High End Messa i Stocholm 7-8 februar 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.646
    Sted
    Skien
    For Magico-frelste JackX var åpningsdagens første timer "ferdig prutet": det måtte bli - og ble - mange timer og turer inn på AudioNord's store rom i mezzanin-etagen på messehotellet.

    Vis vedlegget 304480

    Her ser vi tv Irv Gross fra Constellation og Leif Häggmark fra AudioNord, 2 gentlemen og nestorer innen vår gale, gale hobby. Irv holdt et levende foredrag over hvor navnet "Consellation" kom fra (samling av de beste hoder innen ulike tekniske sjangre - i.e. constellation of the best heads - herunder James Bongiorno, Demian Martin, John Curl, Bassie King). Navnene bak selve Constellation er derimot gutter som har "litt peiling" med bl.a. Continuum Caliburn platespiller ... et merke som jeg vil komme tilbake til senere i denne tråden.
    På messen viste han frem produkter fra Performance-linjen: Øverst i bildet Cygnus dac, under den Virgo II pre, 2 strømforsyninger til ovennevnte produkter, og Hydra strømfikler. Amp'er var Centaur monoblokker (500w v/8 ohm, 800w v/4 ohm og 1000w v/2 ohm). Høyttalere var Magico's S3. S3 kom ferdig innspilt fra USA!

    Vis vedlegget 304484

    En tydelig fornøyd og lystig Irv Gross fanget av linsen rett før han går rett i spagaten ;) Dette var nemlig meget bra, og får av Yours truly messens Runner Up-pris, kun sett seg slått av ultraanlegget fra Martens (til en helt annen pris og romkrav). Hadde AudioNord sett seg i stand til å lande fx Q3 tror jeg Martens hadde fått seriøs konkurranse. S3 er bra, men har sine begrensninger på dynamikk, oppløsning og når volumet går opp. Jeg var innom rommet flere ganger som sagt, og siste gang kom vi rett fra Martensrommet: der hadde vi nettopp lyttet til ...

    Vis vedlegget 304486

    ... Hugh Masekela (på vinyl, gold dang it!) "Coal train". Dynamikken var ENORM hos Martens, hos S3 måtte volumet OPP (ikke for å få dynamikk, det var tilstede i bøtter & en mengde spann, men rett og slett for å kunne matche det ENORME lydbildet vi just hadde arrivert fra) ... og derigjennom kom ht's begrensinger tydeligere frem. Men her snakker vi om en (særdeles bra Magico) ht til 253.000.- ...

    Magico S3- Acoustic Tuning

    ... kontra Martens "Coltrane Supreme2" til innpå 3 mill (!?) Her snakker vi virkelig om law of diminishing returns
    Men for all del, jeg sitter ganske så godt plassert i eget lille glasshus til å fremme noen som helst forbrukskritikk av mine medbrødre som bruker opp hele restskatten på ht til 3 mill fremfor å betale skattekravet :cool:.


    ------------------------

    AudioNord hadde 2 sett med amp/forsterkeri i det samme rommet, og hvert anlegg hadde fått tilmålt sine demokratisk oppmålte tidsvinduer, èn time hver hele dagengjennom. Det andre settet var Devialet 800. Et aldeles nydelig produkt, med übersmart løsning på kablasjeutfordringer og WAF-faktoren: man bare eliminerer det aller meste! Det eneste man trenger er ht-kabler. Det spilte rett og slett ikke ille, gitt sine forutsetninger. Høyttalerne var de samme, Magico S3.
    Her et bilde fra Constellation sin hjemme side :)
    Noen menn i sin beste alder på første rad i dyp konsentrasjon :)

    image.jpg


    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    ^Var det rart jeg kunne komme med de dyyype & velfunderte betraktninger?
    Jeg mener, med en slik positur skulle det da bare mangle at vi ikke bare fikk begges kontrafeier behørig foreviget åååjg kunne bibringe herskapet med elevert tøv.

    ønsker dere alle en Cheers - og vell møtt i Munchen!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn