Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takk takk til alle "tittere", er dere forbi Porsgrunn, ikke nøl med å sende en pip for å få en lytt!
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Hver torsdag til og med uke 27 er jeg i Porsgrunn, hadde vært kult om jeg kunne stikke innom en av de.

    R
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Sei frå, du ville kanskje høre DA C3 og, snakka vi om?
     

    JonArne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2008
    Innlegg
    258
    Antall liker
    1
    Hei Hifiguru!!
    Missunnner deg den hifikroken din. Utruleg ryddigt og flott,tørr ikkje vise denne tråden til kona.
    Då lyt eg begynne å rydde noko alvorleg i min eigen krok ;) ;)

    mvh
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Joda trivelig her!

    Hadde et lite høydrag i går, luktet MDF lang vei og jommen hadde jeg gjort en slett jobb når jeg støvsugde kassene inni før montering av elementer.....
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, det var forøvrig første kutt på Maxwell's Embrya som skapte trekk i spjeldene....

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Ja man kan ha hast når man er i gang med prosjekter. Støv ol. dukker opp på de underligste steder. :p
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Neutrik har sikkert en kurant RCA hunn/BNC hann-adapter også. Tut og kjør?
    En oppfølging til denne, JA, det var tut og kjør. Ekstra bonus fikk jeg også i form av mindre sus og mer nærvær i lyden. At stua får igjen dac'en sin er heller ingen ulempe. (Øystein Sunde linje? Radioen fikk igjen høyttaler'n og nabo'n fikk igjen sveisen ;D)

    Illustrasjon:
     

    Vedlegg

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - artig med en selvrensende høyttaler. Men kom heller med en høyttaler som blåser hele stuen fri for støv. Helst en høyttaler som blåser alt ut gjennom et åpent vindu, til nød kan jeg godta at alt støvet samler seg pent og pyntelig på et lite, begrenset område. Det hadde vært noe.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Lenge siden det har blitt skrevet no her, men ting står ikke helt stille for det....Kjellerstua har blitt tømt for utstyr, Duke'ne med tilbehør er solgt og jeg har flyttet, denne gang på gutterommet hos de gamle. Vel vel, har gjort et forsøk ihvertfall. Nå må det minimeres, men er jo glad i musikk så det blir litt lyd.

    Skal på Posten å hente Adam Audio A5 i morgen, småtasser som i følge ryktene skal låte kult.
    Har bestilt 80cm stativer til disse som skal sandfylles!
    Den gamle støvete Systemdek II'n får seg en oppjustering også, har bestilt en Audio Technica AT440MLa pickup fra LPGear,
    RIAA har jeg fra ProJect, den får duge.
    På digitalsiden blir det fortsatt Squeezebox duet som forer en NOS-dac, denne kan jeg kjøre balansert rett i Adam, men det har dukket opp et alternativ til!
    For å få liv i Systemdek'en bør jeg ha en pre så da fant jeg en rimelig Audio Note PZero som skal inn før høytt. Masse gøy i vente! :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    AN pre er på plass, samme er Systemdek'en. Vatret opp og kjørte noen runder med vinyl, alt ok. Venter på ny PU nå, på plass innen helgen håper jeg. Bestilte 80cm stativer fra Norstone men det var tomt på lager så da ble det Jan Terje på Soundgarden Porsgrunn som kom til unnsetning med et sett 70cm Atacama og det ble Bang On i høyde. Minus er at de er matte mens Adam er blanke men shit au. Noen kilo med tørr sand skal fylles på så da tenker vi ikke mer på det. Faktisk så jukset DAC'en her om dagen så den er kjørt til elektriker s2a for sjekk. Litt dårlig kontakt i høyre kanal, usikker en periode om det var kabelen men et raskt skifte avkreftet dem. Litt vakkel/rakkel i ene XLR-bøsningen men alltid blide Ove fikser det håper jeg....
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Endelig ble det gamle kameraet funnet frem fra eskene som står stuet bort.

    Fortsatt like dårlige bilder ;) :p

    For å illustrere lytteavstand:



    Akkurat plass til bena når jeg legger dem på krakken. ;)



    Audio Note PZero som kun benyttes til Systemdek II som fortsatt venter på sin nye PU.....

    ProJect RIAA, Squezeebox og dac er inni skapet.

    Adam A5, små tasser som kan låte bra etter endel justering. Tre knotter bakpå til å justere diskant, mellomtone og "bass" +/- 4db. Kjører dem balansert fra dac OG ubalansert fra AN/Vinyl.



    Kjekt lite "kriseanlegg" en liten stund.
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vel, den gjør en grei jobb som lydstyrkeregulator ;) for vinylen men det er en grunn til at jeg ikke lar dac'en gå omveien via AN'n. Musikken blir litt kvalt dynamisk ift direktekobling balansert. Men for all del, det er pent dorisday-filter. ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Det var jaggu en flott LP-spiller. Den vil jeg gjerne vite mer om. Er vel noe av det kuleste jeg har sett på en stund. :D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Det var jaggu en flott LP-spiller. Den vil jeg gjerne vite mer om. Er vel noe av det kuleste jeg har sett på en stund. :D
    Takker bjørnh, glad i denne. Heldigvis fikk jeg tak i en ensfarget, synes de sort/sølv blir litt triste i forhold men dette er jo kun estetisk. Strøkent støvdeksel har jeg også, visstnok ekstrautstyr! Fant litt info til glede for alle:


    http://www.vinylengine.com/library/Systemdek.shtml
    http://www.vinylengine.com/library/systemdek/ii.shtml
     

    FAB

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.04.2007
    Innlegg
    609
    Antall liker
    2
    Og da er det snart nye passive høytalere på vei? :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    bjornh skrev:
    Det var jaggu en flott LP-spiller. Den vil jeg gjerne vite mer om. Er vel noe av det kuleste jeg har sett på en stund. :D
    Takker bjørnh, glad i denne. Heldigvis fikk jeg tak i en ensfarget, synes de sort/sølv blir litt triste i forhold men dette er jo kun estetisk. Strøkent støvdeksel har jeg også, visstnok ekstrautstyr! Fant litt info til glede for alle:


    http://www.vinylengine.com/library/Systemdek.shtml
    http://www.vinylengine.com/library/systemdek/ii.shtml
    Takk for linkene. Jeg likte utseendet på den LP-spilleren. Lokket alene gjorde at ting ble litt nytt, og utradisjonelt.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    hifiguru skrev:
    bjornh skrev:
    Det var jaggu en flott LP-spiller. Den vil jeg gjerne vite mer om. Er vel noe av det kuleste jeg har sett på en stund. :D
    Takker bjørnh, glad i denne. Heldigvis fikk jeg tak i en ensfarget, synes de sort/sølv blir litt triste i forhold men dette er jo kun estetisk. Strøkent støvdeksel har jeg også, visstnok ekstrautstyr! Fant litt info til glede for alle:


    http://www.vinylengine.com/library/Systemdek.shtml
    http://www.vinylengine.com/library/systemdek/ii.shtml
    Takk for linkene. Jeg likte utseendet på den LP-spilleren. Lokket alene gjorde at ting ble litt nytt, og utradisjonelt.
    Ja, ser tøft ut, var vel ekstrautstyr i sin tid. Utrolig billig spiller var det også, fant den i danske HIFI-revyen '89 til 1999,- uten arm og støvdeksel. :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Hvor selges slike LP-spillere nå?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.229
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er jo sant nok..!
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Hifiguru;

    Re. Tangens:
    Jeg ser at du har Duett digitalt inn i Behringeren. Hva har du mellom Behringer og høyttalerne?

    Mvh Gisle
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Audiodidakt skrev:
    Hifiguru;

    Re. Tangens:
    Jeg ser at du har Duett digitalt inn i Behringeren. Hva har du mellom Behringer og høyttalerne?

    Mvh Gisle
    Hei, jeg benyttet en slik:

    http://www.benum.no/shop/default.aspx?ProdID=1443377

    om det er trøbbel å hansle hos Benum, si ifra. (mener man må være firmakunde for å handle derfra og det er jeg)
     

    Audiodidakt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Innlegg
    1.419
    Antall liker
    622
    Torget vurderinger
    6
    Ok, supert!

    Hvordan har du det med forsterkere? 6 kanals pre + 6 effekttrinn / eller 6-kanals receiver?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Audiodidakt skrev:
    Ok, supert!

    Hvordan har du det med forsterkere? 6 kanals pre + 6 effekttrinn / eller 6-kanals receiver?
    Nei, (har ikke dette systemet lenger) kjørte jo digital rett i Behringer'n fra Squeezebox som har volum, også til tre stereosluttrinn av ICE-type. Det anbefales 6-kanals pre montert etter delefilteret riktignok men jeg kom ikke så langt.....

    Edit: digger endel av modsene disse leverer:

    http://www.selectronic.fr/dcx2496_US.asp
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det, vel nå har jeg gjort avtale om kjøp av nye, brukte høyttalere. Mange som liker å bruke dem med Naim, er engelske og navnet bærer hele tre bokstaver, det var vel enkelt.....


    ;D
     

    knheggen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.03.2007
    Innlegg
    88
    Antall liker
    1
    hifiguru skrev:
    Takk for det, vel nå har jeg gjort avtale om kjøp av nye, brukte høyttalere. Mange som liker å bruke dem med Naim, er engelske og navnet bærer hele tre bokstaver, det var vel enkelt.....


    ;D
    ATC?
    Hvilken modell?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn