High-end i München 25-28.mai

vikan2

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.05.2005
Innlegg
67
Antall liker
0
Det er slett ikke umulig, skal på en liten europa tur i mai, men litt usikker på datoene enda..

Finnes det forøvrig noen god oversikt over hifi messer i Europa for 2006 på nettet noen stand?
 
T

timc

Gjest
Har utrolig lyst. Desverre er det midt i eksamensperionden :(

Mvh
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Regner med det. Var på messa siste året den var i Frankfurt.
Highly recommended! ;)
 

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Innlegg
215
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Tenkte det var greit å starte opp denne tråden igjen etter at messen er ferdig.

Får begynne med mine egne inntrykk etter messen.
Først og fremst bare rent teknisk. Dette er etter min mening en STOR messe med masse å se på, men som vanlig på messer er lytteseansene (i mine øyne) heller begrenset kvalitetsmessig. Fikk inntrykk av mange oppsett, men må i bunn og grunn si at det er vanskelig med slike messe-demoer.

Største skuffelsen i så måte var at jeg måtte lete meg frem til rommet hvor et av messens dyrere anlegg stod. Joda til slutt fant jeg et lite kott med en lukket dør. Der inne stod den svenske hærligheten trygt og bortgjemt.

Ellers er det lett å gå seg vill og 'kaste bort' veldig mye tid på en så stor messe. Vi tok oss systematisk gjennom hele messen. Men til neste gang tror jeg at jeg skal planlegge ruten på forhånd ifht hva jeg vil se og høre på. Da det endte opp med at jeg etter 6 timer begynte å bli litt lei og sliten i hodet. Men mitt reisefølge hadde ikke glemt at svenskene skulle vise frem sine HIFI stoltheter. Så etter litt ekstra leting fikk vi øye på rommet hvor svenskene hadde gjemt sin stolthet. 20minutter der inne og vips så var messen i ferd med å stenge for den dagen. Der var 7 timer forsvunnet.....

Vil egentlig ikke dele så mange lytteinntrykk, da jeg ikke mener jeg fikk nok tid på hver demo. Men kan bare konkludere med at jeg fikk hørt litt på mye gromme oppsett. Kan kort nevne:
LIVE spilling på B&W 800D i Surround oppsett, Classe elektronikk ofc...
Swedish reference. Mårten Design, Bladelius og Jorma.
Jmlab Grand Utopia Be
MBL (se referat fra audiophile.no forum for detaljer)
Avalon med Hovland elektronikk.
+ masse masse mer

Til andre som var der. Kom gjerne med deres erfaringer og evt. bilder (da mine ble så dårlige at de nesten ikke egner seg å vise frem).

Vil til slutt anbefale alle om å besøke en messe av dette kaliberet. Det var verdt både tiden og pengene for min del.

Mvh TomTom
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Høres veldig bra ut.



Tenkte det var greit å starte opp denne tråden igjen etter at messen er ferdig.

Får begynne med mine egne inntrykk etter messen.
Først og fremst bare rent teknisk. Dette er etter min mening en STOR messe med masse å se på, men som vanlig på messer er lytteseansene (i mine øyne) heller begrenset kvalitetsmessig. Fikk inntrykk av mange oppsett, men må i bunn og grunn si at det er vanskelig med slike messe-demoer.

Største skuffelsen i så måte var at jeg måtte lete meg frem til rommet hvor et av messens dyrere anlegg stod. Joda til slutt fant jeg et lite kott med en lukket dør. Der inne stod den svenske hærligheten trygt og bortgjemt.

Ellers er det lett å gå seg vill og 'kaste bort' veldig mye tid på en så stor messe. Vi tok oss systematisk gjennom hele messen. Men til neste gang tror jeg at jeg skal planlegge ruten på forhånd ifht hva jeg vil se og høre på. Da det endte opp med at jeg etter 6 timer begynte å bli litt lei og sliten i hodet. Men mitt reisefølge hadde ikke glemt at svenskene skulle vise frem sine HIFI stoltheter. Så etter litt ekstra leting fikk vi øye på rommet hvor svenskene hadde gjemt sin stolthet. 20minutter der inne og vips så var messen i ferd med å stenge for den dagen. Der var 7 timer forsvunnet.....

Vil egentlig ikke dele så mange lytteinntrykk, da jeg ikke mener jeg fikk nok tid på hver demo. Men kan bare konkludere med at jeg fikk hørt litt på mye gromme oppsett. Kan kort nevne:
LIVE spilling på B&W 800D i Surround oppsett, Classe elektronikk ofc...
Swedish reference. Mårten Design, Bladelius og Jorma.
Jmlab Grand Utopia Be
MBL (se referat fra audiophile.no forum for detaljer)
Avalon med Hovland elektronikk.
+ masse masse mer

Til andre som var der. Kom gjerne med deres erfaringer og evt. bilder (da mine ble så dårlige at de nesten ikke egner seg å vise frem).

Vil til slutt anbefale alle om å besøke en messe av dette kaliberet. Det var verdt både tiden og pengene for min del.

Mvh TomTom
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
Swedish statement oppsettet låt bra i et knøttlite rom, hadde håpet de stilte ut oppe i Atrium rommene.


Avalon Eidolon Vision låt også bra via Hovland 200, Pass 600.5 ,dps platespillere og Transparent Ref. kabling.


Gryphon Trident høytalere til 70000 eur låt også bra hvis en satt nesten bakerst (de spilte så høyt hele tiden)
De viste en prototype på en ny preamp - Mirage; en 3-delt sak.


Et nytt merke for meg var Truelife - noen enorme rørforsterkere og veldig dyrt - toppmodellen reference . hele 850K.
Det låt meget bra i deres rom.



Von Schweikert SR med Lamm låt bra, men ekko i et nakent rom ødela for lyden.


Tok masse bilder, men de kommer senere da jeg har kamera med film.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Cybwiz, du skryter av behold på HifiForum.nu. Hørte du den digitale riia-en?

Jeg har ennå ikke funnet noen test av den.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
Ja, hørte riaa'en også.
Lyden var også bra via psd192.

Psd192 er ganske billig 1800 euro, M versjonen med motorstyring 2100 euro.


Behold sitt 768khz analog system som kobles til APU er mye dyrerere - 5850 euro.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Takk for svar. 1800 euro er ingen upris. Den eneste feilen er at behold bruker Windows, slik at jeg ikke kan bruke mac, men det er en annen historie. Jeg er klar over at med de nye intel-mac kan man kjøre windows.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
Jeg tok også en del bilder i løpet av de to dagene vi var der. Skal forsøke å få lagt dem ut etterhvert.
Personlig synes jeg at oppsettet til WLM låt EKSTREMT bra, både når de spilte med de små DIVA-høyttalerene og de større Gran Viola. Lydbildet var voldsomt stort og livaktig. Var tilbake tre ganger bare for å høre på musikk. Ellers var et mye av det store og dyre som lått "HiFi" - i negativ forstand.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
Lindemann oppsettet låt også bra via deres  B905 høytalerne - pris for høyt. 9500 eur.




Ascendo sitt rom låt bra det også . Elektronikk fra Convergent og Audio Aero Sacd - spilleren brukte "evigheter" å lese TOC.




Thorens viste sin nye elektronikk serie og høytaleren var Isophon Arraba til 30000 eur.

Var skuffet over lyden i dette rommet - det låt bare hifi her.






Ayon anlegget låt bra, men hadde liten bass.




Active Audio Vertrieb viste elektronikk fra Hovland, Pass, dps platespillere, Ayre spiller og Avalon Eidolon Vision høytalere.

Lyden var klart best når de spilte via Pass X600.5 og dps spilleren med triplanar og My Sonic Lab pickup til høyre i bildet.






Jeg var overrasket over lyden til nye Audio Physic Avanti, det låt faktiskt meget bra.




Også fra Sonics Allegria til 10000 eur. var det godlyd , elektronikk var Pathos integrert og deres nye spiller - som jeg ikke har bilde av.




Ble skuffet over finishen til Transrotor Artus - dette så billig ut, og det til 1 mill.!

 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.734
Antall liker
3.336
hvilke norske utstillere skal dit?
Så Abrahamsen og Audiovation - de hadde kun passiv utstilling på en knøttliten stand.


Electrocompaniet spilte på vivid høytalere, dessverre var lyden skarp og kjedelig.

Nyheter som kommer fra EC:

EMC-2 sacd/dvd-a/cd spiller til 5400 eur.



EMP-1 multikanal spiller til 6400 eur.

ECR-1 RDS tuner til 1600 eur.
 
Topp Bunn