Hifisentralen trenger ny logo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Hei

    Jeg har ikke sett så mye på logoen enda, men jeg har sett på designet rundt selve funksjonaliteten.
    Har rensket opp i designet og gjort det hakket "freshere", i mine øyne. Kommer med et mer spesifikt logo forslag etter hvert.



    Her kan du se hele bildet:
    http://www.roykristoffersen.no/HFS_02.jpg

    Roy :)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Kan være litt enig i at det blir litt mye så jeg prøver den her :)
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.936
    Antall liker
    8.241
    Torget vurderinger
    1
    Roy: det grensesnittet med den fonten ser bra ut. Moderne, oversiktelig, lettfattelig, pen.

    -det er det man skal ha for seg med Logoer og utseende i dag.

    Mvh. Bjørn
     

    MerlinTheMagitian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2006
    Innlegg
    161
    Antall liker
    2
    Logoen hadde nok trengt et element ved siden av seg alla den mappen vi har i dag, men som sagt jeg har ikke fått tid til å se på det enda.
    Ville ha layout for overordnet design på plass først. Da er det lettere og skaffe seg oversikt og man har skaffet seg et lite springbrett for og diskutere videre på. Synes jeg da...
     

    Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Det så bra ut Roy :)

    Kanskje det hadde vært mulig å gjøre noe med selve layouten på nyhetene også? Feks en ingress og et lite bilde? Slik det er nå synes jeg det er utrolig uoversiktelig og jeg leser de sjelden.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.333
    Antall liker
    16.426
    Sted
    Østfold
    Høvdingen skrev:
    Til Snickers-Is: ...Jeg er fortsatt litt usikker på hvorfor den ene noten er opp ned.
    I blant blir det påpekt at musikkunnskapen på forumet ikke er all verdens, kan det være de er inne på noe?

     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.333
    Antall liker
    16.426
    Sted
    Østfold
    pks skrev:
    Snickers-is skrev:
    Jeg har nå litt lyst til å ha med notene jeg da...
    Hva må å dra denne et skritt videre, og plassere den første note på h, og den andre på f ? :D

    PK

    PS: h og f står da for Hi og Fi...
    Det forrige forslaget mitt var slik, men estetisk liker jeg dette bedre.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.823
    Antall liker
    21.779
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hvor skal vi sende svaret på musikkgåten, Snickers-is?

    Vil ellers berømme Roy_RK for å bringe opp funksjonalitet som tema.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Greven skrev:
    Det så bra ut Roy :)
    Enig, virker også bra fra et brukermessig standpunkt.

    Kanskje det hadde vært mulig å gjøre noe med selve layouten på nyhetene også? Feks en ingress og et lite bilde? Slik det er nå synes jeg det er utrolig uoversiktelig og jeg leser de sjelden.
    Enig også her, jeg leser sjelden (aldri) nyhetene. En ryddigere og mer "tiltrekkende" fremvisning vil nok gjøre susen. Burde absolutt være i alles interesse.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Snickers-is skrev:
    Høvdingen skrev:
    Til Snickers-Is: ...Jeg er fortsatt litt usikker på hvorfor den ene noten er opp ned.
    I blant blir det påpekt at musikkunnskapen på forumet ikke er all verdens, kan det være de er inne på noe?
    Tja, hva så?
    Trenger man kunne noter og spille instrumenter for å like musikk?
    Trenger man kunne lese manuskripter og kamerateknikk for å like film?
    Må man kunne sveise apparat for å nyte en cognac? ;D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.333
    Antall liker
    16.426
    Sted
    Østfold
    Holmium skrev:
    Snickers-is skrev:
    Høvdingen skrev:
    Til Snickers-Is: ...Jeg er fortsatt litt usikker på hvorfor den ene noten er opp ned.
    I blant blir det påpekt at musikkunnskapen på forumet ikke er all verdens, kan det være de er inne på noe?
    Tja, hva så?
    Trenger man kunne noter og spille instrumenter for å like musikk?
    Trenger man kunne lese manuskripter og kamerateknikk for å like film?
    Må man kunne sveise apparat for å nyte en cognac? ;D
    Innrøm at det var litt gøy nå da ;)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Roy_RK skrev:
    Logoen hadde nok trengt et element ved siden av seg alla den mappen vi har i dag, men som sagt jeg har ikke fått tid til å se på det enda.
    Ville ha layout for overordnet design på plass først. Da er det lettere og skaffe seg oversikt og man har skaffet seg et lite springbrett for og diskutere videre på. Synes jeg da...
    Her tenker vi tydeligvis motsatt, for jeg vil gjerne ha logoen på plass først. HFS3 kommer nok også til å se annerledes ut enn designet som er i dag, og det er forløbig litt usikkert hvilke løsninger som vil bli benyttet.

    Mvh
    Høvdingen
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Hei Høvdingen,

    melder meg herved på logo konkurransen ;D ...har du satt maks/min mål på logo'n?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    TAS skrev:
    Hei Høvdingen,

    melder meg herved på logo konkurransen ;D ...har du satt maks/min mål på logo'n?
    Jeg synes maks logo-bredde på selve websiden bør være 450 px. (dagens logo er 388 px i bredden.) Høyden bør ikke være mer enn maks 125px.

    Dette er maks mål, og jeg synes det ville vært helt greit om logoen f.eks. hadde vært 350 x 100 px. Den bør ikke være for stor da vi trenger plassen til andre ting.
     

    Nex

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.07.2007
    Innlegg
    359
    Antall liker
    86
    Jeg likte dette forslaget fra snickersis.
    Enkelt og rent.
    Likte også forslaget med sloganizer.... Er jo bare å lage en del forskjellige logoer som blir vist tilfeldig.


     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Stor sans for innspillet fra Roy_RK. Ryddig og stilsikkert.

    Noen av forslagene bommer litt grammatisk. Hifisentralen må skrives sammenhengende i et ord, eller delt med bindestrek. Varianten HiFi Sentralen blir feil.
    Brukes bindestrek skal sentralen skrives med liten s. (Selvfølgelig bortsett fra hvis det bare brukes store bokstaver.)

    Mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper en butikk kan stille med en premie utover de 5000 kr og så kjøper Høvdingen noe High-End kabler til vinnneren. Vet at snickers er veldig keen på noen fete slanger. ;D

    Jeg likte godt den siste fra snickers, men tror jeg ville ha hatt enten store bokstaver hele veien eller liten f.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.333
    Antall liker
    16.426
    Sted
    Østfold
    Delle skrev:
    Noen av forslagene bommer litt grammatisk. Hifisentralen må skrives sammenhengende i et ord, eller delt med bindestrek. Varianten HiFi Sentralen blir feil.
    Brukes bindestrek skal sentralen skrives med liten s. (Selvfølgelig bortsett fra hvis det bare brukes store bokstaver.)

    Mvh
    Det er faktisk ikke riktig så lenge vi snakker om en logo. Det er et merkenavn og stavemåten inklusive tegn, store/små bokstaver er også en del av en slik logo.
     

    Delle

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Innlegg
    1.496
    Antall liker
    267
    Selvfølgelig. Men det er jo ikke nødvendig å bryte med normale rettskrivningsregler med vitende og vilje...

    Mvh
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Roy_RK skrev:
    Denne synes jeg var en god og oversiktlig ide. Sett fra en sylfersk side så har jeg sans for at det er lett å finne frem. Det er nok av de avanserte siden hvor man som ny leter så mye at en ikke gidder å engasjere seg.
    Det enkleste er ofte det beste...
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Synes dette til Snickers var pent!




    Bør være ok å få til på trykk (t-skjorter, caps, osv) i en litt forenklet utgave også.

    Ville hatt kun sentralen på linje to, siden det står hifi på linja over.
    Er også enig med impulse sitt "forum for hifi og musikk", synes ikke lyd er passende/dekkende.

    Mvh
    Rolf
     

    Vedlegg

    Smibakkjen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    398
    Antall liker
    5
    Sted
    Sogn og Fjordane
    RoDa skrev:
    Synes dette til Snickers var pent!




    Bør være ok å få til på trykk (t-skjorter, caps, osv) i en litt forenklet utgave også.

    Ville hatt kun sentralen på linje to, siden det står hifi på linja over.
    Er også enig med impulse sitt "forum for hifi og musikk", synes ikke lyd er passende/dekkende.

    Mvh
    Rolf
    Likte denne varianten, men synst det burde vært gitt plass til ".no", ettersom en snakker om reklame som trykk på t-skjorter, for en uinnvidd kan det kanskje bli vanskelig å assosiere hifisentralen med internett og ett forum?
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Der ja!

    "forum for hifi og musikk" som undertekst nå så!

    Hvor bestiller man t-skjorte?

    R
     

    schwam

    Fersking
    Ble medlem
    25.01.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hei, her kommer et logoforslag. Inspirert av den "visuelle nytelses" faktoren av hifi. Det kom etterhvert en restreksjon på 450px ser jeg, men legger med en kjapp skisse over hvordan det kan funke på siden.
     

    Vedlegg

    C

    Cyber

    Gjest
    Mye bra her, likte bjornh sine også med de sirklene i midten...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Her kommer et forslag som jeg mottok pr. email fra bruker: Tuxflux.
     

    Vedlegg

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    For mannen i gata er vel vinyl ofte forbundet med hifi-entusiaster, så jeg synes faktisk tonearmen passet veldig bra.

    I f.eks. filmen High Fidelity med John Cusack ble handlingen presentert rundt en vinylforretning, og jeg får ofte spørsmål fra ikke-entusiaster om jeg benytter vinyl og rør, så det er tydelig at Hi-Fi ofte forbindes med platespiller.

    Det optimale hadde kanskje vært et bilde av 2 eller flere personer som diskuterer hifi, men det er kanskje ikke så enkelt å illustrere.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Høvdingen skrev:
    Det optimale hadde kanskje vært et bilde av 2 eller flere personer som diskuterer hifi, men det er kanskje ikke så enkelt å illustrere.
    Det er da det enkleste. La dem snakke med tungen ut av gapet, og gjør dem - tungene altså - til noe kabelliknende. Da får en litt av det bisarre ved aktiviteten med på kjøpet, sånn helt uten videre.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er vel et poeng å fremstå som inkluderende. Det er kanskje ikke så lurt å bruke ting som tonearmer eller rør i logoen, selv om de er takknemlige visuelle objekter å jobbe med. Jeg tror noter i en eller annen form kan være svaret.

    Bare en tanke...

    Ellers er jo dette gull, spesielt om vi forgyller ørene. Men da kommer vel Walter og vennene hans og denger oss alle.. ;D

     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Det er da det enkleste. La dem snakke med tungen ut av gapet, og gjør dem - tungene altså - til noe kabelliknende. Da får en litt av det bisarre ved aktiviteten med på kjøpet, sånn helt uten videre.
    Du får sette igang å lage et forslag da... Det er lett å prate, men det må jo også lages.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn