Hifisentralen har blitt oppdatert

Vi har gjennomført en større oppgradering av sidene, og du vil finne følgende endringer:

1. Forsiden - vi har laget en ny forside som gjør at bransjeaktører kan poste innlegg direkte på forsiden. Planen fremover er også å ha flere nyheter og tester på forsiden, men et steg av gangen.

2. Forumet - vi har oppgradert til versjon 4.2.1 av vBulletin.

3. Torget - her har vi laget et nytt brukerpanel som skal gjøre det enklere å redigere og styre egne annonser og salg/kjøp. Det er også lagt til en del mer funksjonalitet.

4. Galleriet - her har vi laget et nytt brukerpanel for bedre oversikt + en rekke feilrettinger.

5. Hva er nytt?
- en ny knapp som gir deg enkel oversikt over alt som skjer på sidene.

Det har vært en lang natt, og vi fikk gjort det meste av det som var planlagt, men vi ble ikke helt ferdig. Det gjenstår en del oversetting og noe feilretting, men vi skal rette på alt i løpet av de neste par dagene.

Søkemotoren fungerer nå som normalt igjen.

Mvh
Høvdingen

UPGRADE7.png
 

Kommentarer

G

Gjestemedlem

Gjest
Forumet har begynt å spamme epostadressen med meldinger om at nn har trykker liker på en eller annen post. Det er ikke bra.

Bør man slette epostadressen fra foruminnstillingene eller vil dette bli rettet?
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Prøvde å finne noen innstillinger for det istad, men fant diddley-squat. Ingen er vel interessert i å få mail om det så hele funksjonen må bare bort.
 

Heimdall

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.12.2009
Innlegg
1.514
Antall liker
568
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
15
Når man går inn på et medlem og velger siste opprettede tråder finner man bare tråder som er opprettet etter oppgraderingen. Samme gjelder for innlegg. Det er kleint.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Knappen/menyvalget "Hva er nytt?"

5. Hva er nytt? - en ny knapp som gir deg enkel oversikt over alt som skjer på sidene.
Hvor er den?
Er vel den tab'en lengst til høyre av de som står rett under logoen på forsiden av forumet.
Aha. Jeg forstod ikke at knappen/menyvalget faktisk heter "Hva er nytt?". Jeg trodde det var tittelen på et punkt der Høvdingen ramset opp nyheter, og dermed uten å spesifisere noe om "knappen".

Takk.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Når man går inn på et medlem og velger siste opprettede tråder finner man bare tråder som er opprettet etter oppgraderingen. Samme gjelder for innlegg. Det er kleint.
Denne feilen ser ut til å gjelde flere aspekter inkl. forumsidens høyrespalte "Tråder som har blitt likt" -> "Mest likt".
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hei folkens.

1. Jeg har skrudd av email varsling for Liker-funksjonen. Det var aldri meningen at den skulle stå på.

2. Søkemotor, siste innlegg osv. fungerer ikke skikkelig ennå, men vi er snart i mål.

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Nei, det skal faktisk være litt raskere, men det er mulig at problemene vi har med søkemotoren gjør ting litt tregere.

Alt bør være i orden i løpet av noen få dager.
 

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Innlegg
5.372
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Ok. Mulig det er lokale innstillinger på klientsiden jeg bør sjekke ut. Takk. :)
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.619
Antall liker
3.733
Ok da, jeg kommer ut av skapet og sier at jeg savner Lyd&Bilde boksen. Selv om testene deres var litt i hytt og gevær, var det en fin måte å bli gjort oppmerksom på nye produkter.

Er den gone forever?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Nei, Lyd & bilde boksen kommer snart tilbake. Bare en ren forglemmelse fra min side.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Flott at dere oppgraderer underveis så man slipper disse kjempeløftene etter at platformen har råtnet på rot i 5-6 år. Noen små snags kan vi alltids leve med så lenge det ordnes opp etterhvert.
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Meget kjekt med oppdateringer Høvdingen for at vår lille andedam skal henge med i tiden. Men hva skjedde i natt?
Jeg står nå oppført med 1584 innlegg (før dette innlegget), men hadde i går kveld 2167 innlegg?...
Ikke forferdelig viktig, men hvor ble de 583 manglende innleggene av?
Det er ikke første gang det skjer i forbindelse med oppdateringer at innlegg "forsvinner" på HFS, men 583 stykker er kanskje litt drøyt!?
Når det er sagt har jo dataprogrammer en lei tendens til plutselig leve sitt eget liv uavhengig av hva brukeren vil, spesielt under store oppdateringer.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det er mange som opplever at antall innlegg har endret seg, og vi skal sjekke dette over helgen. Først på listen er å reparere søkemotoren vår, og indeksere alle innlegg som er skrevet.

Hvis det er andre feil eller problemer er det bare å komme med det i denne tråden.

Det vi vet om så langt er følgende:

1. Søkemotoren (søke etter gamle innlegg og innleggshistorikk skrevet av en gitt bruker)
2. Liker statistikk (må oppdateres)
3. Antall innlegg statistikk (mange opplever å ha mistet antall innlegg)

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Nå er følgende gjort:

1. Søkemotor virker og du kan se en brukers innlegg fra Profilbildet.

2.
Antall innlegg er justert for alle brukere slik at tallet under profilbilde stemmer overens med antall innlegg registrert i databasen. Noen vil oppleve å få tallet sitt oppjustert, og andre nedjustert, men tallene er nå korrekt. Vi har stikktestet cirka 25 tilfeldige brukere, og alle disse stemte på kornet.

3. Det var en feil på Torget som gjorde det vanskelig å merke et produkt som solgt - dette er nå fikset.

4. Ingen mottar email hvis noen klikker "Jeg liker innlegget".


Her er et par ting som ikke er på plass ennå:


1. Innleggsfordelig under brukerprofil er forløbig tatt bort, men kommer snart tilbake.

2. Når du skriver et ord i feltet for SØK øverst til høyre på siden så kom det tidligere en popup som spurte om du ville søke i innlegg eller titler. Denne er midlertidig tatt bort, men håper og få den tilbake kjapt.

Hvis det er noen andre feil du ønsker å rapportere om, så er det fint om det kan gjøres i denne tråden.

Mvh
Høvdingen
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg har for mange innlegg. tipper 500 for mange

edit drøyt 3000 for mange ser jeg nå
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Vi har tatt med Off Topic innlegg i telleren, og derfor er det nok noen som opplever at antall innlegg vil øke noe fra tidligere.

Som sagt, nå viser antall innlegg i din profil nøyaktig det samme tallet som antall innlegg som er registrert i databasen. Dette er helt korrekte tall.

Mvh
Høvdingen
 

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Klokken 20.30 mottok jeg en mail som sa at united trykte liker på mitt siste innlegg i 'Hva hører du på nå'-tråden. Det er jeg svært sikker på.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
1.292
Antall liker
876
Sted
Tromsø
Mange takk! Jeg levde i den villfarelsen at funksjonen var slått av. Takk for hjelpen.
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hva plassbytte av "Nyeste fra forumet" vs "Nyeste fra torget" angår:
Hvorfor?
Jeg synes "Nyeste fra forumet" bør prioriteres, i den forstand at man gjerne starter med å lese fra øverst til venstre i et bilde / "avis".
Forumet er tross alt det man først og fremst besøker - kjøp og salg kommer vel gjerne i annen rekke??
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Nuvel Høvding, jeg vet ikke helt om jeg har troen på de der oppgraderingsfunkjonene deres.
Siden i ettermiddag har antallet innlegg for min del økt med 46 stk.
Altså har jeg mistet eller ikke skrevet 540 innlegg????...
Det tror jeg ingenting på.

Jeg har forøvrig også merket meg at systemet tidligere plutselig ikke registrer innlegg eller at 3-4 innlegg i telleren er borte dagen etter.
Jeg har da sjekket om jeg har vært for kvass i munntøyet, men nei de var ikke slettet.
Er det en plausibel tanke å tenke at andre mer kyndige mennesker kunne drifte HFN eller banner jeg da i Hifi parnasset?

Jeg kjenner på at jeg er litt ergerlig nå, irrasjonell som jeg er.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Nuvel Høvding, jeg vet ikke helt om jeg har troen på de der oppgraderingsfunkjonene deres.
Siden i ettermiddag har antallet innlegg for min del økt med 46 stk.
Altså har jeg mistet eller ikke skrevet 540 innlegg?...
Det tror jeg ingenting på.

Jeg har forøvrig også merket meg at systemet tidligere plutselig ikke registrer innlegg eller at 3-4 innlegg i telleren er borte dagen etter.
Jeg har da sjekket om jeg har vært for kvass i munntøyet, men nei de var ikke slettet.
Er det en plausibel tanke å tenke at andre mer kyndige mennesker kunne drifte HFN eller banner jeg da i Hifi parnasset?

Jeg kjenner på at jeg er litt ergerlig nå, irrasjonell som jeg er.
Jeg gikk inn i databasen for å se hvor mange innlegg du har skrevet Powerpoint, og her fant jeg nøyaktig samme antall rader som tallet som nå står i din profil.

I oppdateringen som nå fant sted så har vi korrigert "Antall innlegg" for alle brukere, slik at tallet skal være identisk med faktisk skrevne innlegg i databasen. Vi har også inkludert innlegg fra Off Topic, og disse ble tidligere ikke registrert.

Når vi oppdaterte Hifisentralen fra versjon 1 (YaBB motor med tekstbasert innleggslagring) til versjon 2 (SMF motor med database) i 2007, så var det en rekke innlegg vi ikke fikk importert av tekniske årsaker, og det var flere brukere som dermed opplevde å få sitt "Antall innlegg" redusert. Vi kompenserte for dette ved og manuelt justere antallet for en del brukere som sa ifra om dette, og jeg tipper du var en av de brukerne.

Dagens versjon av Hifisentralen er langt mer stabil enn tidligere, og nå vises antall innlegg helt korrekt utifra hvor mange innlegg som finnes i databasen. Jeg kan manuelt oppjustere tall for brukere som mistet innlegg ved overgangen i 2007, men av og til vil det kjøres en re-count, og da vil tallet automatisk nedjusteres igjen.

Konklusjon:

1. Brukere som ble registrert før 2007 kan etter fredagens oppdatering opplevd å få sitt "Antall innleg" noe redusert.
2. Vi har inkludert innlegg fra Off Topic, og for enkelte vil dette ha medført at "Antall innlegg" har gått opp.
3. Antall innlegg i din profil er nå helt nøyaktig med tanke på innlegg som finnes i databasen, og for hvert innlegg som skrives vil telleren gå opp, og for hvert innlegg som evnt. slettes vil telleren gå ned.

Mvh
Høvdingen
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Hva plassbytte av "Nyeste fra forumet" vs "Nyeste fra torget" angår:
Hvorfor?
Jeg synes "Nyeste fra forumet" bør prioriteres, i den forstand at man gjerne starter med å lese fra øverst til venstre i et bilde / "avis".
Forumet er tross alt det man først og fremst besøker - kjøp og salg kommer vel gjerne i annen rekke??
Planen fremover er å ha en mer aktiv forside, og det vil etterhvert komme flere kategorier i boksen til venstre (tester, nyttige linker m.m.), og dette vil gjøre denne boksen større. Boksen med "Nyeste fra forumet" ble derfor flyttet til høyre side for å komme så høyt opp på siden som mulig, slik at den blir synlig uten å måtte scrolle nedover på siden.

Boksene på venstre side er også 30px smalere enn boksene på høyre side, og ved å ha nyeste fra forumet på høyre side, så slipper vi å få 2 rader med tekst for enkelte foruminnlegg.

Mvh
Høvdingen
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.407
Antall liker
12.891
Nuvel Høvding, jeg vet ikke helt om jeg har troen på de der oppgraderingsfunkjonene deres.
Siden i ettermiddag har antallet innlegg for min del økt med 46 stk.
Altså har jeg mistet eller ikke skrevet 540 innlegg?...
Det tror jeg ingenting på.

Jeg har forøvrig også merket meg at systemet tidligere plutselig ikke registrer innlegg eller at 3-4 innlegg i telleren er borte dagen etter.
Jeg har da sjekket om jeg har vært for kvass i munntøyet, men nei de var ikke slettet.
Er det en plausibel tanke å tenke at andre mer kyndige mennesker kunne drifte HFN eller banner jeg da i Hifi parnasset?

Jeg kjenner på at jeg er litt ergerlig nå, irrasjonell som jeg er.
Jeg gikk inn i databasen for å se hvor mange innlegg du har skrevet Powerpoint, og her fant jeg nøyaktig samme antall rader som tallet som nå står i din profil.

I oppdateringen som nå fant sted så har vi korrigert "Antall innlegg" for alle brukere, slik at tallet skal være identisk med faktisk skrevne innlegg i databasen. Vi har også inkludert innlegg fra Off Topic, og disse ble tidligere ikke registrert.

Når vi oppdaterte Hifisentralen fra versjon 1 (YaBB motor med tekstbasert innleggslagring) til versjon 2 (SMF motor med database) i 2007, så var det en rekke innlegg vi ikke fikk importert av tekniske årsaker, og det var flere brukere som dermed opplevde å få sitt "Antall innlegg" redusert. Vi kompenserte for dette ved og manuelt justere antallet for en del brukere som sa ifra om dette, og jeg tipper du var en av de brukerne.

Dagens versjon av Hifisentralen er langt mer stabil enn tidligere, og nå vises antall innlegg helt korrekt utifra hvor mange innlegg som finnes i databasen. Jeg kan manuelt oppjustere tall for brukere som mistet innlegg ved overgangen i 2007, men av og til vil det kjøres en re-count, og da vil tallet automatisk nedjusteres igjen.

Konklusjon:

1. Brukere som ble registrert før 2007 kan etter fredagens oppdatering opplevd å få sitt "Antall innleg" noe redusert.
2. Vi har inkludert innlegg fra Off Topic, og for enkelte vil dette ha medført at "Antall innlegg" har gått opp.
3. Antall innlegg i din profil er nå helt nøyaktig med tanke på innlegg som finnes i databasen, og for hvert innlegg som skrives vil telleren gå opp, og for hvert innlegg som evnt. slettes vil telleren gå ned.

