Diverse Hifisentralen treff

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.336
Antall liker
8.417
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Skal du være tilskuer?
Nei her må mann være aktiv.
Nei fri og bevare meg fra slikt, vi er da voksende menn.
Snøballkrig hadde helle hvert morsomt i en slik sammenheng:)
Ja jeg er synes det høres ut som et fint forslag fra Sitting Bull.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.336
Antall liker
8.417
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Bilde av høvdingen så vi kjenner han igjen:)
Skulle være lett å finne han.

250px-Chief_Sitting_Bull.jpg
 
M

MarkusH

Gjest
Høres ut som et morsomt/spennende forslag, kan jo håpe på at det passer. :)
 

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Dette høres jo ut som et morsomt forslag, ja! Nå har jeg en over middels fullproppet almanakk, men kan godt tenke meg å stille dersom det blir noe av, og det passer inn i en ellers hektisk kalender. Kjasing om musikk og hifi akkompagnert av en dram eller femten er jo aldri feil... :)
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.031
Antall liker
544
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Om det blir lytteseanse på kabler er jeg redd Høvdingen blir mer Sitting Duck enn Sitting Bull :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.718
Torget vurderinger
1
Om det blir lytteseanse på kabler er jeg redd Høvdingen blir mer Sitting Duck enn Sitting Bull :)
Nei, det kommer til å bli en total kabelfri kveld, og for å unngå evnt. problemer så vil all overføring av evnt. signal skje trådløst, hehe
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.336
Antall liker
8.417
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Kroppsvisitering i inngangen, ikke ang drikking, men en kabel på innerlomma.
En lystig tone har allerede startet,så dette tror jeg blir bra.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.068
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Her må jeg hente frem skjorte og slips, og sette kursen østover, skjønner jeg.
Slips er kun for bryllup og 17 mai!
Ikke på bryllup og 17 Mai, da er det bunad som gjelder:)
Skjorte og slips er standard herreantrekk. Se på det som et minimumskrav. Bunad er kjedelig, det har alle nå.
Men, vi kan jo alltids ta fram tversover og livre.

Ellers, det blir litt spinkelt med bare en kveld, for oss tilreisende.
Der jeg kommer fra pleier vi bruke tre hele dager til ende.
Bare en kveld, det kaller vi møte.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bunad er festantrekkets visuelle svar på sirkuskabler, McIntosh og D'agostino. Flotte saker, men litt over the top for de konservative blant oss. :rolleyes:
Hengeløkke rundt halsen (slips) er nok mer passende for nøktre hififreaks. Alt låter bedre når du stryper hjernen for oksygen, og pent er det også.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.920
Antall liker
8.207
Torget vurderinger
1
Bunad er festantrekkets visuelle svar på sirkuskabler, McIntosh og D'agostino. Flotte saker, men litt over the top for de konservative blant oss. :rolleyes:
Hengeløkke rundt halsen (slips) er nok mer passende for nøktre hififreaks. Alt låter bedre når du stryper hjernen for oksygen, og pent er det også.
Nei, ekte Hi-Fi Nørds trenger ikke framvise slik kulturell kapital.
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.818
Antall liker
5.468
Sted
Holmestrand
Bunad er festantrekkets visuelle svar på sirkuskabler, McIntosh og D'agostino. Flotte saker, men litt over the top for de konservative blant oss. :rolleyes:
Hengeløkke rundt halsen (slips) er nok mer passende for nøktre hififreaks. Alt låter bedre når du stryper hjernen for oksygen, og pent er det også.
Bunad må da være antrekkets svar på rørforsterker!
  • Gammeldags
  • Dyrt
  • Varmt
  • Tungvint
  • Lekkert
 
Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis du går i dybden under sølvet og sømmene, ja. Men visuelt er ikke et sett Quad II noen fest ala bunad. ;)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.412
Antall liker
83.944
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Jeg har i lengre tid tenkt på om vi skal avholde ett Hifisentralen-treff i Tigerstaden. Jeg har et sted i tankene, og planen hadde vært en liten konsert (kan ikke si så mye om hvem eller hvor ennå), litt annen underholdning og en kveld hvor medlemmene kan treffe hverandre, og jeg tenkte også å invitere noen bransjeaktører som kan vise frem litt nytt utstyr.

Spørsmålet er veldig enkelt - er det noen interesse for en slik kveld?

Mvh
Høvdingen
Hva er status nå, blir det eller ikke?
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Bra tiltak! Vi kommer gjerne med litt utstyr så fremt datoene passer i kalenderen.
Hei.
Kun et spm. Er det dere /du som har importert Audio Master Gd 3 ?? Har en sånn, som jeg ikke vet noe om.

Mvh
Leggen
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.412
Antall liker
83.944
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hallo! Skjer det noe i sakens anledning eller er planene skrinlagt?
 

Kathrine

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.01.2017
Innlegg
294
Antall liker
418
Det er ikke noe som kommer til å skje før tidligst høsten - først ville jeg se an om det var noe interesse for det.


