Diverse HIFI - Maks 10 000

Deng1

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2024
Antall liker
3.299
Sted
VestBredden
Torget vurderinger
1
Som en inspirasjon for både unge og andre som trenger GODE tips på et anlegg til under 10K - Premisset ligger der, maks 10k.
Tråden jeg referer til er: Dyrt å være HiFi interessert.
Alle vet at "om man bare legger til...." så vil alt bli bedre :rolleyes: Strikken kan jo tøyes til det uendelige.
Men i dagens marked så lar det seg og gjøre og få god lyd til 10k.

Her handler det nok og kjenne markedet godt, og kanskje en hele del om hvilke produkter som passer i sammen.
Aktivt eller passivt er fritt frem, men komplett med det enn trenger til nevnte budsjett.

For og holde en stabil kurs, så skal dette være nye produkter, gjerne så oppdatert i tid som mulig.
Vi vet jo hvor vi finner bruktmarkedet.

La det gjerne være igjen en liten slump til kabler (man må tross alt ha)

Mitt tips er dette
Ser ganske bra ut, og vil gi god lyd.

https://www.hifiklubben.no/dali-oberon-1-kompakt-hoeyttaler/dalioberon1bk/

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.619
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Aktivt eller passivt er fritt frem, men komplett med det enn trenger til nevnte budsjett.

For og holde en stabil kurs, så skal dette være nye produkter, gjerne så oppdatert i tid som mulig.
"Komplett med det en trenger" - hva ligger konkret i det?

Hvis det menes minst èn kilde i form av CD/platespiller/streaming, så er man i stor grad låst til enten en forsterker eller aktive høyttalere med streaming innebygget for å komme innenfor 10k i butikkpris. Sånn sett tror jeg ikke det er mange bedre alternativer enn WiiM Amp'en du har satt opp og da smaksatt med en stativhøyttaler som matcher en ønsket lydpreferanse.

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.415
Ja da har man jo faktisk den siste tusen-lappen tilgjengelig til å kjøpe en WiiM Mini og koble til med optisk bakpå disse 👍 Sånn for å unngå å degradere lyden med bluetooth.
Ja, unnlot å ta den med for da bikker vi over 10000 grensen som var maks. Mulig man finner den til 1000 lappen?

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Antall liker
7.415
En ting er sikkert, det er ikke allverdens å velge i til 10000 lappen.

Topp Bunn