HIGH-END MUNCHEN 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Og så til det vanlige spørsmålet:

    Hva spilte bra/best på messa?
    Selv likte jeg aller best de giganiske Western Electric høyttalerne drevet av Silbatone forsterkere.
    Et annet ytterpunkt med god lyd var de knøttsmå Kiso høyttalerne.
    Avantgarde hadde også bedre lyd på denne messen enn tidligere og de valgte å stille ut Mezzo i stedet for Trio i år.
    Hva synes dere andre?
    Enige/uenige?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Tilbake fra messa i München etter 170 mil i bil, da askeskyen stengte flyplassen i går ettermiddag. Bilen var en rumensk Dacia Logan som var dævvkjørt av en annen verden. Men etter timesvis med klampen i bånn fikk vi litt mer liv i Lazarus. Med fire staute karer og bagasje nådde den nesten 180 km/t i nedoverbakke, medvind og hjemlengsel...

    Av de norske hifipublikasjonene var både Fidelity, Lyd & Bilde og Hjemmekino til stede. De eneste som ikke var der, var www.audiophile.no.

    Selv skal jeg sette meg ned å skrive messereportasje denne uka. Håvard og Jørn har lovet meg fem sider, så det burde bli bra med plass til bilder.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Tilbake fra messa i München etter 170 mil i bil, da askeskyen stengte flyplassen i går ettermiddag. Bilen var en rumensk Dacia Logan som var dævvkjørt av en annen verden. Men etter timesvis med klampen i bånn fikk vi litt mer liv i Lazarus. Med fire staute karer og bagasje nådde den nesten 180 km/t i nedoverbakke, medvind og hjemlengsel...

    Av de norske hifipublikasjonene var både Fidelity, Lyd & Bilde og Hjemmekino til stede. De eneste som ikke var der, var www.audiophile.no.

    Selv skal jeg sette meg ned å skrive messereportasje denne uka. Håvard og Jørn har lovet meg fem sider, så det burde bli bra med plass til bilder.
    Vi andre trodde leid bil var noe skikkelige saker ::) , godt jeg/vi (fem siste) roan i München til i dag da 8) Kom inn av døra 1900 i kveld.
    Den farten dere må ha hatt i denne Rumenske kjerra størsteparten av veien hadde nok ikke vært noe for meg ::)

    Rent reisemessig hjem grunnet nevnte askeproblemer blir nok en historie for seg.

    1 mann tok et fly som lettet (som siste?) og det bare minutter før flyplassen ble stengt.
    4 mann i leiebil som reiste søndag kveld.
    2 mann dro straks rett fra messa (når nyheten nådde oss) og tok toget fra München, den ene ble igjen i Køben for å unnagjøre en jobb som egentlig skulle gjøres på tirsdag, den andre tok fly videre hjem fra Køben.

    De 5 siste (en hangaround ;D ) dro som sagt med Norwegian i dag ca. kl.1500 (1 time og 20 forsinket)

    Men alle er nok enig i at det var en flott tur, selv om noen likte ekstra godt å reise tur/retur flyplassen ;D

    Siden Western Horna er nevnt så kan jeg bidra med bildet av de største ht. undertegnede har sett.



    Det er de til venstre 8)

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Er det noen magasiner / nettsider som har kommet med messedekning enda?
     

    Akustisk Bureau

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.05.2009
    Innlegg
    14
    Antall liker
    0
    Her er et foto av Coplands nye CDA-825 og den nye effektforsterkeren, som kommer senere i år. 825 er tilgjengelig nå. Prisleiet blir 40-45.000. En god og informativ review kan leses i mai-nummeret av HiFi Choice. Effektforsterkeren blir en 120 watts rørforsterker. Mono-versjoner skal også komme. Dessuten ventes en separat DAC, basert på 825 sin digitaldel, i løpet av året. Fotografiet er tatt under High End i Munchen sist helg.

    Copland forhandles og demonstreres av Akustisk Bureau i Oslo.

    Mer informasjon om dette fra Akustisk Bureau.

    Mvh,
    Olav
     

    Vedlegg

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Glemte forresten å nevne TAD høyttalerne som dette året også stilte med egne forsterkere.
    Som ALLTID spilte TAD bra og det er det ikke mange andre merker jeg kan si om i messesammenheng.
    Er utvilsomt bra greier dette her :)
    Selvfølgelig vil noen hevde at det skulle bare mangle til disse prisene, men faktum er at det finnes ufattelig mye ufattelig kostbart utstyr som spiller ufattelig dårlig på messer...........
    Av en eller annen grunn har alle demoer jeg har hørt av TAD til nå spilt bra og det begynner å bli såpass mange at jeg ikke lenger tror at dette kan skyldes tilfeldigheter.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Jens skrev:
    Glemte forresten å nevne TAD høyttalerne som dette året også stilte med egne forsterkere.
    Som ALLTID spilte TAD bra og det er det ikke mange andre merker jeg kan si om i messesammenheng.
    Er utvilsomt bra greier dette her :)
    Selvfølgelig vil noen hevde at det skulle bare mangle til disse prisene, men faktum er at det finnes ufattelig mye ufattelig kostbart utstyr som spiller ufattelig dårlig på messer...........
    Av en eller annen grunn har alle demoer jeg har hørt av TAD til nå spilt bra og det begynner å bli såpass mange at jeg ikke lenger tror at dette kan skyldes tilfeldigheter.
    Må si meg meget enig her. Hørte mange timer på dem da de var i lokalene til Hjemmekino, samt ved 2 andre anledninger før denne messen, det er nok ikke bare tilfeldigheter at det spiller som det gjør. TAD har en dynamikk og leverer mikro detaljer på en måte jeg aldri har hørt før. Når de i tillegg står i et rom som er ca 175-200m2 stort og fyller rommet med lyd like naturlig som en monitor i et 15m2 rom må det bare oppleves. TAD sitt oppsett er et meget komplett oppsett som leverer lyd på en ekstremt bra måte, til en total pris på ca 1,75.mill.
     

    Vedlegg

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Akustisk Bureau skrev:
    Her er et foto av Coplands nye CDA-825 og den nye effektforsterkeren, som kommer senere i år. 825 er tilgjengelig nå. Prisleiet blir 40-45.000. En god og informativ review kan leses i mai-nummeret av HiFi Choice. Effektforsterkeren blir en 120 watts rørforsterker. Mono-versjoner skal også komme. Dessuten ventes en separat DAC, basert på 825 sin digitaldel, i løpet av året. Fotografiet er tatt under High End i Munchen sist helg.

    Copland forhandles og demonstreres av Akustisk Bureau i Oslo.

    Mer informasjon om dette fra Akustisk Bureau.

    Mvh,
    Olav
    Noen bilder til av oppsette.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    En liten stativer fra Sveits som fler enn meg likte godt, denne spilte forrykende og det i et ganske så stort rom.

    Odyssèe Acoustic Anaconda





    Utvendig delefilter (trur eg) men i alle fall et reguleringsfilter for impedanse/fase.

    88db. følsomhet
    29hz-25khz +-3 db
    Et par veier 55 kilo (da nok med stativ og dette filteret.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Noe annet som jeg likte godt var Devialet D Premier en liten flat integrert forsterker.
    På størrelse med en bunke på 12 lp.plater sånn ca.

    2x ren klasse A forsterker
    8x klasse D forsterkere (det står digitale under specs)



    Dette er 3 stykk oppå hverandre



    http://www.devialet.com/

    Det spilte imo veldig bra sammen med Magico M5 (retter til) V3

    Elegant lite apparat til en minimalistisk innredning, kan kobles til rett fra PC/mac.

    Har også innebygget dac.

    Forøvrig godlyd fra samtlige 3 forskjellige Magicoer rundt om på messa.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Det spilte imo veldig bra sammen med Magico M5 (?)

    Elegant lite apparat til en minimalistisk innredning, kan kobles til rett fra PC/mac.

    Har også innebygget dac.

    Forøvrig godlyd fra samtlige 3 forskjellige Magicoer rundt om på messa.

    Mvh.KW

    Ble brukt på Magico V3
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Godt det er noen som har memorybrikka i orden, takker ;)
    Jeg ser nå at denne Devialet D premier koster 10k pund, det var godt i overkant av hva jeg trodde, men det virket som en rimelig bra (ny?) teknisk konstruksjon og minimalismen/waf gjør vel sitt til at den er salgbar...........kanskje?

    Mvh.KW
     

    topline

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2005
    Innlegg
    2.103
    Antall liker
    0
    TAD, Burmester, Wilson Audio/Thrax, MBL, Magico og AudioNeck var noen av utstillerne med lyd som jeg nok kunne levd lykkelig med. Imponerte hvertfall meg bra på hver sine måter. Med de to første som favoritter. TAD var noe av det råeste jeg har hørt, en slik kontroll, definisjon og trøkk på høyt volum tror jeg ikke jeg har hørt før. Det var skikkelig massasje for hjernen!
    Ellers var det interessant med alle pc løsningene som ble brukt på ulike stands.
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Er det noen av dere som var nedover som så eller hørte noe til Blumenhofer Acoustics? Tyske hornhøyttalere. I følge intervju på 6moons.com skulle de ha en overraskelse til messa.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    PS. Høyttalerne det ble spilt på var Kiso HB-1

    Roy
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.644
    Antall liker
    1.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    R.E.S. skrev:
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    PS. Høyttalerne det ble spilt på var Kiso HB-1

    Roy
    Hva slags utstyr ble det spilt på?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    R.E.S. skrev:
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    PS. Høyttalerne det ble spilt på var Kiso HB-1

    Roy
    Hei Roy
    Godt og se at dere kom "hele" hjem i bilen :) takk for noen hyggelige dager sammen i Munchen.
    PS! du gikk glipp av den siste rødvinskvelden og italiensk mat ;D
    Espen
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Skink_123 skrev:
    R.E.S. skrev:
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    PS. Høyttalerne det ble spilt på var Kiso HB-1

    Roy
    Hva slags utstyr ble det spilt på?
    Hmm, må sjekke bildene hjemme. Husker ikke i farta.

    Roy
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Espen L skrev:
    Hei Roy
    Godt og se at dere kom "hele" hjem i bilen :) takk for noen hyggelige dager sammen i Munchen.
    PS! du gikk glipp av den siste rødvinskvelden og italiensk mat ;D
    Espen
    Hyggelig å bli kjent med deg Espen. Dette må vi gjenta (kanskje med unntak av å kjøre hjem...). Bilen var ingen høydare, men vi kom fram og det var plass til alle fire pluss bagasje.

    Roy
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    R.E.S. skrev:
    Espen L skrev:
    Hei Roy
    Godt og se at dere kom "hele" hjem i bilen :) takk for noen hyggelige dager sammen i Munchen.
    PS! du gikk glipp av den siste rødvinskvelden og italiensk mat ;D
    Espen
    Hyggelig å bli kjent med deg Espen. Dette må vi gjenta (kanskje med unntak av å kjøre hjem...). Bilen var ingen høydare, men vi kom fram og det var plass til alle fire pluss bagasje.

    Roy
    Høydare?
    Wee eell ... vi prøvde da så godt vi kunne å sveve litt over bakketoppene der vi kom rasende ::) i vår ekstrautstyrsfrie Masserarti-klone :-\
    Men vi kom jo hjem etter en forholdsvis prikkfri navigering gjennom Deutschland, Danmark, Sveariket & Moderlandet .... selv om "vi" aktivt søkte opp de køer som var å oppdrive ;D

    ---
    JackX
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    PS. Høyttalerne det ble spilt på var Kiso HB-1

    Roy
    Skal vi se :-\
    Der Stig Inge Bjørge tok kontakt med meg, var det rommet hvor de bl.a. hadde masse AMR.
    Jeg mener bestemt at han hørte til på det rommet.


    AMR lager også ht. denne er i aluminium og ved siden av båndiskant så er det en 10 tommer, her to stykker satt oppå hverandre.


    Jeg hørte ikke den låta du nok har blitt tipset om der, men derimot i rommet hvor de spilte på focal og låta var på ei vinylplate.
    Han sang dyyypt ja....virkelig........folk bare gliste når låta var slutt, jeg har aldri hørt maken.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Stemmer at det var AMR-utstyr der. Kanskje jeg blander med Focal-rommet, og at det er flere som kjenner til hvilken låt det ble spilt der...

    Roy
     
    R

    Roysen

    Gjest
    R.E.S. skrev:
    Stemmer at det var AMR-utstyr der. Kanskje jeg blander med Focal-rommet, og at det er flere som kjenner til hvilken låt det ble spilt der...

    Roy
    Nå har ikke jeg vært i Munchen og aner ikke hva det er snakk om, men en kjent demo låt med virkelig dyp mannlig vokal er jo Fairfield Four med These Bones som ligger på en av skivene du fikk R.E.S. Dersom det var noe annet som ble spilt er også jeg svært interessert i å høre hva det var.

    Jeg skal forresten brenne nye eksemplarer til deg. Jeg vet nå mer om hvordan jeg skal unngå dynamikk komprimeringen som skjedde på de du har fått. Jeg gir bekjed når de er klare om et par dager.

    Mvh
    Roysen
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Espen L skrev:
    Hei Roy
    Godt og se at dere kom "hele" hjem i bilen :) takk for noen hyggelige dager sammen i Munchen.
    PS! du gikk glipp av den siste rødvinskvelden og italiensk mat ;D
    Espen
    Hyggelig å bli kjent med deg Espen. Dette må vi gjenta (kanskje med unntak av å kjøre hjem...). Bilen var ingen høydare, men vi kom fram og det var plass til alle fire pluss bagasje.

    Roy
    Det samme sier jeg, hangarounden som elsker å kjøre taxi ;D
    Ser jo at andre fra HFS var der og, men ingen tok kontakt :'( (vi var vel synlige nok), hadde jo vært artig å fått vekslet noen ord med en Karanbroder (DevilEj)

    Et tidligere medlem i OAS, Sødals blide ansikt dukket også opp i trappa på søndag, han ble raskt litt mer alvorlig da jeg fortalte om askeproblemene, men nå gikk jo flyene igjen på mandag og han skulle heller ikke hjem før mandag.

    Mvh.KW
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Roysen skrev:
    R.E.S. skrev:
    Stemmer at det var AMR-utstyr der. Kanskje jeg blander med Focal-rommet, og at det er flere som kjenner til hvilken låt det ble spilt der...

    Roy
    Nå har ikke jeg vært i Munchen og aner ikke hva det er snakk om, men en kjent demo låt med virkelig dyp mannlig vokal er jo Fairfield Four med These Bones som ligger på en av skivene du fikk R.E.S. Dersom det var noe annet som ble spilt er også jeg svært interessert i å høre hva det var.

    Jeg skal forresten brenne nye eksemplarer til deg. Jeg vet nå mer om hvordan jeg skal unngå dynamikk komprimeringen som skjedde på de du har fått. Jeg gir bekjed når de er klare om et par dager.

    Mvh
    Roysen
    Takk for tips, da venter jeg med å sjekke ut cdene dine.

    Ellers gikk du jo glipp av høyttalere som matcher forsterkerne dine i størrelse.



    Roy
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bare for sikkerhets skyld, det er ikke de fremste/minste, men de som kan minne om noe akkustikktiltak bak ;D
    Mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    KW skrev:
    Bare for sikkerhets skyld, det er ikke de fremste/minste, men de som kan minne om noe akkustikktiltak bak ;D
    Mvh
    Ahh, skjønte ikke det med en gang. Vel, om de minste hadde vært røde med hvitt skjegg kan det være at jeg hadde fått lov å ta de frem på julaften. ;D

    De store var virkelig store. Måtte nok sett meg om etter nytt hjem om jeg hadde kommet hjem med noe sånt.

    Mvh
    Roysen
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ayon hadde tre prototyper på nye forsterkere her er en av de, monoblokk på 100 watt og ganske så lang/dyp.



    Mvh.
     

    Vedlegg

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Roysen skrev:
    KW skrev:
    Bare for sikkerhets skyld, det er ikke de fremste/minste, men de som kan minne om noe akkustikktiltak bak ;D
    Mvh
    Ahh, skjønte ikke det med en gang. Vel, om de minste hadde vært røde med hvitt skjegg kan det være at jeg hadde fått lov å ta de frem på julaften. ;D

    De store var virkelig store. Måtte nok sett meg om etter nytt hjem om jeg hadde kommet hjem med noe sånt.

    Mvh
    Roysen

    Hei RO.

    Du gikk glipp av mye der nede, herunder privat hjemtransport med chauffeur i livrè ;D
    Skal sende deg noen bilder av et helt unikt produkt om noen dager.

    Tilbake til høyttalerne på bildet. Ikke bare var de de største på messen, men de var også de eldste. De har vært brukt som kinohøyttalere et eller annet sted. Satt og lyttet til dem en stund ... grøtet er vel det nærmeste jeg kan beskrive dem som, selvom hardwaren som forsynte dem var "greie" nok ;)

    mvh
    G
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Selv om det hadde vært utrolig morsomt å være der, virker det på meg som om det var relativt stille i år med hensyn på introduksjon av nye produkter så langt jeg kan se fra de bildene og webreportagene jeg har sett frem til nå. Jeg fant imidlertid bilder av to produkter jeg ikke har sett før. Noen som vet noe mer:

    1 - Ny power conditioner fra Isotek?





    2 - En annen ny power conditioner?






    Mvh
    Roysen
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    På årets messe så ble jeg tipset om musikk som ble spilte på rommet til Stig Inge Bjørge.

    Det var en mannlig vokal som gikk avsindig dypt, men de spilte aldri det da jeg var der, og jeg glemte å spørre etter det. Er det noen som var innom messa som vet hvilken artist og låt det var

    Roy
    Hvilken musikkgenre?
    Her er i allefall en som kunne denne kunsten innefor sin genre:
    Tim Riley

    JD Sumner som sang med Presley var ikke helt borte han heller.

    Håper dere finner ut hvem det var som sang på messen.

    Ellers vil jeg takke for jobben dere gjør med å legge ut fine bilder og kommentarer.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Vel, jeg hørte et opptak med piano på disse Western Electric høyttalerne og må si på den typen musikk var dette helt etter min smak. Det manglet noe definisjon på Ben Webster opptaket som fulgte (må ha vært noe fra Live at the Renaissance), men også dét hadde nerve.

    Hva som fungerte og ikke fungerte synes jeg ofte hang sammen med opptakene vi fikk presentert.
    Kharma klarte ikke bragden fra to år tilbake, om det skyldes rom, forsterkeri eller annet vet jeg ikke, men det var langt fra imponerende i år.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Bare så det er sagt, The Fairfield Four er en akapella kvartett hvor det ene medlemet synger utrolig dypt. Om det ikke var en akapella kvartett dere hørte, så var ikke mitt tips korrekt.

    Mvh
    Roysen
     

    KEN

    Medlem
    Ble medlem
    01.09.2004
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Hei Roysen
    Det er 8 kW monoblokker du ser på bildene.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    moro å lese + se bildene.
    pøs på, gutter, ikke vær beskjedne.

    interessant at jens omtalte westrex-høyttalerne som messen beste lyd, mens jackx syntes de låt grøtete. en påminnelse om hvor subjektiv denne hobbyen tross alt er...

    btw, han som sang så mørk, sang han (og kompisene) kurt weill? oh, heavenly salvation? the persuasions?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Subjektiv, denne hobbyen ... nææh... Det er jo jeg som har faciten! :-*

    Fyren som sang dypt sang a capella, stundom var det som om han fremførte teksten snakkende, trolig neger ut fra fargen i stemmen, var alene i fremførelsen, sang på engelsk (USA?) - mulig det var LP også ? ... så langt husker jeg før lunch-pilsen forstøvet den siste rest av memory.

    Cheers!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jimmy hayes er iaff en syk rå bass-sanger, men jeg vet ikke om han har gitt ut soloskiver uten the persuasions.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn