Hifiguru's lange liv, delvis dokumentert med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Du har hatt en herlig reise, noe sier meg den ikke er over på en stund enda. Pøs på med bilder når det skjer noe som vanlig. Det gir oss hifi-bastarder ro i sjelen. Penga flyter ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    Vær så snill, ikke la de DPA 211 monoblokkene være tilkoblet strøm/påslått uten å belaste utgangen. Du brenner opp forsterkeren....
    Litt trist.....
    Det er bilder fra fabrikken.......men ikke DPA.......
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Dette var virkelig en underholdenede tråd. Ikke til forkleinelse for utstyret men den nye benken din var kjempelekker.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Gunzi skrev:
    Vær så snill, ikke la de DPA 211 monoblokkene være tilkoblet strøm/påslått uten å belaste utgangen. Du brenner opp forsterkeren....
    Litt trist.....
    For å berolige leserne viser det seg at bildet av 211 blokkene er fra Østerrike, en forhandler som tydeligvis har fyret opp blokkene for å ta noen tøffe bilder. Dette skal som Gunzi sier IKKE gjøres med en rørkonstruksjon da de brenner opp. Stemmer at de kalles DPA men på fronten står det Classic 211 triode. DPA står for Denes Peter Audio eller noe slikt og er produsert med kjærlig hånd i Ungarn, gleder meg til de kommer in døra her, burde nærme seg nå.....
     

    Felix Krull

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    386
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    Gunzi skrev:
    Vær så snill, ikke la de DPA 211 monoblokkene være tilkoblet strøm/påslått uten å belaste utgangen. Du brenner opp forsterkeren....
    Litt trist.....
    Slipp barna dine, Gunzi, slipp barna dine ;D
    Gratulerer så mye med fantastiske rørblokker, Hifiguru. Jeg er selv i besittelse av blokker fra DPA, og du har mye å glede deg til...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk for det, nå har det gått ennå en uke, leverandøren i V.fold (nabofylket) skriver på mail at rørene ble sendt på mandag, rart det skal gå en uke når det tok to dager fra Balestrand :-[
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Ser du har fått blokkene opp å gå :)
    Topp!

    Reagerer PU på platespilleren på de KRAFTIGE trafoene i blokkene?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ikke testet platespilleren ennå, den ser litt beklemt ut der den står stakkar. Om forsterkerne blir værende kan jeg ikke ha dem slik, intet er avgjort ennå. Kunne du tenkt deg dem?
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Well it's settled then! 211 blokkene blir i guruhuset etter å ha sjarmert fruen i senk sammen med litt rødvin. Fruen klikka når hun fikk se beistene men etter lovnader av endring vedr plassering får de bli. Lyden? Fantastisk, kraftfull, dynamisk og endelig fikkk jeg den karakteren i lyden Bladeliusen ikke klarer å skape. Den lille men akk så viktige kommunikasjonen mellom lytter og artist. Sistnevnte fungerer som pre frem til annet dukker opp (hørtes nesten ut som det var no på gang der og.....?) 8) og den fungerer bra også. Et par småting skal gjøres med forstererne, det ligger en kondis i signalveien som skal erstattes med en Jensen papir i olje, samt at det skal monteres en ny inngangsbøsning da XLR-varianten som står der nå ikke er pent montert og har nada funksjon. Forsterkeren er ikke balansert oppbygd så da havner det en RCA der slik det opprinnelig var. Desverre har forrige eier brukt hammer og meisel eller no sånt for å forstørre hullet til XLR størrelse slik at her må jeg få laget en pen dekkplate i børstet messing eller no sånt. Egentlig bare kosejobb når de skal allikevel opp for å bytte kondis. En ting til som skal prøves er solid-core sølvkabler til høyttalerne som jeg har lyst til å lodde rett i delefilteret på Contourene. Det frister å bruke denne varianten da forsterkerne blir stående i høyde med bassporten og dermed trengs det ca 60-70cm korte kabler

    Et closeup:
     

    Vedlegg

    Felix Krull

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    386
    Antall liker
    35
    Sted
    Trondheim
    I mine DPA-blokker byttet jeg til Mundorf gull/sølv i olje. Dette kan anbefales på det sterkeste.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tragisk er det at slikt utstyr blir behandlet slik disse har blitt :mad::'(

    Sørg for å gi blokkene en verdig fortsettelse som musikkformidlere :)
    ENJOY!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er noen cowboyer der ute som surrer mye med fint utstyr, fikk en Spark-pre forleden der "en eller annen" synes den så litt anonym ut og har bestemt seg for å flytte rørsoklene slik at rørene stikker opp av topplaten (som da selvsagt har blitt laget hull i) Problemet er at det ser ut som det er helt tinn oppi boksen, det er så mye dårlig jobb utført at selv mitt rørorakel ristet på hodet og mente dette bare var å kaste. Blir deleplukking og dynga er jeg redd. Rørsokler, betjeningsknotter samt rca bøsninger beholdes, resten er bare søppel :-[
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jaja, måtte få no kontroll på monoblokkene og da trenger man en kontrollforsterker :D. Likte jo Bladelius'en på mange måter, ikke minst funksjonsmessig. Etter besøk på OHC forrige helg fant jeg denne i skrothylla under trappen, en Advantage S2 preamp som utseendemessig er klin lik Thor men som har balanserte utganger og et generellt bedre komponentutvalg. I første omgang fikk jeg tilført litt mer luft i forhold til å kjøre squeezebox direkte (gjennom dp-dac selvsagt men med SB's digitale volumkontroll) men lydbilde rykket litt bakover og bassen ble noe strammere og mer artikulert. Litt mindre partyfaktor kanskje men større og mer ut-av-boksen lyd som føles deilig i kombinasjonen med den gjeninnførte kontakten rørblokkene skapte mellom lytter og utøver. Har litt kabeltesting som ska utføres utover men stort sett føler jeg dette var et godt kjøp......
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    RYKI PÅ EN NY SMELL.......................


    NAIM.... 8)
     
    J

    Jurassic

    Gjest
    Hva har du kjøpt fra Naim?
    Sikkert feil tråd å sin dette i men hittil har jeg aldri blitt overbevist om cost/value fra den produsenten men jeg ser fram til noenkan vise til at jeg tar feil.......
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vel, ikke store smellen til å være Naim-verden sikkert.....

    NAC 62
    NAP 90
    CD 3
     

    Vedlegg

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    de gamle Naim-sakene er rimelig fete.. ;D

    men låter dem no bra da? ::)

    kunne vært artig å ha et transistoroppsett i tillegg til røroppsett egentlig.. ;D


    tar jeg feil om jeg synes jeg ser Nordost PulsarPoints under DPA'ene? ::)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er Pulsarpoints du ser, skal gå over til noe annet da rørfolket ikke anbefaler å stive underlag.

    Apropos Naim, just nu spiller jeg på en litt ukjent høyttaler, Dynaudio Confidence 3 men dersom Naim låter i nærheten av så bra på mine 3,4 står det endel ting i fare for å havne på markedet ofr så å dyrke dette rare merket videre. :-X :-X

    tror jeg da.......
     

    costello

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.10.2004
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    123
    Torget vurderinger
    2
    Jurassic skrev:
    Hva har du kjøpt fra Naim?
    Sikkert feil tråd å sin dette i men hittil har jeg aldri blitt overbevist om cost/value fra den produsenten men jeg ser fram til noenkan vise til at jeg tar feil.......
    Naim ruler, Jurassic!

    Hva har du forresten hørt fra denne produsenten siden du har så skråsikre meninger om cost/value.... ;)

    mvh
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    kommer 211-blokkene på markedet hvis du skal dyrke det rare merket? si fra til meg først i såfall.. ;D ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tja, si det, jeg er fortsatt veldig imponert over Naim, skal spille på det noen dager for så å vende tilbake til "mother" systemet. Fikk tilbake mine Contour 3,4 i dag men har ikke rukket å lytte så voldsomt. Får se i morgen......
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Må bare si meg imponert over Naim, 3,4 skinner godt med Naim tikoblet, NAP90 yter 45 watt i 4ohm og man kan jo si at det ikke er no vits i å invitere til houseparty med dette anlegget men du verden for et engasjerende lyd! Får igjen kjellerstua utpå nyåret engang så alt beholdes! Har bestilt nye kondiser og underlag til rørforsterkerne og kabler til Naim settet som også skal overta Pulsarpointsene fra rørampene. Masse på gang!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fant et par nattbord i dag som passet greit til å sette rørforsterkerne mine på. Står frakoblet just nu da Naim er i støtet og disse skal en tur på modding. Stua skal ommøbleres også så her begynner de å nærme seg sin nye plass. Ryggen har vært ute av kurs i noen uker så denne ommøbleringen har vært forskøvet i et par mnd.
     

    Vedlegg

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Meget pent. Hvor kjøpte du nattbordene?
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Se her ja, dette ble jo bra :) Passer til resten av møblene dine også :)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    De ble kjøpt på Skeidar, heter Limo 3001. Topplaten måler cm 63x40cm. Veil pris er 1399,- pr stk. Det er sideplate kun på ene siden ("langsiden" på bildet)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da var ommøbleringen i gang, fikk stablet opp Naimene med pulsarpoints, og det ser litt tøft ut. Bilde tatt i nattens mulm og mørke....



    Har tre føtter til liggende, leter etter Hicap.... ;)
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Har ommøblert, rørforsterkerne er satt til side foreløpig grunnet modding så nå går det i NAIM, fungerer over all forventning egentlig, bare gleder meg til å sette klørne i en hi-cap for å jazze opp dette settet ytteligere. Flyttingen av anlegget har gjort at jeg får bedre plass rundt høyttalerne og jeg får etterhvert plassert rørblokkene bak hver høyttaler. Tror det blir greit jeg.
     

    Vedlegg

    audiomur

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2005
    Innlegg
    422
    Antall liker
    6
    Det så ut som en bedre løsning det ja. Må få hørt på det en dag. (før du ryker på et nytt utstyrbytte)
    ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja nå er det som sagt 45watt Naim ås det er vel ikke helt din stil, men på nyåret.........
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hicap innkjøpt! Venter på pakke nå.......

    Ja også noen slike da.......
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hicap løfter Naim-settet atskillige hakk, mer luft, ro og "kraft"

    Har Focus 140 på hjemlån, matcher lilleNaim veldig godt



    Ble noen timer spilling.....
     

    Vedlegg

    devilEj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    124
    Antall liker
    0
    Virkelig spennende lesning i denne tråden. Gøy å lese om dine inntrykk fra så mye variert utstyr, og jeg følger spent med på fortsettelsen
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Takker, kommer endel nye bilder neste uke regner jeg med......skjer no igjen...... ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Hicap innkjøpt! Venter på pakke nå.......

    Ja også noen slike da.......
    Disse forsvant videre, tenkte å rigge til kino i og med jeg fikk ny pære i PJ'n men nei. To kanaler frister mer, jobber videre, like før nå.......

    ligger et lite hint ute til venstre her da.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn