Ønsker anbefaling Hifi i en vanlig stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Dilla

    Gjest
    Inspirerende og morsom tråd, mange fine stuer og stereoanlegg rundtomkring i vårt langstrakte land.
    Her et bilde fra vår stue tatt nå nettopp. Kveldsstemning på Byåsen, lyse sommerkvelder er fin fint.
    IMG_3799.jpg
     

    joneinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    247
    Antall liker
    227
    Dette funker for vår familie. Få bokser, fin lyd. Old school møter new school, så å si. Og, ikke minst, man må ikke spille høyt for at det skal løsne - viktig for en barnefamilie som bor i leilighet.

    Høyttalerne trekkes ev. fram ved lengre sesjoner, men fungerer overraskende bra nær bakvegg (bruker SAM). Gjester synes gjerne det låter fint fra stua ved siden av ...
    Dette så veldig pent og koselig ut. Så ut som et perfekt sted å nyte mye god musikk.

    Veldig mange fine stuer her. Her i huset må vi nøye oss med en liten Denon stereo forsterker og Dali Zensor Pico. (Det var det som fikk plass i hylla på tv benken #UteAvSyneForSmåBarneHender. Men jeg er fornøyd, bedre enn 2tom4 og denslags plank...
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Så mange fine stuer. Så mange gode løsninger.
    Carter du ligger et lite hestehode foran.
    Hilsen
    Lasse
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det får en si, slike vennlige ord. Takk! Men jeg kan i alle fall anbefale Devialet og Harbeth. Nå er dessuten nesten alle modeller SAM-ready. Mine gamle Spendor D7 er ærlig talt bedre høyttalere enn mine nåværende C7, viser det seg, men jeg var så lei av deres glossy oppsyn i stua. Så enkel er visst jeg. Har ikke mindre glede av musikken av den grunn, heldigvis.

    Så mange fine stuer. Så mange gode løsninger.
    Carter du ligger et lite hestehode foran.
    Hilsen
    Lasse
     
    Sist redigert:

    Xtrike

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.01.2015
    Innlegg
    91
    Antall liker
    30
    Sted
    Mjøndalen
    klipsch3.jpg

    Dette er anlegget som blir brukt i stua her. Dette blir brukt mest til musikk men også film, tv og andre ting som hører med. Riktignok er dette i en ganske liten leilighet på 37kvm, hvor stua er ca. 15kvm.
     

    salvatore

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    326
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk tråd. Det er forfriskende å se hvordan andre har det hjemme hos seg, og jeg kjenner at det igjen napper litt i hifigenet. Spesielt rommet/anlegget/møblene til Carter inspirerte meg. Bor du i hovedstaden, og hvilken Harbeth-høyttaler er det du bruker?
     

    Costanza76

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    180
    Antall liker
    205
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I ei stue på Haugen....

    Her er "media-veggen" i stua vår. Marantz-reciever og -multispiller bak barnesikret frostet glass.
    Diskret - men mange hyggelige kommentarer fra gjester om høyttalernes utseende.
    IMG_2735.JPG
     

    PatSharpX

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    558
    Antall liker
    100
    Sted
    Oslo
    Her var det mye pent.
    Skal se om jeg får lagt ut noen bilder i nær fremtid selv.
    Personlig har jeg mye utfordringer med stuen da den er lang og smal, med kjøkken i den ene enden og balkong i den andre.
    Så fra lytteposisjonen/sofaen og til høyttalerne er det ikke mye luft dessverre.
     

    kaeksen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.06.2016
    Innlegg
    505
    Antall liker
    129
    Sted
    Tromsø.
    @Vintage Silver Pioneer Er de eq-instillinger per kanal. Når justeres de forskjellig fra hverandre kanalene? Trodde eq ble stilt likt på begge kanaler samtidig. Første gang jeg ser en equlizer som har 1 eq per kanal.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.232
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Eq'en har 12 justeringer pr. kanal. Jeg velger å justere likt på hver kanal, men det kan selvsagt justeres forskjellig på høyre og venstre. Kan justeres litt forskjellig ihht høyttalerplassering. Når du spiller inn musikk til tape, kan også eq'en justeres forskjellig på innspilling og avspilling, og forskjellig på ymse musikkformer. Det er en makaløs manik, og lyden kan varieres i det absolutte uendelige. I tillegg har amp'en "turnover" på bass og diskant, som også er en enkel form for eq...puh :)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når vintage er så gjennomført som Silver Pioneer så fortjener det godplassen i stuen. Selv ville jeg hatt et mer moderne high end-rom i tillegg, men hadde også fint levd med Pioneer-racket i lang tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn