High-end singelspeed - her skal det bygges...ihvertfall planlegges :)

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Har tenkt bygge meg en ny singelspeed sykkel og har noen tanker (en dust veldig-veldig nær emne innleggeren rygget på den konverterte Cannondalen fra -92...)

En ferdigbygd Alta sykkel blir kjedelig. Finnes endel fixie ting som Bianchi Pista osv. som kanskje kan vurderes.

Vurderer å kjøpe en brukt "old-school"-titanium ramme av typen Clark Kent, Litespeed, Merlin, Dean, Seven ea. å bygge videre på det. Det kan bli gøy.

Et alternativ er å gå for en Cervelo Soloist SLC

- og lage en highend nu-school pista ;D

Noen som har tanker rundt dette?

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.614
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Her selv en køstøm Seven Sola stål. I deler for øyeblikket.

Er du medlem av www.terrengsykkel.no sitt forum?

Tenker du singlespeed eller fixie?

Det finnes endel engelske og amerikanske rammemakere som kan bygge en køstømramme i stål for titusen. Så det trenger ikke koste skjorta.

En bekjent har MEGET god erfaring med http://www.strongframes.com/

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Takker for tipset Alshus. Er ikke medlem av forumet på terrengsykkel.no, men bør sikkert vurdere det.

Jeg tenker nok på en singelspeed, men er åpen for en fixie.

Strongframes linken var interessant, men har et bekjentskap som kjøpte en flott Merlin Ti ramme for rett i overkant av 2k så får avvente å se hva som er å hente der.

Ellers hadde det vært morsomt å se hvor lett man kunne fått en singelspeed sykkel med en Cervelo-ramme og titan & carbon for alle sparepengene ;D

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Jeg er ganske noob når det gjelder sykkeldeler og slikt, men jeg har snust litt på fixie-sykler i det siste. Det er jo en trend som begynner å bli sliten i USA, men som så vidt jeg har fått med meg ikke har slått an så stort her. Hva må man ut med for noe "entry level"?

Er det slik at jeg bør kjøpe en enkel og lett sykkel brukt, for så å bytte bakdekk, sette på nytt gir-opplegg, fjerne bakbremsa, og alt annet overflødig? Hvor vil dere anbefale å se etter deler?

T

Tølper

Gjest
interman skrev:
Jeg er ganske noob når det gjelder sykkeldeler og slikt, men jeg har snust litt på fixie-sykler i det siste. Det er jo en trend som begynner å bli sliten i USA, men som så vidt jeg har fått med meg ikke har slått an så stort her. Hva må man ut med for noe "entry level"?

Er det slik at jeg bør kjøpe en enkel og lett sykkel brukt, for så å bytte bakdekk, sette på nytt gir-opplegg, fjerne bakbremsa, og alt annet overflødig? Hvor vil dere anbefale å se etter deler?
Antar at det letteste og mest hensiktmessige vil være å kjøpe en single-speed og skifte baknav på denne om du vil ha en fixie. Vet ikke hvor mye sjappene tar for å bygge om et hjul men det kan da ikke være så alt for mye, ellers kan du alltids forsøke selv. Har hørt det skal være en overkommelig oppgave, uten å ha prøvd selv - blir nok litt etterstramming og lignende den første tiden.

Mvh

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
interman skrev:

- sjekk ut en Biancih Pista ;)

Topp Bunn