Mvh
Høvdingen
Til Høvdingen

Ja, det stemmer at mange av mine innlegg forsvant under forrige store oppgradering.
Dataprogrammenes veier er uransakelige.
Ofte taler ikke gammel og ny software med hverandre.
Totalt har >1100 innlegg forsvunnet ut i cyberspace, men det er kanskje like greit????...
Evig eies kun det man har på tape :rolleyes:

Jeg får da prøve å ta det som en mann :p

Takk for oppklaringen.
 
Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
langt unna med søkemotoren?
Savner hurtiglinken til "vis som tråder"

mvh
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Ikke at det er så nøye, men jeg har også mistet noen innlegg ser jeg. Betyr det at de jeg har mistet er slettet fra forumet eller bare fra telleren?

Mvh
morten
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Ikke at det er så nøye, men jeg har også mistet noen innlegg ser jeg. Betyr det at de jeg har mistet er slettet fra forumet eller bare fra telleren?

Mvh
morten
Dette har jeg forklart nokså detaljert i innlegg 26 ovenfor.
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Men dette er første gang jeg mister noen innlegg. Mitt antal innlegg har aldri blitt justert opp manuelt. Ikke som jeg vet hvertfall.?

mvh
Morten
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Men dette er første gang jeg mister noen innlegg. Mitt antal innlegg har aldri blitt justert opp manuelt. Ikke som jeg vet hvertfall.?

mvh
Morten
Som jeg skriver ovenfor så stemmer innleggstelleren nå 100% med faktisk skrevne innlegg i databasen. Hvis innleggstelleren din har gått ned, så var den nok for høy i utgangspunktet.
 

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Innlegg
729
Antall liker
22
Sted
Lillestrøm
Forsiden - Den som man får opp med å trykke på Hjem (Nyheter) har bare tittel Nyheter

Litt forvirrende at Nettleser, Fane, Historikk etc. ikke identifiseres den som Hifisentralen

MVH
Svein
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Forsiden - Den som man får opp med å trykke på Hjem (Nyheter) har bare tittel Nyheter

Litt forvirrende at Nettleser, Fane, Historikk etc. ikke identifiseres den som Hifisentralen

MVH
Svein
Dette er riktig, og vi skal endre på dette.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
langt unna med søkemotoren?
Savner hurtiglinken til "vis som tråder"

mvh
Hurtiglinken kommer i løpet av kort tid.

Hva skjer? München über alles? :rolleyes:

mulig jeg er utålmodig, men å søke etter en plateutgivelse, for så få fire tråder med noen tusen sider som "svar" er hakket slitsomt.

PS. Ser forresten det opprinnelige spm. mitt over var feil formulert, mente selvsagt som "innlegg" ikke "tråder"
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.465
Antall liker
7.375
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Litt muffens er det nok her for jeg har plutselig bare 2400 innlegg........ jeg har vel flere innlegg bare på pickupsida............ men det betyr at jeg nok ikke blir noe æresmedlem i min levetid ;)
 

Informasjon om bruker

Høvdingen
The big chief
Administrator
Medlem siden
Antall liker
5.689
Link til alle artikler
48
Høvdingen sine annonser
Bransjenyheter
Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

  • 0
Velkommen til Hifisentralen på Oslo HiFi Show 16-17 mars 2024. Vi håper du tar en tur innom Rom 102 :) Vi vil vise frem produkter fra Eversolo, Topping og Krix (høyttalere). Mvh Hifisentralen...
Fortsett
Bransjenyheter
Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

  • 0
I dag er den store dagen, og sjekk våre tilbud i nettbutikken. Se også våre nyheter angående Eversolo streamere :) Har du spørsmål eller ønsker, så er det bare å ta kontakt: Email...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

  • 13
Da er tredje dag over i Tyskland, og dette var første dag hvor det var åpent for vanlig publikum. Jeg skal slå sammen reportasje-trådene når jeg kommer tilbake til Norge, men har valgt holdt å...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

  • 1
Det har vært en lang fredag i Tyskland, og mellom diverse møter og samtaler med ulike fabrikanter, så fikk jeg tatt en ny dose med bilder. Jeg skal redigere og tilføre litt tekst til diverse...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

  • 2
Da er dag 1 overstått i Munchen, og det ble en lang dag. Første rapport består kun av bilder, og tekst vil bli lagt inn når jeg er tilbake. De fleste av bildene er fra første etasje i Atrium 4...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - før messeåpning

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - før messeåpning

  • 1
Da er det endelig duket for en ny High End Hi-Fi messe i Munchen, og pga. en lang periode med Covid, så er det nok mange hi-fi entusiaster og bransjeaktører som gleder seg til årets begivenhet...
Fortsett
Topp Bunn