Hifisentralen på Facebook!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Jeg tror det er viktig at vi samkjører mer med Facebook og Twitter (+ andre medier) for å rekruttere større interesse for Hifisentralen og vår kjære hobby/interesse.

Neste HFS legger opp til at en kan ha samme innlogging på Facebook og HFS, men det er selvfølgelig ikke noe krav. Det vil også være mange koblinger mellom HFS og Facebook/Twitter.

Inntil HFS3 blir lansert vil vår facebook-profil kun omhandle status på arbeidet med de nye sidene.

Mvh
Høvdingen

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Bare ikke aktiviteten flytter seg helt over på de andre mediene? Men de egner seg kanskje ikke for den måten vi kommuniserer på? Eller kjøp og salg?

P

Parelius

Gjest
Hva innebærer en slik kobling? Høvdingen burde være mer konkret.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
fjæsbok , er det sånn moderne greier det?
Ikke noe for voksne mennesker å bry seg med. Det er for fjortisser.
fjoritissene dominerte FB for 8 år siden. Nå er det 40+ gjengen som råder. Mye verre!!

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ja, spent på å se hva HFS skal bruke Twitter til. Fortell om planene for FB og Twitter, Høvding. HFS er ikke akkurat Norwegian.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
65finger skrev:
Pink_Panther skrev:
ErosLoveking skrev:
fjæsbok , er det sånn moderne greier det?
Ikke noe for voksne mennesker å bry seg med. Det er for fjortisser.
fjoritissene dominerte FB for 8 år siden. Nå er det 40+ gjengen som råder. Mye verre!!
Slik er det vel alltid! ;D Fjortissene først, deretter de som er litt yngre, og etter det de som er enda litt eldre.

Denne oversikten over SNS stopper i 2006, men har en fin figur som viser utviklingen frem til da.

Det blir interesant å se hvor langt og "sømløst" man klarer å trekke integrasjonen mellom HFS og FB/twitter, og hva som oppleves som økt verdi for brukerene.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Ja, på Facebook kan dere ikke skjule dere bak nickene deres... ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Vi har ikke tenkt å dele noe som helst av informasjon om våre medlemmer med Facebook/Twitter, men de som ønsker det kan bruke sin Facebook konto på HFS.

Utover dette så vil det være enkelt å legge over innlegg (en selv har skrevet) fra HFS til Facebook, og dette kan fungere som god markedsføring.

Det er ingen som trenger å bekymre seg for denne sammenkoblingen. Du velger selv hva du ønsker å dele med Facebook/Twitter, og det er ingen som gir ut info om deg, eller deler ut dine innlegg. Det er du som selv bestemmer, og sånn sett er dette helt trygt.

Tanken min er at arrangementer, shows, messer, produktnyheter osv. får bedre dekning om vi også har muligheten til å dele med Facebook/Twitter.

Da kan dere sove godt i natt også.  ;)

Mvh
Høvdingen

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Jeg regnet ikke med annet, så det jeg skrev er uansett ment å være tøvete.

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Terka skrev:
Det blir interesant å se hvor langt og "sømløst" man klarer å trekke integrasjonen mellom HFS og FB/twitter, og hva som oppleves som økt verdi for brukerene.
Mitt innlegg var oppriktig ment. Dette kan det bli gode løsninger av.

Høvdingen skrev:
Vi har ikke tenkt å dele noe som helst av informasjon om våre medlemmer med Facebook/Twitter, men de som ønsker det kan bruke sin Facebook konto på HFS.
....

Da kan dere sove godt i natt også. ;)

Mvh
Høvdingen
Om har oppfattet riktig det mr H skriver så kan det blant annet bli følgende funksjonalitet:
  • Pålogging/identifisering via Facebook bruker eller HFS bruker.(Og da også mulighet for å knytte sammen eksisterende HFS bruker og eksisterende/ny bruker på Facebook(/Twitter)?)
  • Mulig å enkelt legge over sine egene innlegg (i alle tråder?) fra HFS til Facebook. (Eksempelvis lett synke sin egen tråd fra "Mitt annlegg og bildetråder" til egen Facebook konto dersom ønskelig.)
  • Mulighet for å publisere/promotere arrangementer, shows, messer, produktnyheter osv. for får bedre dekning via forum (Facebook/Twitter) med mye større og bredere brukergruppe..
  • Sikkerhet/Personvern ivaretas for brukere på HFS, man må aktivt selv velge hva man ønsker å dele.

Jeg tror det kan bli bra jeg. :) Spennende med løsninger som åpner opp på tvers.
Men det kan også være utfordrende mtp sikkerhet og utilsiktede muligheter for bruk/missbruk.
Håper det kommer noen kule løsninger både grafisk og funksjonelt! :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Terka skrev:
Om har oppfattet riktig det mr H skriver så kan det blant annet bli følgende funksjonalitet:
  • Pålogging/identifisering via Facebook bruker eller HFS bruker.(Og da også mulighet for å knytte sammen eksisterende HFS bruker og eksisterende/ny bruker på Facebook(/Twitter)?)
  • Mulig å enkelt legge over sine egene innlegg (i alle tråder?) fra HFS til Facebook. (Eksempelvis lett synke sin egen tråd fra "Mitt annlegg og bildetråder" til egen Facebook konto dersom ønskelig.)
  • Mulighet for å publisere/promotere arrangementer, shows, messer, produktnyheter osv. for får bedre dekning via forum (Facebook/Twitter) med mye større og bredere brukergruppe..
  • Sikkerhet/Personvern ivaretas for brukere på HFS, man må aktivt selv velge hva man ønsker å dele.

Jeg tror det kan bli bra jeg. :) Spennende med løsninger som åpner opp på tvers.
Men det kan også være utfordrende mtp sikkerhet og utilsiktede muligheter for bruk/missbruk.
Håper det kommer noen kule løsninger både grafisk og funksjonelt! :)
Du har oppfattet det riktig, men jeg er fortsatt litt usikker på hvordan det blir i praksis. Facebook har nettopp åpnet for at andre medier kan benytte deres kontoer osv., og dette må testes mer før jeg kan si nøyaktig hvilke funksjoner som vil fungere i praksis.

Når det gjelder design så blir HFS3 ikke så ulikt dagens sider, men de nye sidene har langt flere funksjoner. Det vil også bli lagt vekt på større bruk av bilder (både i forum, eget bildeforum og ikke minst bruktbørsen). I tillegg blir det en mer oversiktlig forside, egen blog-side og en mye mer oversiktlig profil-side for brukerne. Det vil åpne seg større muligheter for å lage grupper, vennelister osv., og kort oppsummert så blir det en mer funksjonell side på alle måter.

Jeg føler at det meste som har kommet inn av forslag (og det meste som har blitt klaget på) vil bli ivaretatt med HFS3, men det er også vanskelig å komme med noen grensesprengende ideér. Akkurat nå sitter jeg og jobber med et poengsystem - det vurderes å tillegge poeng for skrevne innlegg, aktiviteter osv., og poengene som opparbeides kan brukes til å kjøpe seg fordeler på forumet, som f.eks. bedre profilering av bruktannonser. Det er ikke sikkert dette blir noe av, men systemet er nokså interessant.

A

asvaberg

Gjest
bjornh skrev:
Ja, på Facebook kan dere ikke skjule dere bak nickene deres... ;D
å, hvorfor ikke?

Alt for mange ligger på FB med alle "dørene åpne" - det er vel FB sin største drawback.

V

vredensgnag

Gjest
Det kan være at man kunne tenke seg å revurdere sin deltagelse på Facebook.

http://www.dailykos.com/storyonly/2010/5/9/865036/-Facebooks-new-profile-settings

Der har det gått fra dette i 2005:

No personal information that you submit to Thefacebook will be available to any user of the Web Site who does not belong to at least one of the groups specified by you in your privacy settings.

Til dette nå:

When you connect with an application or website it will have access to General Information about you. The term General Information includes your and your friends’ names, profile pictures, gender, user IDs, connections, and any content shared using the Everyone privacy setting. ... The default privacy setting for certain types of information you post on Facebook is set to “everyone.” ... Because it takes two to connect, your privacy settings only control who can see the connection on your profile page. If you are uncomfortable with the connection being publicly available, you should consider removing (or not making) the connection.
https://www.eff.org/deeplinks/2010/04/facebook-timeline

Ulempen er selvsagt at man ikke får tilgang til tjenestene om man begrenser adgang ... Catch 22.

A

asvaberg

Gjest
Kort oppsummert er FB en flott tjeneste hvor man kan treffe gamle klassekamerater/venninner......

Frem til du fant dem på FB, hvor mye har du egentlig savnet dem.......??

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det eneste argumentet jeg ser for å involvere Facebook er for å nå flere mennesker i tilfelle det er nyheter eller aktuelle tema som kan være interessant. Det er et flott medie for å "spre det det gode ord", men jeg ville vært forsiktig med hva jeg hadde lagt ut av info på Facebook som er av karakter som du ikke ønsker at hele verden skal få vite.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Bilder og annet har en tendens til å bli sett av flere enn man tror...

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Er vel ikke noe problem det? Kult at HFS engasjerer seg utenfor, Facebook er dessuten er glimrende plass for rekrutering.
Ungdommer klikker seg innom Hifisentralen fordi en kompis har blitt med i gruppa, klikker seg videre inn på siden, kikker på diverse annlegg og synes dette så jævli fett ut. Kjøper sitt første Lyd&Bilde blad dagen etterpå, leser en heftig test av "billige High-End høytalere", skraper sammen komf penga, så har vi det gående vettu. Vips så har vi plutselig flere kjøpere til all dritten vi driver og pusher på bruktbørsen!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Hvis en kobling mellom Facebook og HFS innbefatter at FB får tilgang på hele HFS' basen, med medlemsinfo og alt, er det ikke gøy mer. FB har allerede et frynsete rykte på sikkerhet.

Ei heller ikke undervurder konkurransen med alle tidstyvene i et moderne mediesamfunn.

G

Gjestemedlem

Gjest
Er ikke Facebook festlig da. Man kan jo lage en egen HFS-applikasjon slik at man kan sende virtuelle forsterkere til hverandre og se hvem som kan samle flest kabler i hifihagen sin. :-\

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Det er null innhold på denne FBsiden. hva er poenget? 112 tilhengere etter 3 uker. laber interesse er det også

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
ErosLoveking skrev:
Hvis en kobling mellom Facebook og HFS innbefatter at FB får tilgang på hele HFS' basen, med medlemsinfo og alt, er det ikke gøy mer. FB har allerede et frynsete rykte på sikkerhet.

Ei heller ikke undervurder konkurransen med alle tidstyvene i et moderne mediesamfunn.

FB får aldri tilgang på vår database, det har jeg allerede gjort klinkende klart

65finger skrev:
Det er null innhold på denne FBsiden. hva er poenget? 112 tilhengere etter 3 uker. laber interesse er det også
Vi har vært på FB i 5 dager og har 118 tilhengere. I løpet av 3 uker har vi sikkert 5 million tilhengere - tror du ikke?

Personlig synes jeg virtuell kaffe og "hva driver du med i dag"-samtale med gamle klassekamerater på FB er like spennende som å telle antall grus på gårdsplassen utenfor huset mitt, men av en eller annen grunn har dette blitt veldig populært, og hvem er jeg til å dømme hva folk bruker tiden sin på.

Til høsten kan vi på FB spre at Eminem og Lady Gaga mest sannsynlig kommer til messen i Horten - da tenker jeg vi får se hva FB duger til.

Fra spøk til alvor så tror jeg FB kan være nyttig i enkelte sammenhenger, og det at brukerne har mulighet til å koble innlegg mot FB kan være et greit verktøy. De kan jo uansett bruke Copy/Paste, men hvor ofte skjer det?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
For å rekruttere flere til hifisentralen? Tja og happ. Det har ikke blitt ganske så utvannet allerede da? Off-topic tar seg opp ser jeg, stadig flere som henger der, men DET var vel ikke meningen?

Når noe blir lett tilgjengelig for folk flest er tendensen at kvaliteten forringes. Se bare på speltmelet.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
For å rekruttere flere til hifisentralen? Tja og happ. Det har ikke blitt ganske så utvannet allerede da? Off-topic tar seg opp ser jeg, stadig flere som henger der, men DET var vel ikke meningen?

Når noe blir lett tilgjengelig for folk flest er tendensen at kvaliteten forringes. Se bare på speltmelet.
De som ikke er interessert i hifi vil neppe bli stamgjester på HFS, og det er nok ikke mange på Off Topic hjørnet som ikke leser andre steder på forumet.

Jeg er på mange måter enig i de som mener at HFS bør være for rendyrkede hifi entusiaster, men på et eller annet nivå så må nye sjeler rekrutteres, og vi kan ikke gjemme oss helt bort.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Blir HFS smalt, rekrutterer vi færre -men er det bredde og litt nedslagsfelt rekrutterer vi flere.

Topp Bunn