Hifikongens anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Ser veldig bra ut!! Har planer om samme pre+effekt combo selv, og følger spent med på oppdateringer om Abrahamsen oppsettet. . Legg gjerne ut noe i Abrahamsen tråden også.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Flott anlegg :)
    Sykler du fremdeles?
    takk takk. Har vært dårlig med sykling siste året. Men skal nok bli mer i år. Men har kjøpt meg roadracing sykkel så det blir nok en del bane kjøring også.
    Kult. Tok selv lisens på roadracing i 99, hvilken sykkel har du kjøpt?
    Vis vedlegget 424385
    hei. Har kjøpt meg en Yamaha R6 04. Med helt grei spec.. Noe oppgradert. Den hadde et par pallplasser i fjor med forrige eier. Må nok sykle litt igjen også så jeg får plass til ryggskinna i skinndressen hehe.
    Ellers så virker Abrahamsen som en god match av det jeg har hørt til nå, og enda bedre blir det når dette er innspilt. Skal prøve med noen plater i 1 refleksjon også som jeg har liggende, men har ei i hus som ikke liker det så godt. Har ikke eget lytterom.
    Kjører du aktivt eller trening? Kanskje vi møtes på banen.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Antimoden gjør jobben fremdeles, godt kjøp du gjorde fra meg det der :) Grattis med bokser.
    Antimoden er helt super, den gjør susen så lenge jeg ikke har eget hifi rom.
    Den er nå koblet med fullbalansert til Abrahamsen V30up, gøy å få brukt de fullbalanserte kablene som jeg hadde liggende fra ec tiden.
    Må si dette spiller virkelig flott med Martin Logan, utrolig musikalsk. Akustisk musikk som Nils Lofgren, Roger Waters.
    Vokalt er dette oppsettet supert. Men merker stadig fremgang, dag for dag som går mens det fortsatt er i innspillings tiden. Skal foreta en ny romkorreksjon når ting har fått satt seg.
    Lydbilde er stort og flott, men håper på enda bedre plassering av instrumenter. Men måten de fremfører instrument på er utrolig detaljert, samme med vokal. Føler fortsatt at gallo ref 3.1 er et hakk forran foreløpig på vokalene. Samt at jeg føler at galloene spilte alt av musikk og hadde bedre kontroll på flere instrumenter samtidig.
    Blir nok å se etter en bedre cd spiller etter hvert, benytter jo bare en Harman Kardon DVD spiller som driverk.
    Har nå også møtt en hifi kar på jobben, jeg og han kjøpte samme sett Abrahamsen. Han er vinyl mann og har en utrolig lekker platespiller, så man kan vel fort bli smittet på den fronten. Skal muligens låne en plate spiller av han.
    Blir spennende å se hva du stiller opp med i front rekka di. Det blir vel Basstårn fra gulv til tak på deg også som alle andre i denne klubben ;-). Et virus som spres raskt. Må vel få tatt en tur til Steinosten når det er klart for visning og lytt.

    Hifikongen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skal blåse voksen ut av øra dine jeg, pass på att du ikke har løs mage når du kommer.
    Prompen kommer IKKE til å snu i døra, jeg lover;)
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Har hørt den antimoden, og den er en av de bedre jeg har hørt på å korrigere nede i dypet. Perfekt om man ikke har mye interesse til å sette seg inn i det selv.
    Lekkert anlegg og oppsett! tipper det låter bra. Kommer gjerne innom på en lytt en dag, dersom det skulle finnes muligheter.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Skal blåse voksen ut av øra dine jeg, pass på att du ikke har løs mage når du kommer.
    Prompen kommer IKKE til å snu i døra, jeg lover;)
    Mener å huske at du har vindu i rommet, har du byttet dette til et skuddsikkert? grunnet trykkbølgene "tsunami ear" hehe
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Har hørt den antimoden, og den er en av de bedre jeg har hørt på å korrigere nede i dypet. Perfekt om man ikke har mye interesse til å sette seg inn i det selv.
    Lekkert anlegg og oppsett! tipper det låter bra. Kommer gjerne innom på en lytt en dag, dersom det skulle finnes muligheter.
    Hit er det bare å komme for lytt, og jeg tar gjerne neste hi-fi møte i klubben. Bruker jo bare 1tog20 min fra Alnabru til mitt hjem.
    Kanskje jeg også stiller med fruas bakst ;-). Det er jo bare å samle gjengen, hadde vært gøy med litt innputt og ljug. Tror faktisk ikke dette oppsette skuffer dere med tanke på at dette er plassert i stua uten noen form for demping av 1.refleksjon osv. DSP hjelper meg en masse, samt at tak er etterisolert med 40cm isolasjon, tror kanskje dette er med å dempe også. Har en stor stoffsofa som rommer mange kaffe tørste. men det er nok fort bare 1-2plasser som får godlyden.

    Hadde vært gøy.
    Eckongen
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Skal blåse voksen ut av øra dine jeg, pass på att du ikke har løs mage når du kommer.
    Prompen kommer IKKE til å snu i døra, jeg lover;)
    Mener å huske at du har vindu i rommet, har du byttet dette til et skuddsikkert? grunnet trykkbølgene "tsunami ear" hehe
    Er ikke vinduer i dette rommet, i det gammle rommet jeg hadde på garasjen var det vindu.
    Ikke nede i bunkeren i det nye huset.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    En lien rapport fra nord øst. Her faller ting på plass, ting begynnner nok å sette seg etter noen timer med innspilling. I går kveld ble det Leonard Cohen plata, og det var så bra at hele plata ble spilt uten et eneste skvipp på neste sang knappen. Fantastisk vokal, skulle nesten tro han var i stua å sang. Den grove stemma satt som et skudd, samt instrumenter godt plasert i lydbildet. I kveld ble det Metallica til test, dette er noe jeg slo fra meg med musical fidelity oppsettet med Martin Logan. Det låt ikke bra. Mente da det var ht som ikke taklet denne musikken, men det må jeg tro omigjen etter denne kvelden. Instrumenter satt på plass, ble rolig lydbide å ingen skurringer i lyden. Disse Abrahamsen boksene overasker hele tiden. Jeg hadde håpet på at annen elektronikk skulle gjøre susen, men så stor forskjell hadde jeg ikke ventet. Er bare utrolig glad for at elektrostatene fortsatt står i stua. Har planer om videre utvidelse av anlegget med kanskje enda mer ekte lyd i analoge verden. Endelig har jeg et oppsett som spiller skikkelig igjen.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Utvidelse av Hifi

    Her kommer noen bilder fra siste investering. Har nå kjøpt en Pro Ject 1 Xpression carbon platespiller med Benz MC20E2 Pick up. Kjører denne med en Vincent PH 111 riia som jeg låner. Neste jobb blir å få ordnet meg hylle til plate spilleren.
    20170221_202520.jpg

    Screenshot_2017-02-21-20-32-36.jpg
     

    Vedlegg

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Da er boksen som ble hentet på IKEA på plass, gleder meg til lytt fra Pro ject tube Box DS, oppgradert i rør veien med Telefunken cce83 tk rør.
    20171029_202609.jpg
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    HOHO skulle sett hvor lang frua ble i fjeset da jeg svingte inn og sa jeg måtte innom på shopping på ikea, der sto en hyggelig selger av riaa som avtalt, og leverte varene.
    Å gjett om det ble løft av lyd, kjørte tidligere platespiller med en lånt Vincent riaa av den rimeligere sorten.
    Med dette løftet var det min tur å få hakeslepp og flere timer med lytting.
    Er jo ikke dyreste saken det jeg kjøpte heller, men synes den gjør jobben godt. Slik som oppsettet er i dag har vinylen passert kvaliteten som cd spiller. Denne ekte lyden er utrolig lett å like. Føler en mer dynamikk og mere realistisk lyd fra instrumenter. Liten knitrelyd mellom sporene blir bare en sjarm og dette fører til at man hører mere på hele album uten å switshe hit og dit. Dette skaper mere ro og kvalitets lytt.
    Ut fra utstyr man kan velge blant er nok dette fortsatt budsjett valg av komponenter, men lyden som kommer er stor og lydbilde er som en scene som spiller foran deg, før riaa bytte hørte jeg ofte hvor lyden kom fra, akkurat som lyden ikke ville slippe ht, med nye pro ject riaa føles det som om jeg ikke har ht lenger. Martin Logan Clarity koser seg i dette oppsettet. Må si at ting begynner å ligne virkelig på noe bra.

    Morten
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Det å vente på pakke som blir sendt en fredag, er som å se på maling tørker????????????. Upgrade i hope. Bilder vil komme for dere som lurer.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Spennende høyttalerene du har valgt. Kommer en tur oppover når de er i hus..
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Spennende høyttalerene du har valgt. Kommer en tur oppover når de er i hus..
    O yes tror dette vil bli noen spennende dager i vente. Og ja hit er det bare å legge turen. Få med folk til et hi-fi møte på Elverum, tror dette kan bli vert å lytte til.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Tror jeg vet hva det er som kommer :)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Ja da er den ene Gradient Helsinki 1.5 HT i hus. Posten klarte å få 2 pakker adskilt. Men den andre er snart på Hamar, så regner med å få den i morgen.
    Som dere skjønner blir det ikke noe lyd inntrykk i dag, men herregud for en stilfull HT, her er det finish på produktet. Blir virkelig spennende å høre denne teknologien.
    En liten drøm har gått i oppfyllelse etter en lytt av disse på Horten messa.
    Håper snart Skedsmo gjengen ofrer 1 times kjøring fra by`n snart for et HI-FI møte.
    Og takk for hintet Retep ang annonsen.

    20180426_174425.jpg
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.325
    Antall liker
    8.372
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Herlig, gratulerer. Hørte disse på mesa jeg også.
    En åpen og fin lyd.
    Blir spennende å få hørt inntrykket i egen stue.
    men nå mono, litt trist:)
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Herlig, gratulerer. Hørte disse på mesa jeg også.
    En åpen og fin lyd.
    Blir spennende å få hørt inntrykket i egen stue.
    men nå mono, litt trist:)
    Ja dette var synd at jeg fikk bare 1stk i dag, mono er ikke det samme hehe. har fått lest bruker manual nå, blir nok så jeg bytter side slik at element slår utover da det er dette som anbefales når jeg skal vinkle de inn mot sweetspot. Tror nok dette kan være en lettere HT for meg i stua, så jeg håper denne teknologien gir de forventninger jeg har. Har sett videoer og lest litt nå, så 1.refleksjon skal ikke eksistere med disse.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Grattis med Gradient.
    Dipol bass låter rent og pent, vanedannende. :)
    Er det dipol kun i bass eller er det åpent bak mellomtone og diskant og?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får håpe du får stereo iløpet av dagen. Slik at du får kost deg med musikk fra to høyttalere i helgen. Burde bli dobbelt så bra.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med Gradient.
    Dipol bass låter rent og pent, vanedannende. :)
    Er det dipol kun i bass eller er det åpent bak mellomtone og diskant og?
    Mener å ha lest at mellomtone og diskant har dipol funksjon og. Null refleksjoner grunnet dempe matrealer og utforming av tallerken de er montert på.
     

    Gradient Helsinki 1.5

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2004
    Innlegg
    396
    Antall liker
    64
    Sted
    Elverum
    Torget vurderinger
    2
    Får håpe du får stereo iløpet av dagen. Slik at du får kost deg med musikk fra to høyttalere i helgen. Burde bli dobbelt så bra.
    hentet siste i dag. Får lytte litt imorgen, har hentet datter på flyplass i kveld. Må få kjørt ny rom korreksjon også, da dette er noe helt annet en elektrostat som spiller fra stor flate. Gleder meg til å få testet skikkelig etter innjustering.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.269
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får håpe du får stereo iløpet av dagen. Slik at du får kost deg med musikk fra to høyttalere i helgen. Burde bli dobbelt så bra.
    hentet siste i dag. Får lytte litt imorgen, har hentet datter på flyplass i kveld. Må få kjørt ny rom korreksjon også, da dette er noe helt annet en elektrostat som spiller fra stor flate. Gleder meg til å få testet skikkelig etter innjustering.
    Herregud... Kjør nå antomode i bypsss ;D
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Vi venter i spenning:) Mulig dette er så bra at han ikke har tid til HFS:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn