Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nyydelig bil, er en sucker for alfa selv, men en smule skeptisk til holdbarheten og stabiliteten på de :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    pahf skrev:
    Nyydelig bil, er en sucker for alfa selv, men en smule skeptisk til holdbarheten og stabiliteten på de :)
    Uten at jeg vet 100% så tror jeg dette er noe overdrevet. Litt mindre stabile enn japsebil er de nok, men så var det sjarmen da. Uansett tegnet abbonement hos Falck redning ;)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Den der (ja, akkurat den der) holdt eg på å kjøpe. Men kjøpte Peugeot i stedet. Trur ikkje det var noko betre kjøp, velikeholdsmessig ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Brasse skrev:
    Den der (ja, akkurat den der) holdt eg på å kjøpe. Men kjøpte Peugeot i stedet. Trur ikkje det var noko betre kjøp, velikeholdsmessig ;D
    Ja Peugeot er vel i samme gata med noen år på nakken, fikk på ny eksos på denne i går, eksosmester.no skreddersydde et cat-back effektanlegg med en nice dobbel endestuss og sammen med et stort åpent kon-filter låter den rimelig sint. Tunellfest! Nå går det ikke så hinsides fort rett frem men den er utrolig gøyal på svingete vei!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hentet et frøkensystem i går, pent brukt, dvs ikke innspilt what so ever! Allikevel nesten 1/3 av nypris. Står og gjaller i stua mi nå, litt klemt og rart men på god avstand funker det greit. (Dvs i rommet ved siden av, ved pulten.) Skal få noen dager med stresskjør så tenker jeg....

    Systemet består av Rega Brio forsterker, Rega Planet cd-spiller og Linn Komponent 110 gulvstående høyttalere. Sistnevnte overrasker en smule, de ser ut som typisk plaststolper som følger med rimelige suroundsystemer men disse tipper ikke ved gjennomtrekk! Ikke megatungt men drøye 15kg er ikke værst til denne typen å være! Absolutt null plast.

    4-veis system med 2-k driver array, kan kjøres fullaktiv med AKTIV system, blir vel ikke no, høyttalerne har nypris på drøye 10 lapper og et fullt AKTIV system med 8x100w Majijk kommer på 55000,- med filterkort.... ;) ;)

    Kamera er kaputt, legger ved et par bilder fra annonsen....
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Litt nytt i hulen!

    Hentet en pent brukt forsterker i går, med det nette navn Antique Sound Lab AQ 1010 DT!

    Det er en integrert forsterker med paralell 300B SE som gir ca 18watt. Fjernkontroll også!

    Umiddelbart låt det endel hardere enn Music Angelen som er ganske så romantisk av seg. Flyttet hele systemet og gikk fra metervis med syltynn singlecore kabel til 36mm2 sølvkabel!! Det gjorde selvsagt sitt, har "degradert" til 3-4mm2 sølvkabel i dag og fått skikk på sakene!

    Dynamikken er på et helt annet nivå og denne er tyst! Herlig!!

    Kraftig sak på rundt 30kg ga umiddelbare ryggproblemer på min nette kropp så nå er det å gå som en krok i noen dager til prolapsen har gitt seg.
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    fin amp, gratulerer.
    hvordan speller fulltonehorna?
    og hva er den froskeboksen du har under platespilleren? cdx?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hei, takk! Jo disse høyttalerne er jeg meget fornøyd med, og med paralell 300b rocker det som pokker! En gammel cdx ja, matcher mine ører med SWÆR mellomtone. Var litt tørst her for en stund siden og solgte Teddy XPS.strømforsyningen til den, angrer litt på det for å si det sånn men det går nå mest i Squeezebox allikevel, ja også vinyl da ofkårs
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Grats med ny amp :)
    Hørt litt på ASL men ikke den der, robuste saker.

    /jan
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    -åsså tar du bort Music Angel'en? ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjør man ikke for å få seg fjernkontroll... ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Leeenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, flyttet og greier, skal knipse litt bilder snart, men en liten teaser her....

    jbl.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Dukker opp i morgen tenker jeg :D

    Bilde fra hulen pr dags dato, spiller på Klipsch RB 61 som jeg har passet på for en kamerat, har vanligvis de hvite Fostex'ene, måtte bare teste disse før han henter dem igjen.

    Forsterkeren er en Sony integrert jeg har lånt fra snille emokid da hovedtrafoen på min røk så den er hos doktoren, venter på deler!

    Bak Klipschene står det et par subber fra det sagnomsuste merket Proson! Disse er nokså kraftige, 2x10" i hver, spiller inn mot hver sin sidevegg! Møysom justering har fått disse til å "blende inn" fint i lydbildet. De hjelper hovedhøyttalerne opp til 80hz. Iom jeg sitter ca en meter fra bakvegg havner jeg i et "tomt" område så disse trengs IMO.

    Platespilleren er en Kenwood KD 500 fra steinalderen (obs! ironi) med en SME series III arm og en Audio Technica MM pu. CD-spiller bruker jeg ikke mer, det går i Squeezebox som har fått en Teddy Pardo-power og en Audiozone dac.

    P5150069.jpg
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Makeløst tøffe høyttalere. Noe av det flotteste designet jeg kan tenke meg. Gratulerer! Ser fram til å lese om hvordan du liker lyden.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, falt for designet i kombinasjon med prislappen men mulig jeg har gått skoa av meg litt ift størrelse, de ble swæææære.....Venter på deler til rørforsterkeren min så skal bli spennende å høre hvordan de trives med 18w 300b
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Digert lydbilde, utrolig rett fra eskene. Skal bli moro og følge utviklingen i innspillingstiden.
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Ja, falt for designet i kombinasjon med prislappen men mulig jeg har gått skoa av meg litt ift størrelse, de ble swæææære.....Venter på deler til rørforsterkeren min så skal bli spennende å høre hvordan de trives med 18w 300b
    Ja, de var litt større enn skoeskene du hadde til låns tidligere...
    Bare tenk deg at du faktisk bare fikk litt MER av det flotte designet. Må si at jeg misunner deg litt disse høyttalerne. Helt råe...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    De siste ukers vannvogn, sykehusopphold, sykemelding og begredelighet har gjort at jeg har kjedet meg mye. Satt derfor knipset litt av vinylen jeg er glad i. Her er et utvalg av mine favoritter, ting jeg ikke kjenner, diverse som står i hyllene her....

    Først en knallfavoritt som jeg ikke har orginalcoveret til, en knall rød plate med Count Basie. Denne er det et trøkk i som jeg sjelden hører andre steder:

    P7190041.jpg


    P7190043.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hang opp noen bildelister fra Ikea som jeg hadde liggende. Rullende utstilling. På plass her er fire skiver jeg fant i en eske tilfeldig. Den blå hørte jeg hos Sonesen på Audio Art, Ytre suløens med Barbara Ann Shorts. Gleder meg til å spille den!


    P7190033.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Litt klassisk, aner ikke rariteten eller kvaliteten her. Spilles lite. Bortsett fra Jussi da :D

    P7190051.jpg


    P7190052.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Litt over i Jazzrelatert, Radka er selvsagt på plass. En relativt nyinnkjøpt i TYKK vinyl:

    P7190062.jpg


    Litt mer støy men du verden så kult: (mener det er førsteutgivelse)

    P7190063.jpg
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Klassiker:

    P7190064.JPG


    En annen klassiker fra en annen era:

    P7190066.jpg
     
    Sist redigert:

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Rickie Lee Jones' dynamikkbombe Under the boardwalk finnes på denne 10" Girl at her volcano

    P7190067.JPG

    Oscar er jeg glad i:

    P7190068.JPG
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    P7190069.JPG


    Også Ella da: Kjenner ikke historien til dette dobbelalbumet. Noen?

    P7190070.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn