Hifi Rose

HiFi Life AS

Bransjeaktør
Ble medlem
22.08.2019
Innlegg
41
Antall liker
71
Reklame for produkter er ikke tillatt utenfor kategorien "Bransjenyheter". Beklager. Mvh Høvdingen
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Tekniske opplysninger er vel lov? Feks om man kan kjøre inn HDMI-signal fra AppleTV og ut til TV? Og samtidig tappe digitalt og/eller analogt signal til anlegget?
 

HiFi Life AS

Bransjeaktør
Ble medlem
22.08.2019
Innlegg
41
Antall liker
71
Tekniske opplysninger er vel lov? Feks om man kan kjøre inn HDMI-signal fra AppleTV og ut til TV? Og samtidig tappe digitalt og/eller analogt signal til anlegget?
Hei
Prøver meg på å svare på dette spørsmålet her, så ser vi om det går gjennom 😅

RS150 har kun ARC inn, så det fungerer ikke som vanlig hdmi inn/ut.
Kobler du AppleTV inn i tv, så får du lyden ned igjen via ARC, så du vil kunne bruke den på den måten, men via tven 😊
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Er ikke helt ekspert på ARC, men får du da lyden ned til RC 150 via en HDMI, og kan tappe lyden derfra?
 

HiFi Life AS

Bransjeaktør
Ble medlem
22.08.2019
Innlegg
41
Antall liker
71
Er ikke helt ekspert på ARC, men får du da lyden ned til RC 150 via en HDMI, og kan tappe lyden derfra?
Ja, fra en TV får du hentet lyden ut, men ikke fra en AppleTV f.eks. Da må den først innom tven for å gå via arc.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Jeg lurer også fælt på denne, mulig jeg svinger innom Mala på vei hjem idag å tester, de har 2 varianter i demo.🙈
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.

Da bestillte jeg en 150 hos Mala 🙋‍♂️
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Tenkte også å gjøre det, men hifi-viruset muterte og endret retning. Fint med en liten anmeldelse her😊
 

avelon

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2021
Innlegg
248
Antall liker
314
Sted
Norge
Torget vurderinger
1
Hvordan gikk dette? Fornøyd med kvaliteten?
Tja tjo nja. Helhetsinntrykket mitt er dessverre ikke særlig positivt. Det er en bug ved bruk av Spotify Connect hvor den popper og mister stereobildet helt og holdent. Når jeg rapporterte dette på forumet så fikk jeg omsider til svar ->

"Hello,
Sorry, but it seems difficult to improve in the near future.
Sorry for not giving you good news."

Etter siste firmwareoppdatering som ble installert nå så ser det forøvrig ut som hele spotify connect er ødelagt og boksen kræsjer når jeg prøver å sende musikk til den.

Dette hadde riktignok ikke vært en deal breaker om det var mulig å bruke Tidal Connect. Dette er dessverre ikke mulig og responsen på forumet var at de ikke kom til å implementere tidal connect. Det kan virke som de vil skojerne alt og alle inn i "rose hifi" appen sin. Appen deres er rett og slett helt for j*vlig å bruke. Dette er riktignok min mening, og det finnes sikkert folk som synes appen i seg selv er grei. De har også laget en osx app, og denne er dessverre så full av bugs at den ble avinstallert etter ca 1 døgn.

Lydkvaliteten er forøvrig ikke noe å si på hvis jeg tar på meg hanskene og bruker appen for å styre tidal. Har hatt ekstremt mye på tapeten den siste tiden, så jeg har rett og slett glemt å ta kontakt med hifilife, så det var fint du lagde en notification her. Ringer nok dit i morgen.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Noen flere som har erfaring med disse produktene? Tenker først og fremst som endpoint for Roon.
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Noen flere som har erfaring med disse produktene? Tenker først og fremst som endpoint for Roon.
Mmmmmm, ikke bra, da må jeg finne en annen løsning som erstatter for Aurender N200 . . . . .
 

Farmen

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2018
Innlegg
755
Antall liker
887
Sted
Lier
Torget vurderinger
3
Hei.
Da fikk man HIFI Rose 150B i hus, bare satt opp og testet, so far so god 😇 Bare fjernkontrollen som jeg ikke får koblet til samt at jeg skal handle inn en balansert XLR for å få brukt litt mere pæng 🤓😂
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.537
Antall liker
3.713
Torget vurderinger
96
Eneste produsent som har skjønt at vi ikke vil sitte med en kladd av en telefon aller nettbrett i hendene, og heller styre alt via en nett fjernkontroll mens man ser på et lekkert og stort display. Ser bedre ut og er mer brukervennlig. Kudos til de grader. Synes dog at den er for dyr.
 
Topp Bunn