolleyes:

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.128
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
@hvalross: selv om ikke alt er like on topic her, så er det Audio Insight som er tema, slik jeg leser det. Der er både Geir Fredriksen og Asle Kvernmark sentrale. I andre sammenhenger er de begge aktive i Adyton.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
149
Torget vurderinger
3
Spør Geir Fredriksen hva han mener om denne Tråden . :rolleyes:

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Lurer på hva merke Geir Fredriksen bruker av bånddiskant nå? Vet at både Raven R1 og R2 er gått ut av produksjonen, og at en lett modifisert R1 har vært brukt av hr Fredriksen tidligere. Kanskje han har utviklet en egen modell? De beste utskiftbare båndene blir selvsagt produsert i Sweitz:) mvh. Guit

Topp Bunn