HiFi Generelt med fri bransje?

U

utgatt60135

Gjest
Dette var en snodig beslutning som jeg synes er lite klok. Skal vi ha 2 generelt emner hvor bransjen kan skrive hva de vil i den andre? Hva er vitsen ???.. Var ikke poenget å kunne begrense selvreklame? Nå kan jo isen skrive akkurat hva han vil og så mye han vil sammen med alle andre i likhet med den andre HiFi genrelt.

Uforståelig endring! Tåpelig...!

La det være slik det var men klarere regler er positivt og husk det er bare én fra bransjen som i større grad har vært i kritisert.

(Ot.. Og gi oss tilbake nickene i stedet for tørre tall om hvor mange som leser.)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Dette var en snodig beslutning som jeg synes er lite klok.
Kategorien Hifi Generelt med bransjeaktører skal ligge under Bransjeavdelingen, men ble flyttet opp under vanlig Hifi Generelt som et eksperiment. Den skal tilbake til Bransjeavdelingen hvor den har vært hele tiden, men det var ønskelig å se effekten av selve plasseringen.

Jeg skjønner at dette virker litt snodig, og med tanke på våre bransjeregler så kan dette kanskje virke litt motsigende. Faktum er fortsatt at det er den normale Hifi Generelt som er klart mest brukt på forumet, og det er i den kategorien det er mest interessant for bransjeaktører å drive med snikreklame.

I løpet av en ukes tid så er alt tilbake til normalen igjen, men det er ønskelig å finne en bedre balansegang med tanke på bransjeaktører.

(Ot.. Og gi oss tilbake nickene i stedet for tørre tall om hvor mange som leser.)
Det var enkelte brukere som ikke likte denne "overvåknings-funksjonen", og den ble derfor endret til og kun vise antall.

Mvh
Høvdingen

U

utgatt60135

Gjest
Høvdingen skrev:
Det var enkelte brukere som ikke likte denne "overvåknings-funksjonen", og den ble derfor endret til og kun vise antall.

Mvh
Høvdingen
Du skal ha for å være veldig lydhør fra brukerne men tror du flertallet er enig med de som ikke likte "overvåkningen"?

Sorry for å være litt krass i innlegget :).

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Du skal ha for å være veldig lydhør fra brukerne men tror du flertallet er enig med de som ikke likte "overvåkningen"?
Når jeg tenker etter så var det vel "Who-funksjonen" som var kritisert, men jeg misforstod og trodde det var "hvem leser-funksjonen". Jeg gjorde det derfor slik at medlemsnavn ble erstattet av kun antall, men jeg skal switche tilbake igjen, da jeg ikke tror at noen har noe problem med dette.

(Til orientering: Who-funksjonen gjorde det mulig for hvilken som helst bruker og se hva de andre påloggede brukerne gjorde til enhver tid, og den funksjonen ble deaktivert for andre enn admin.)

Sorry for å være litt krass i innlegget.
Jeg tror det kan være greit å forsøke med en litt hyggeligere tone først, også se hva som skjer.. ;)

Mvh
Høvdingen

B

Back_Door

Gjest
Hva da med gruppen "DIY og Utvikling"? Den ligger jo også under samme avdeling, og er åpen for bransjen.

Ser egentlig ikke helt problemet. Bransjeaktører må forholde seg til reglene samme hvor de opptrer. Det vesentlige er at alle brukere er klar over de enkelte gruppers rammer. Leser man da gruppen "Hifi generelt inkludert bransjeaktører", så gjør man vel det i visshet om denne gruppens adgang for bransjen? Vil denne gruppen få en annen betydning om den flyttes?
To grupper med generelt, der den ene er åpen for bransjen, bør kunne tilfredsstille alle. De som ønsker å være i fred for kommentarer fra bransjehold har sin gruppe. De som derimot ønsker slike kommentarer, kan åpne sine tråder i den andre gruppen.
Kanskje hadde en logisk konsekvens av dette vært å forby bransjemedlemmer i den ene gruppen. Dette for å få et klarere skille og klarere alternativer for brukerne? Det hadde vel også lettet jobben for moderatorene?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
Jeg har tidligere kommentert det hårfine skillet mellom hifi-interessert og bransjeaktør, og mener som jeg har gjort før at å slette brukere for at denne fronter sine meninger blir som å ha regelen "ikke skryt av eget utstyr!"
Samt at alle bruktannonser bør utformes så nøytralt som overhodet mulig....

Nei, öppna landskap er fint, finfint!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Kanskje hadde en logisk konsekvens av dette vært å forby bransjemedlemmer i den ene gruppen. Dette for å få et klarere skille og klarere alternativer for brukerne? Det hadde vel også lettet jobben for moderatorene?
Jeg synes ikke vi skal forby bransjeaktører tilgang noe sted, da vil de kun opprette hemmelige nicks.

Jeg synes at bransjeaktører skal få dele og diskutere sine erfaringer og produkter, men tidligere så var jo Bransjediskusjoner veldig lite besøkt, og det ble dermed ikke interessant for dem å bruke denne avdelingen.

Hvis vi åpner slusene for fri bransjeaktivitet på hele forumet, så er jeg redd for at enkelte vil misbruke dette til de grader, og det gjelder å finne en balansegang som fungerer.

Jeg tror vi nærmere oss en løsning, men det er noen småting som gjenstår.

Mvh
Høvdingen

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Nei, öppna landskap er fint, finfint!
I en perfekt verden så er jeg helt enig i denne tankegangen, men det er mange som gjerne skulle ha sett at det var fritt frem for å reklamere for sine produkter.

Enkelte kjøreregler er dessverre nødvendig, men problemet er alle gråsonene, og målet er å finne en vei som gjør at vi i større grad unngår disse.

Topp Bunn