Mvh
Høvdingen
Det var lenge.. Jeg som gledet meg til Galla. Eller bare en fest. :(
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.412
Antall liker
83.944
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Litt morsomt om det blir noe av og hvis det blir på et utested med musikk, så ser vi minst 50 stykker krangler om å sitte i sweet spot! ;D
 

Supersound

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.04.2011
Innlegg
100
Antall liker
15
Ikke før til høsten? Tror det kan være greit. Men litt viktig at det blir lagt en dato så vi med alt for mange planer kan prioritere.
Kommer om jobben tillater.
 

tunhovd

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.11.2007
Innlegg
89
Antall liker
9
Håper det blir snart, det vil jeg gjerne være med på 😊👍. Mvh Bjørn
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.841
Antall liker
50.842
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.656
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Alt spandert av høvdingen selvsagt :)
Men det var bare for å komme på noe konkret. Ikke noe annet.
Det mest sosiale er selvsagt et treff på en eller annen kneipe.
 
M

MusicBear

Gjest
Orgel konsert høres litt trist ut. Sikkert fint om pensjonistforeninga er på tur. Hilsen en under 80 :)

Well, dersom du ikke har hørt om Iver Kleive eller Knut Reiersrud, tror jeg du skal bli med på konserten og se om melkebartene dine tørker opp under konserten ;)

Vet ikke hva du liker, antar Justin Bieber siden du er under 80, selv Bieber ville overvært en konsert som dette med trampeklapp før livvakten hadde geleidet han ut i limo'n :cool:
 

Zeitgeist

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2013
Innlegg
1.509
Antall liker
1.572
Sted
Melhus
Torget vurderinger
11
Orgel konsert høres litt trist ut. Sikkert fint om pensjonistforeninga er på tur. Hilsen en under 80 :)

Well, dersom du ikke har hørt om Iver Kleive eller Knut Reiersrud, tror jeg du skal bli med på konserten og se om melkebartene dine tørker opp under konserten ;)

Vet ikke hva du liker, antar Justin Bieber siden du er under 80, selv Bieber ville overvært en konsert som dette med trampeklapp før livvakten hadde geleidet han ut i limo'n :cool:
Regnet med det kom et sånt svar. Er vell noen som må ta alt bokstavelig :) Fortsatt fin kveld og beklager om jeg tråkket på tærne dine.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Orgel konsert høres litt trist ut. Sikkert fint om pensjonistforeninga er på tur. Hilsen en under 80 :)

Well, dersom du ikke har hørt om Iver Kleive eller Knut Reiersrud, tror jeg du skal bli med på konserten og se om melkebartene dine tørker opp under konserten ;)

Vet ikke hva du liker, antar Justin Bieber siden du er under 80, selv Bieber ville overvært en konsert som dette med trampeklapp før livvakten hadde geleidet han ut i limo'n :cool:
Vær snill nå lille-bjørn.. ;). Du høres ut som en gretten gammel gubbe, enda jeg tror det bare var forsøk på humor.. Samt at orgel musikk KAN rive litt i innvollene :)
 
M

MusicBear

Gjest
Alt spandert av høvdingen selvsagt :)
Men det var bare for å komme på noe konkret. Ikke noe annet.
Det mest sosiale er selvsagt et treff på en eller annen kneipe.

FABELAKTIG!

Hvor melder man seg på?

Årstiden kan jo by på mye vær, lite egnet til å vandre gatelangs, ville foreslått en kneipe i kort gå avstand til/fra Konserthuset. Øl er øl.
Bra forslag, forresten, evt. besøk på OHC først, stedet ER en oase.
 
M

MusicBear

Gjest
Orgel konsert høres litt trist ut. Sikkert fint om pensjonistforeninga er på tur. Hilsen en under 80 :)

Well, dersom du ikke har hørt om Iver Kleive eller Knut Reiersrud, tror jeg du skal bli med på konserten og se om melkebartene dine tørker opp under konserten ;)

Vet ikke hva du liker, antar Justin Bieber siden du er under 80, selv Bieber ville overvært en konsert som dette med trampeklapp før livvakten hadde geleidet han ut i limo'n :cool:
Regnet med det kom et sånt svar. Er vell noen som må ta alt bokstavelig :) Fortsatt fin kveld og beklager om jeg tråkket på tærne dine.

Hehe, du tråkket ikke på noen tær, har dessuten strl. 48 - 49 i sko. Ta utfordingen min du :cool: så kan vi ta en prat over et par øl etterpå om musikken var dårlig ;)

For noen år siden, det var hi-fi messe i Trondheim. Mange yttret seg over at det var live konsert med Kari Bremnes. De som trode Kari Bremnes var en blanding av svensktopp og noe annet, var helt i fistel over hvor råbra musikk & råbra lyd & annet råbra det var med nettopp Kari Bremnes. Forøvrig omtalt her på sentralen, den gangen ISDN linjene kom og det kostet skjorta med noen minutter innom her ;)
 

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Innlegg
9.005
Antall liker
12.886
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
OHFC -1

Kleive & Reiersrud +1

ØL-kneipe +1

...skål :D

edit: kanskje vi kan få lokket Reiersrud med inn på ei kneipe, så kan han dra noen blues riff for oss.
 
Topp Bunn