HiFiMerkenavn som nick

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Denne regelen blir vel ikke helt etterfulgt, slik jeg tolker den.

<Det er ikke tillatt å benytte registrerte varemerker innen hifi eller navn på hifi forretninger/importører som brukernavn. Slike navn er forbeholdt eieren til navnet.>

Let og dere vil finne ;)
Mvh.KW........... som hadde KW som nick før MF KW produktene kom på markedet, og kompensasjon for dette har jeg forlengst fått ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.596
Torget vurderinger
12
MF sine heter kW som slik sett er en mye brukt måleenhet for effekt.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Har egentlig tenkt litt på dette, etter jeg valgte mitt eget.. Det er nesten så man føler seg litt forpliktet til holde seg i samme gata, blir jo egentlig litt teit når jeg plutselig en dag ikke har noe av merket lenger ;D Men FocalJMlab har jo endel jeg kan oppgradere med i fremtiden også, så det er ikke noen krise ;D Tror jeg ville byttet nick hvis jeg ikke eier merket lenger..

Men noen extremt god reklame er jeg vel sikkert ikke :-*

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
KW skrev:
Hei!
Denne regelen blir vel ikke helt etterfulgt, slik jeg tolker den.

<Det er ikke tillatt å benytte registrerte varemerker innen hifi eller navn på hifi forretninger/importører som brukernavn. Slike navn er forbeholdt eieren til navnet.>

Let og dere vil finne ;)
Mvh.KW........... som hadde KW som nick før MF KW produktene kom på markedet, og kompensasjon for dette har jeg forlengst fått ;D
Folk tenkjer på så mykji rart.....

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.136
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Det er vår og man skal egentlig ut å klippe gresset i hagen. Men etter å ha tilbrakt det søte liv bak tastaturet hele vinteren så kan dette være tungt. Da er det greit å finne andre ting å gjøre - viktigere ting ;)

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Selv har jeg hatt nicket McLaren her de siste 8 årene (nærmer seg 9).

Det har ikke hett Hifisentralen hele tiden. det begynte med navnet www.brukthifi.no.

jeg var da medlem nr. 3-4 der så jeg må vel nesten påstå jeg er den av oss på forumet som har vært her lengst. sammen med høvdingen.

McLaren

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg mener regelen oppstod når Leif Erntsen i DP forsøkte å registrere seg, også hadde allerede noen tatt navnet DynamicPrecision. I det tilfelle så har Leif krav på det navnet, og vedkommende som hadde tatt det mistet det. Slik må det nesten være.

Hvis noen kaller seg Sony eller Accuphase så har ikke det så stor betydning da det er liten sjanse for at noen av de selskapene kommer til å bli medlemmer her. Det er først og fremst skandinaviske merker og forretningsnavn som er aktuelt.

Regelen burde vært omformulert, men jeg ser ikke på dette som noen stor problemstilling.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.601
Høvdingen skrev:
Regelen burde vært omformulert, men jeg ser ikke på dette som noen stor problemstilling.
Sier du, som har knabbet navnet til en gammel ærverdig radiofabrikk ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Høvdingen skrev:
Kanskje et sponset måltid her kan være noe? ;D

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Pink_Panther skrev:
Høvdingen skrev:
Kanskje ikke så mye å tvære på,men Høvding var vel sånn i grove trekk bare en radioserie produsert av Salve Staubo.Lurer litt på om det er samme firmaet som i dag selger smykker...? ;)
mvh Rune

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Min kjøkken radio fra 1956 er av merket David Andersen.

De selger/lager iallefall smykker?

McLaren

Topp Bunn