Hifisentralens-medlemsbilder: juli 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Sjønner ikke helt hva du har i tankene, men kanskje tenker du på rammene?
    For det første så bruker jeg photoshop til alt jeg eventuelt gjør, kan knapt noe annet program.
    Rammene lager jeg på den måten at jeg bruker canvas size og utvider bildet slik at det blir en passe hvit ramme rundt ( viktig da å legge til likt antall millimeter/cm både i høyde og bredde over og under), så markerer jeg ytterkant (eple A) så går jeg til stroke og velger antall pixler og så fill (innerside) med 100 % sort eller den tonene fargen en vil ha på ramma ytterst utenfor det hvite. Vil en ikke ha hvitt men bare sort så er det jo bare å gå rett på stroke og velge antall pixler innover fra markering. Bare å prøve seg frem med henhold til tykkelse på hvit og sort rammedel. Mulig det er lettere måter å gjøre dette på i andre programmer, men som sagt jeg har ikke erfaring med andre.
    Om det var annet du tenkte på så.......!
    Mvh.KW
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Takk - men tenkte ikke på rammene, men selve motivet; kombinasjonen av ulike elemeneter transformert til en gitt fotografisk form. Jeg antar du har laget motivet selv i PS og at det ikke eksisterer i virkeligheten. Hvis min antakelse er feil, så skjønner jeg litt mer. :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    He-he tenker du på offroadern? Det er et helt ekte bilde det uten noe lureri. Den sto utstilt i en av pasasjene på Aker Brygge tidligere i sommer med andre ord kunst kun avfotografert av meg.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.656
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har et så å si identisk bilde av den offroaderen :) Riktignok tatt med iphone
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn