HiFiMAN hodetelefoner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    LarsHP er da vel en svoren tilhenger av HE-6?
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Får håpe han er aktiv for tia da, så kanskje jeg blir litt klokere:) Virker ikke som de vanlige hodefon butikkene har adapteren inne. Spurte litt rundt men ingen har svart engang!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Burde ikke være noe problem. Koblet mine til en 150W Pass Labs INT-150 uten problem, men med for høyt volum sprengte jeg dem også!
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    bare å kjøpe seg en 4-polet XLR ledning, fjerne ene pluggen, se hva som er høyre og venstre og skru ledningen rett på utgangene på forsterkeren.
     

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Har en slik adapter, og den er beregnet for tilkobling til høyttaler terminalene på rør forsterkere. Hvis man bruker transistor forsterker kan man koble rett på høyttaler terminalene.
     

    clabbe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2008
    Innlegg
    126
    Antall liker
    185
    Sted
    indre øst
    Torget vurderinger
    17
    Adapteren kan sikkert bestilles gjennom norske forhandlere også. Både Duet Audio og Oslo HifiCenter fører Hifiman..
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Toppsia med mange svar:) . Nå har jeg fått kjøpt meg en adapter som er på vei fra sørlandet allerede. Så da prøver jeg med den først også får jeg se om jeg fikser en spesial kabel etterhvert.

    Bruker Auralic Taurus mk2 for øyeblikket og det er jo slett ikke værst.

    Jeg har sendt forespørsel til begge de butikken Clabbe, men ingen har svart. Takk for handelen forresten:)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Til 99 USD så er de sikkert helt brukbare, og til den prisen er det ikke verdens undergang hvis de formodning ikke skulle være helt 100% heller, for å være helt ærlig hvilken hodetelefon gjør alt 100% og da til en pris laaaaaaaangt over 99USD..! :cool:

    Jeg forstår ikke hvorfor du sår tvil om kvaliteten til Hifiman her. Hva skulle egentlig være feil med HE-350? De er trolig basert på en rimelig modell, helst HE-300 som de lett kan produsere og selge relativt rimelig.

    Noe lignende har jo blitt gjort med Sennheiser HD-600/650 som ble solgt som en egen Massdrop HD-6xx versjon. Sannsynligvis var den basert på HD-650, og den modellen har vært i salg noen år nå og har fått gode tilbakemeldinger av flere anmeldere.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Til 99 USD så er de sikkert helt brukbare, og til den prisen er det ikke verdens undergang hvis de formodning ikke skulle være helt 100% heller, for å være helt ærlig hvilken hodetelefon gjør alt 100% og da til en pris laaaaaaaangt over 99USD..! :cool:

    Jeg forstår ikke hvorfor du sår tvil om kvaliteten til Hifiman her. Hva skulle egentlig være feil med HE-350? De er trolig basert på en rimelig modell, helst HE-300 som de lett kan produsere og selge relativt rimelig.

    Noe lignende har jo blitt gjort med Sennheiser HD-600/650 som ble solgt som en egen Massdrop HD-6xx versjon. Sannsynligvis var den basert på HD-650, og den modellen har vært i salg noen år nå og har fått gode tilbakemeldinger av flere anmeldere.
    har ikke sådd noen tvil over kvaliteten til Hifiman, hvordan du klarer å finne frem til det må du selv svare for, det jeg svarte på var at om denne ikke falt i smak hos den som bestilte den så var ikke prisen så høy og dermed ikke det eventuelle tapet så stort hos han/henne, snakker etter erfaring med mange forskjellige andre merker som kostet mye mer en 99 usd, og ikke falt i smak hos meg, så det var ikke noe overhode om kvaliteten til Hifiman..! :)
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har kjennskap til HE6 koblet til stereoforsterker? Lest at folk kobler de rett inn i stereoforsterkeren, det er jeg litt skeptisk til. Må kanskje ha HE adapteren for sikkeretskyld?
    Jeg har også prøvd det. Det har gått helt fint, bortsett fra at min forforsterker har for mye gain til at det er en god løsning i dagligdagen.

    Det vil i et vist omfang være avhengig av hvilken forsterker hhv. hodetelefonforsterker det er snakk om, men generelt vil det ut ifra både et rent lydmessig og value-for-money synspunkt kunne svare seg å bruke stereoforsterker frem for hodetelefonforsterker. Det handler ikke om å ha nok effekt. Det går på transparens, lydbilde samt kontroll og nivå i dypbassen. Kanskje det er slik, at stereoforsterkere slett og rett bare er bedre? Det finnes antagelig unntak slik det alltid vil gjøre med slikt.

    Teoretisk skal det ikke være noe som tilsier at en høyttalerforsterker skal være bedre enn en hodetelefonforsterker, men i praksis har de fleste HE-6 eiere kommet frem til at HE-6 låter best med stereoforsterkere. Jeg har prøvd å finne en god teoretisk grunn til at det er slik, men har nå gitt opp... Det er bare sånn.

    Når det er på plass vil jeg si, at min Master 6 gjør jobben veldig bra. At ZAPsolute'n er det lille hakket bedre er i dagligdagen ikke noe problem for meg. Forskjellen er ikke dramatisk. Hadde jeg hatt en DAC med innebygd volumenkontroll hadde jeg antagelig solgt min Master 6, fordi hodetelefonutgangen ikke er nødvendig, når jeg kan bruke høyttalerterminalene med endda bedre resultat.
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Er det noen som har kjennskap til HE6 koblet til stereoforsterker? Lest at folk kobler de rett inn i stereoforsterkeren, det er jeg litt skeptisk til. Må kanskje ha HE adapteren for sikkeretskyld?
    Jeg har også prøvd det. Det har gått helt fint, bortsett fra at min forforsterker har for mye gain til at det er en god løsning i dagligdagen.

    Det vil i et vist omfang være avhengig av hvilken forsterker hhv. hodetelefonforsterker det er snakk om, men generelt vil det ut ifra både et rent lydmessig og value-for-money synspunkt kunne svare seg å bruke stereoforsterker frem for hodetelefonforsterker. Det handler ikke om å ha nok effekt. Det går på transparens, lydbilde samt kontroll og nivå i dypbassen. Kanskje det er slik, at stereoforsterkere slett og rett bare er bedre? Det finnes antagelig unntak slik det alltid vil gjøre med slikt.

    Teoretisk skal det ikke være noe som tilsier at en høyttalerforsterker skal være bedre enn en hodetelefonforsterker, men i praksis har de fleste HE-6 eiere kommet frem til at HE-6 låter best med stereoforsterkere. Jeg har prøvd å finne en god teoretisk grunn til at det er slik, men har nå gitt opp... Det er bare sånn.

    Når det er på plass vil jeg si, at min Master 6 gjør jobben veldig bra. At ZAPsolute'n er det lille hakket bedre er i dagligdagen ikke noe problem for meg. Forskjellen er ikke dramatisk. Hadde jeg hatt en DAC med innebygd volumenkontroll hadde jeg antagelig solgt min Master 6, fordi hodetelefonutgangen ikke er nødvendig, når jeg kan bruke høyttalerterminalene med endda bedre resultat.
    Stemmer, fikk kjøpt meg en HE adapter som er på vei i posten. Så jeg prøver med den først også får jeg se hva det blir til med kobling rett på terminalen. Det er jo mange som gjør det uten problem. Det virker bare litt "feil" hvis jeg kan si det på den måten.

    Hodetelefonforsterkeren jeg har er en Auralic Taurus. Også har jeg en Hegel H160 som jeg skal koble de til. Så får jeg se åssen det går med matching og om det blir bra. Har hørt at det burde være en kl A forsterker helst men har ikke det nå. Spennende blir det uansett:)
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Adapteren er for beskyttelse av hodetelefonen - ikke for lyden sin skyld. Hvis du vil ha beskyttelse OG god lyd, ser jeg på Head-Fi at det anbefales å bytte ut motstandene i boksen til høykvalitetsmotstander. Best lyd er trolig rett på terminalene, men da skal man tenke seg om, når man slår på forsterker osv. I praksis er hodetelefonen det siste som kobles til og det første som kobles fra. Med andre ord: ikke ha HE-6 tilkoblet mens du slår noe av eller på.
     

    jallajalla

    Medlem
    Ble medlem
    19.12.2011
    Innlegg
    42
    Antall liker
    64
    Hei

    Edition 6 kommer snart....men 6K$!!!!! Begynner å bli stive priser nå....
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Edition 6 kommer snart....men 6K$!!!!! Begynner å bli stive priser nå....
    Det er litt drøyt, ja. Virker som produsentene kappes om å ha den dyreste nå... Irriterende tempo på toppmodellanseringen også. Synes egentlig heller de skulle heller fortsatt å produsere HE-6. Den var et røverkjøp.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Adapteren er for beskyttelse av hodetelefonen - ikke for lyden sin skyld. Hvis du vil ha beskyttelse OG god lyd, ser jeg på Head-Fi at det anbefales å bytte ut motstandene i boksen til høykvalitetsmotstander. Best lyd er trolig rett på terminalene, men da skal man tenke seg om, når man slår på forsterker osv. I praksis er hodetelefonen det siste som kobles til og det første som kobles fra. Med andre ord: ikke ha HE-6 tilkoblet mens du slår noe av eller på.
    Adaptere kan jo bare bli en " begrensning" rent lydmessig. Synes nok det låt noe mindre åpent med HE6 koblet via adapteret. Så jeg koblet mine HE6 direkte på terimalene på min Yamaha A-S2000, ingen problem. Hvis amp eller headamp gir uheldig pop i hodetelfon, eller høyttaler ved power up så er det på hodet ut med ampen. Kan jo ikke ha f eks en headamp der du må koble fra hodetelefon før du slår av/på power! Jeg sendte en Grace Design m902 i retur pga slik problematikk, den var skummel spesielt med PS1000 tilkoblet.
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Mer godteri for HE-6 eiere:

    "On the recommendation of of one of the participants in this thread I have installed the HM5 angled pleather pads. After back and forth between them and the Audeze suede pads- it is obvious that the HM5 BLOW the Audeze suede away. The Audeze clearly smear the sound in comparison. The HM5 are crystal clear and dynamic. They have serious punching power, superb detail and near Audeze fullness (without the veil or mud)- absolutely excellent. I tried different materials to line the inner ring of the ear-pads and the best to my ears by far is "sorbathane". Sorbathane keeps the sound sounding fuller and smoother without slowing down, muddling, or removing one iota of detail to my ears.

    I do not like the grill mod with the HM5/ Sorbathane mod at all. Yes- the soundstage is increased but bass and intimacy is lost. Maybe one of the other mods would compensate for the deficiencies of the grill mod. but I am not interested in fooling around with what I perceive to be just stunning sound.

    I have owned all the great electro stats including 007, 009, and HE-90. I have owned many of the non-electro stats like LCD-3F, LA-900, HD800, HE1000.

    The inexpensive HE-6 with the HM5/ Sorbathane mod. is simply superior to all of them (overall) and is the best headphone experience I ever heard. Detail and transparency are so so close to the electro stats with the addition of superior bass, fullness of sound, and incredible impact. These additions are CRITICAL to my headphone experience. Soundstage is just right- meaning not the biggest I ever heard but convincingly large and without loosing intimacy. Besides this one mod. all I have done is add a suspension strap for comfort. I do plan to hardwire the cable although only for practical (as the connectors are poor) reasons as I do not believe sonics will be effected much."


    HifiMAN HE-6 Planar Magnetic Headphone - Page 1310
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hmm... Nesten fristene å kjøpe HE-6 igjen visst HM5 paddene gjør en slik forskjell!
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Hmm... Nesten fristene å kjøpe HE-6 igjen visst HM5 paddene gjør en slik forskjell!
    Hehe..
    Etter å ha hatt HE6 en del år, sammenlignet med veldig mye annet og vesentlig dyrere hodetelefoner. Men ikke minst; hva hører jeg? HE6 låter så organisk og riktig at jeg overhodet ikke gidder ta bryet med å måle direkte mot noe annet. Det låter faktisk så nær natura som mulig.
    Absolutt: ser jo du har både hd 600 og 650. Hvis du da har hatt he6 skjønner jeg ikke hvorfor du kvittet deg med dem..!
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har hatt LCD-2,X,3 og HE-6.
    Var lei av å ha så gigantisk forsterker + komforten.
    Sånn sett er det hovedsakelig bassen jeg savner fra HE-6, ellers liker jeg HD600 & HD650 vel så bra, utrolig nok! :D
    Hadde forsåvidt tenkt til å kjøpe HE-1000, men jeg likte dem ikke. Venter egentlig på at det skal komme en HE-6 uten litt ubehagelig diskanten og med hurtigheten til HE-1000! Helst til langt under $6000 som Edition 6 da...
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Det høres ut som at du ikke fikk moddet din HE-6 riktig, Absolutt...

    Slik min HE-6 er låter nå, har den snarere en anelse for lite diskant, enn for mye. Diskant-kvaliteten har alltid vært lekker, spør du meg.

    Hva angår nivå av bass er det mange ulike oppfatninger av hvor mye, som er korrekt, og dessuten hva man personlig liker / foretrekker.

    Når man "strammer opp" bassen, oppleves det oftest som at det blir mindre nivå, så i et visst omfang er basskvalitet og -kvantitet omvendt proporsjonale.

    Jeg mener, at min HE-6 har både korrekt nivå og stramhet så det holder. Noe annet er, at jeg på noen spor gjerne ville ha hatt litt ekstra bass, men det skyldes antagelig ikke HE-6, men miksingen.
     

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Hva tenker du på da? Diskanten?

    Jeg endte til slutt opp med å kun bruke Audeze putene. Det jeg likte best, men jeg prøvde aldri HM5 putene.
    Som nevnt er det hovedsakelig bassen jeg savner fra HE-6. Og klarheten man får fra planar, selvfølgelig!
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Hei

    Edition 6 kommer snart....men 6K$!!!!! Begynner å bli stive priser nå....
    Det er litt drøyt, ja. Virker som produsentene kappes om å ha den dyreste nå... Irriterende tempo på toppmodellanseringen også. Synes egentlig heller de skulle heller fortsatt å produsere HE-6. Den var et røverkjøp.
    Uten at jeg har fulgt så nøye med så virker det som HiFiMan har fått mye kjeft på Head-Fi for at det kommer nye toppmodeller på løpende bånd pluss at de sliter litt med kvaliteten.

    Står også litt om dette på InnerFidelity:

    The gist of the backlash from enthusiasts boils down to:

    • Stop with the relentless introduction of flagships doubling of price every time.
    • Coming out with HE1000 and Edition X version 2 products so quickly devalues the worth of previous owners headphones. It makes owners feel like they bought the right to Beta test the product.
    • If you're going to make an expensive flagship product it needs to look the part. Build quality on current $1000+ models is under par.
    • There are too many reliability problems and your customer service sucks.

    Read more at http://www.innerfidelity.com/conten...on-6-and-re2000-flagships#E4MxsD8v4wYcGZZX.99
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Skal ikke si annet enn at jeg virkelig, virkelig hatet den kabeltilkoblingen de brukte på HE-560. Lyden var i grunn bra da.
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke si annet enn at jeg virkelig, virkelig hatet den kabeltilkoblingen de brukte på HE-560. Lyden var i grunn bra da.
    HE-560 har vel samme kontakter (TNC) som på HE6? Men kabel ser jo håpløs ut pga alt for lange plugger. Ellers er jo bruk av TNC kontakter på en hodetelefon noe som virker improvisert og litt proto versjon aktig. Jeg er likevel tilfreds med løsningen på HE6. Men ellers er jeg lite fornøyd med policy til hifiman og andre som spyr ut nye toppmodeller, ikke bra. Jeg gidder ikke forholde meg til dette, og baserer meg mer på gamle gode etablerte studio hodetelefoner som HD600/650 og AKG K/Q701. Beholder mine HE6, satser på de holder siste 10-15
    årene av mitt liv.
     

    Arne_M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.07.2002
    Innlegg
    171
    Antall liker
    41
    Sted
    Oslo 0983
    Torget vurderinger
    9
    Er heller ikke spesielt fornøyd med kontaktene på HE560. Gledelig at HEX v2 koster 5k mindre enn v1 og er vist nok bedre.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei

    Edition 6 kommer snart....men 6K$!!!!! Begynner å bli stive priser nå....
    Det er litt drøyt, ja. Virker som produsentene kappes om å ha den dyreste nå... Irriterende tempo på toppmodellanseringen også. Synes egentlig heller de skulle heller fortsatt å produsere HE-6. Den var et røverkjøp.
    Uten at jeg har fulgt så nøye med så virker det som HiFiMan har fått mye kjeft på Head-Fi for at det kommer nye toppmodeller på løpende bånd pluss at de sliter litt med kvaliteten.

    Står også litt om dette på InnerFidelity:

    The gist of the backlash from enthusiasts boils down to:

    • Stop with the relentless introduction of flagships doubling of price every time.
    • Coming out with HE1000 and Edition X version 2 products so quickly devalues the worth of previous owners headphones. It makes owners feel like they bought the right to Beta test the product.
    • If you're going to make an expensive flagship product it needs to look the part. Build quality on current $1000+ models is under par.
    • There are too many reliability problems and your customer service sucks.

    Read more at CES 2017: Upcoming HiFiMAN Edition 6 and RE2000 Flagships | InnerFidelity
    Er helt enig i at det er irrieterende med nye versjoner hele tiden. Men det er jo argumenter begge veier (biler kommer i ny modell hvert år osv) Jeg er tilhenger av Stax Beyerdynamic og Sennheiser approachen - lag en versjon som er ferdig gjennomarbeidet og la den være den samme i mange år før ny versjon. Men jeg har mer sansen for Hifman, som faktisk sier ifra når det kommer en ny versjon enn Audeze, som endrer modellene og ikke betegnelsen - og så er det opp til forprukerne å maile dem serienummeret for å finne ut om de har mk1,2,3 eller Pre-Fazor modellen osv..
     

    iMystic

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2014
    Innlegg
    608
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    1
    Vel, det er vel ingen bilmerker som bytter ut eller endrer en modell vesentlig hvert år. Årmodell er bare et tall som serienr, faktisk er en del av chassisnr det som definerer årsmodell, men ingen teknisk endring av den grunn. Det er vanlig samme bilmodell kan forbli ganske uendret 4-6 år på alle vesentlige punkt, så kanskje en facelift et par år eller året før modellbytte.
     

    oOF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2015
    Innlegg
    245
    Antall liker
    35
    Det er jo bra for de original-koblingene innga et voldsomt dårlig inntrykk i mine øyne og de var følsomme for å bli skrudd inn riktig.
     
    Sist redigert:

    Absolutt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2013
    Innlegg
    1.028
    Antall liker
    330
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Jeg opplevde det egentlig ikke som noe problem. Men det er klart jeg foretrekker feks mini xlr eller 2.5mm trs.
    Sennheiser sin tilkobling til HD6X0 kan jeg derimot ikke fordra...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Vel, det er vel ingen bilmerker som bytter ut eller endrer en modell vesentlig hvert år. Årmodell er bare et tall som serienr, faktisk er en del av chassisnr det som definerer årsmodell, men ingen teknisk endring av den grunn. Det er vanlig samme bilmodell kan forbli ganske uendret 4-6 år på alle vesentlige punkt, så kanskje en facelift et par år eller året før modellbytte.
    Sant nok, ikke mitt felt egentlig. Er ikke så opptatt av bil siden jeg bruker alle pengene mine på å holde tritt med hodetelefonmodellene :rolleyes:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.493
    Antall liker
    1.009
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo bra for de original-koblingene innga et voldsomt dårlig inntrykk i mine øyne og de var følsomme for å bli skrudd inn riktig.
    Synes de gamle hifimankontaktene var greie jeg - aldri noe problem med dem for meg (men andre hadde jo problemer). Disse pinglete 2,5mm kontaktene kan derimot bøyes når de stikker ut uskjermet som på HE1000 - og velogså de andre til Hifiman. Ikke nødvendigvis et problem, men man må være litt forsiktig. De fleste er jo det med slikt utstyr, men shit happens..
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Denne forsterkeren snakker krops-språk:

    900x900px-LL-42dd02f9_Rega-BRIO-R.jpeg


    Her er min omtale i "Amps that can drive the HiFiMan HE-6"-tråden på Head-Fi:

    I got the Rega Brio-R amp yesterday: It makes my legs move and eyes blink!

    In other words, if rock, pop, funk, R&B etc. is your primary musical diet, this amp should certainly be considered. Especially if you want a desktop friendly amp for HE-6, since it's a half size speaker amp (22cm wide and 32cm deep). In fact, it's more the size of a high quality headphone amp than a ditto speaker amp.

    To be more precise regarding sound, drums are extremely well reproduced. The attack, punch and slam, the dynamics and low end, is definitely the strong point of this amplifier. If anything there is a little more sub bass amount rather than less. I don't find the mids to be beefed up with an overly warm tone (extra amount of low mids / upper bass), but having a rather balanced tonality. I remember the Anthem 225 had extra bass and lowest mids, but yet a lean mid-range making an odd tonality. Not here.

    Headstage (soundstage) is definitely smaller than what I am used to. Music seems to be much closer to my ears and head even though pin-pointed sounds do sound pin-pointed; they are just not perceived as far away as expected. Another way of saying this is that there is less depth in the rending of larger sound scenes. Transparency is very good, so it seems not a veil causing this. Close sounds appear very close.

    These two features of the amp conveys a certain immediacy in the rendering of the music. Pace Rhythm and Timing (PRaT) is probably the thing here...

    The upper mids might have a slight dryness to it, but treble seems fine to me. However, the treble quality of HE-6 is just wonderful, so with a dry sounding headphone (like HD800 or TH900) the upper frequencies might in fact be dry sounding. This will in other words be dependent on the headphone or speaker used (as always).

    I wouldn't recommend this amp for lovers of chamber, classical and choir music because of the limited depth and the strong points of the amp being less important to these genres, while the qualities in the upper frequency range may be the weak point.

    These are my first impressions and not the "final verdict".
     

    LarsHP

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    333
    Antall liker
    56
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    8
    Årsaken til navneskiftet kan være den offisielle, men jeg har lest folk spekulere i, at det er pga. al den negative forhåndsomtale. Det negative går selvsagt ikke på lyden (siden ingen har hørt den ferdige modell), men kommer på grunn av at HiFiman lanserer modeller i stil med "verdens beste high end hodetelefon" - den ene etter den andre i rask rekkefølge. Først HE1000, som skulle være det beste av det beste og kostet svimlende US$3000. Så gikk det ikke lang tid før det kom en revidert utgave (V2), som folk måtte betale en god del ekstra penger for å oppgradering til. Så kom Shangri-La (elektrostat) og Edition 6 (magnetostat) til hhv. astronomi- og fantasi-priser.

    For min del er jeg stått av løpet. Jeg er superfornøy med min modifiserte HE-6, som kostet hele $1200 i sin tid.

    Hifiman har foretatt et navn bytte på prototypen Edition 6, heter nå "Susvara" kommer vel snart nå..! :)

    HIFIMAN Home
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn