"Hifi - emballasjens" venner!

O

OivindJ

Gjest
Dette har jeg hatt hjemme en gang før. Derfor synes jeg det er verdens mest naturlige ting å starte en "venner-tråd". ;D

JH

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.01.2005
Antall liker
3
"Hifi - embalasjens" venner!

Det var et dypt og engasjerende emne du skriver om her ;D

Hehe, jeg tar stort sett alltid vare på emballasjen..Vet jo aldri når ting skal selges, så kjekt å kunne sende i orginalen..

klakri

Medlem
Ble medlem
07.07.2007
Antall liker
0

Artig timing. Sist helg tømte jeg kjelleren for hifi-emballasje p.g.a nært forestående byggeprosjekt der nede. Det ble en anseelig stabel flatpakkede kartonger, og ikke ubetydelige mengder isopor.

Kvittet meg med alt. Unntatt den til Jeff Rowland Model 2. Instrumentkasse i stål. Glassfiber inni, trukket med en slags filt. Jeg skal begraves i den kofferten.

O

OivindJ

Gjest

klakri skrev:
Artig timing. Sist helg tømte jeg kjelleren for hifi-emballasje p.g.a nært forestående byggeprosjekt der nede. Det ble en anseelig stabel flatpakkede kartonger, og ikke ubetydelige mengder isopor.
Nei!! hvorfor kasta du det ??? ?

;D

klakri

Medlem
Ble medlem
07.07.2007
Antall liker
0

Hadde ikke plass lenger.

Søren klype - ville du kjøpt originaleskene til Snell C/V, kanskje..? 1992-modell, har egentlig aldri vært ordentlig gjennomvåte, heller...

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1

Ligger på loftet:

Snell E3 emballasje
4-5 forskjellige Proson/Dynavoice esker (testet endel modeller for Komplett en stund)
Dynaudio Contour 3,4-esker
Div. Thule-esker (Hatt mye fra disse)
Bladelius Thor-eske

sikkert endel til.....

K

kbwh

Gjest

SOTAeske fra '86 med kryssfinerplate til å bolte spilleren til, et par Tandberg 3000-esker, Sf, Micromega, RME. Kjekke å ha da vi flyttet for et par uker siden. Har aldri kastet et eneste stykke hifiemballasje, kabelemballasje unntatt.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.293
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1

Kaster alt. Huset er fullt av alt mulig og det er rett og slett umulig å ta vare på ting, selv om det smertet å kaste Euphonia MS-5 kassene. Men to stereoanlegg, 4 gitarer, Marshall og CD/LP-samling tar nok plass, og kassene tok jo plass som en gjennomsnittlig tenåring for pokker !

Men som det fremgår av en annen tråd pt er jeg ikke adiofil, så jeg begynner jo ikke å planlegge bruktsalg i det øyeblikket saker og ting kommer inn døra, så motivasjonen for å ta vare på emballasjen er nok noe mindre enn hos visse andre.....

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10

Alt tas vare på og ligger i et helvetes rot på loftet ;D
Embalasjen til Quadene bruker jeg som garasje ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Vi har ALLTID loftet fullt. Men jeg vil vel heller melde meg inn i foreningen for hi-fi-embalasjens uvenner...

De blir der jo sjelden lenge da, men så kommer det til gjengjeld i steden stort sett noen enda større. Lurte på om jeg skulle foreslå å ta vare på de gamle juletrærne våre, vet aldri når slikt kan komme til nytte heller. Tomme tannkremtuber kan også være kjekt å ha, for ikke å snakke om tomme melkekartonger... vi hiver rett og slett alt for mye nyttige og kjekke ting.

O

OldBoy

Gjest

Komponenten skrev:
Vi har ALLTID loftet fullt. Men jeg vil vel heller melde meg inn i foreningen for hi-fi-embalasjens uvenner...

De blir der jo sjelden lenge da, men så kommer det til gjengjeld i steden stort sett noen enda større. Lurte på om jeg skulle foreslå å ta vare på de gamle juletrærne våre, vet aldri når slikt kan komme til nytte heller. Tomme tannkremtuber kan også være kjekt å ha, for ikke å snakke om tomme melkekartonger... vi hiver rett og slett alt for mye nyttige og kjekke ting.
Loft er til for å fylles opp. Der gjelder Peters prinsipp i fullt monn: All tilgjengelig plass blir før eller senere fylt opp. Helst før.

Men så må du skjerpe deg: Det er da forskjell på gamle juletrær og hi-fi-emballasje! Man kan godt leve et helt liv uten gamle juletrær i huset, eller i nærheten for den saks skyld, men hi-fi-emballasje er jo like nødvendig som paraply i Bergen. Det MÅ man jo bare ha.

Hvordan skulle man få solgt greiene sine og få dem sendt til Tromsø eller Kirkenes, eller hvor var det nå han kjøperen bodde?, hvis man ikke hadde emballasjen? Eller få dem til hi-fi-doktoren? Eller bare stue dem bort, bare midlertidig naturligvis, inntil man har gjenopprettet den rette balansen mellom tilbud og etterspørsel på komponentfronten?

Nei, noen ganger er emballasjen nesten viktigere enn innholdet.

:) :) :)

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5

Tar alltid vare på embalasjen, man vet jo aldri når man må selge for å frigjøre noe cash til nye prosjekter ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

OldBoy skrev:
Komponenten skrev:

Loft er til for å fylles opp. Der gjelder Peters prinsipp i fullt monn: All tilgjengelig plass blir før eller senere fylt opp. Helst før.

Men så må du skjerpe deg: Det er da forskjell på gamle juletrær og hi-fi-emballasje! Man kan godt leve et helt liv uten gamle juletrær i huset, eller i nærheten for den saks skyld, men hi-fi-emballasje er jo like nødvendig som paraply i Bergen. Det MÅ man jo bare ha.

Hvordan skulle man få solgt greiene sine og få dem sendt til Tromsø eller Kirkenes, eller hvor var det nå han kjøperen bodde?, hvis man ikke hadde emballasjen? Eller få dem til hi-fi-doktoren? Eller bare stue dem bort, bare midlertidig naturligvis, inntil man har gjenopprettet den rette balansen mellom tilbud og etterspørsel på komponentfronten?

Nei, noen ganger er emballasjen nesten viktigere enn innholdet.

For mange er det nok ofte at emballasjen er viktigere enn innholdet ja, det vet jo vi komponenter alt om. ;)

Joda, du har nok rett, og det er akkurat det at hver gang man hører skryt over hvor fantastisk denne komponenten er, den MÅ man jo bare ha, så ser man at eskene bæres forsiktig opp på loftet, og så vet man at jaja, må og må, om en måned, tre måneder, ett år eller i beste fall to så er det på an igjen. Hvor mange saker tror du jeg har sett komme og gå på denne måten..? Minst 50...

Han er sikkert utrolig irritert over at han ikke har originalembalasjen til Komponenten, eller at Komponenten ikke får plass der lenger kan man vel kanskje si... en sånn feil skal man i alle fall ikke gjøre igjen. ;)

Men kjøper jeg litt mer julepynt nå så spørs det om han får plass til flere esker på loftet, kanskje det var en ide.. ;)

O

OldBoy

Gjest

Komponenten skrev:
Men kjøper jeg litt mer julepynt nå så spørs det om han får plass til flere esker på loftet, kanskje det var en ide.. ;)
Jeg ble litt satt ut nå....

Betyr det du prøver å si, at du ikke pleier å spare på emballasjen til juletrepynten?? Eller er det bare det at du har sluttet å kjøpe juletrepynt, men truer med å begynne med det igjen?

Juletrepyntemballasjen er jo enda viktigere enn hi-fi-emballasjen. Så viktig at den muligens fortjener en egen tråd: "Juletrepynt-emballasjens" venner.

Forsvarlig juletrepyntemballering sprenger alle tilgjengelige loft og kott, det må innrømmes. Men du kan glemme alt om knust og/eller sammenklemt juletrepynt. Garantert!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Tror du JEG får lov til å fylle huset med tomemballasje eller…? Gud bedre, ting skal HIVES, mest mulig skal hives, nyttige ting som kanskje ikke har vært i bruk siste året, men dog.. skal hives. Han fyller bilen og kjører glad og fornøyd av gårde til bossplassen flere ganger i året ( og ja, vi har stort boss-spann, og eget for papir + kompostbinge) og når han ikke klarer å få fylt den opp får jeg i oppdrag å finne mer ting vi kan hive.

Det var nylig helt greit at jeg kjøpte meg bærbar PC hvis han fikk lov til å hive en gammel pc-skjerm og en gammel pc vi hadde stående, selv om han sikkert syntes vi hadde nok med en maskin i drift.

Han synes vi har alt for mye julepynt, og prøver etter beste evne å knuse litt hvert år, ikke greit å være nisse eller engel i vårt hus. Men det er jeg og ungene som pakker pynten ned igjen ( selvsagt jeg og ungene som setter den opp og, han får jo åndenød av slikt) så det blir stort sett godt emballert selv om mye av originalemballasjen er borte. Det skal jeg huske på for fremtiden, ta godt vare på all julepyntemballasje, jammen lærer jeg mye lurt av dere karer. :) :) :)

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt

Emballasjen (og ikke minst duften av komponenten ved åpning av emballasjen!) kompletterer den totale eiergleden ved utstyret :)

J

jjev

Gjest

Alt fra eskene til Dynaudio Contour 3.4 til Gryphon Exorsist er tatt vare på...... vet jo aldri når sånt kan komme til nytte..... (fritt etter Øystein Sunde)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

atonal skrev:
....duften av Komponenten ved åpning av emballasjen kompletterer den totale eiergleden ved utstyret :)
Bare jeg som ble satt ut her? 8)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Synes vel egentlig at det bør legges ut noen bilder her.
Som seg hør og bør i en skikkelig "venne" tråd ;D

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Jeg er glad Krell gir en krystallklar oppskrift på dette med setup og utpakking etc. Kunne lett ha satt igang alene med et 80+ kg beist på egen hånd ;)

Krell recommends that you have two people remove a floor standing loudspeaker
from its shipping box. Three to four people :eek: are needed to safely move a floor standing
loudspeaker to its place in the listening area. For all models, attach the loudspeaker
grille after you place the loudspeaker in position in the listening area.
Den er grei. Hva så med emballasjen ?

Note
Save all packing materials. If you need to ship a Resolution Series loudspeaker in the future,
repack the unit in its original packaging to prevent shipping damage.
For særlig interesserte og/eller tungnemm, så har Krell laget en step-by-step meny du bør følge for ikke å knote det for mye til for deg selv.
http://www.krellonline.com/new_pdfs/Resolution_1/0257_040_MAN.pdf

Høres jo greit ut ... men når det blir masse, masse bokser, hva da ? Der er Krell taus. Naturlig nok. Enden på min vise var at jeg først hadde det i garasjen, til stor forlystelse hver morgen om vinteren :p Dernest leide jeg meg resolutt et lager. :-[

Her er front-høyttalerne + sub. 4 andre (mye mindre) siden / bak. Men emballert var'em, de og ;)

Krell Resolution 1 hovedhøyttalere, Resolution C senter, Resolution Subwoofer
Krell 300 FPB cx, Krell DVD Standard, Krell Showcase Processor, Krell Theater Amplifier Standard (TAS)
Nordost SPM.

Cheers.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Kaste....? Hva er det dere snakker om? Her tas all emballasje for ting som er større enn skoen min og koster over 1kkr vare på i minst 5 år (som er forventet levetid, og også den tiden man har reklamasjonsrett ihht. kjøpsloven). Det er ikke noe krav, men skulle man nå slumpe til å ønske å selge eller reklamere på noe i denne perioden, så er det utrolig kjekt å ha originalemballasjen for trygg frakt av tingene.
Sånn er det nå med den saken. Jeg hører altså til Hifi-emballasjens venner. :)

Tar for øvrig vare på alle bruksanvisninger og annet papir i dertil egnede pappkassetter merket "Bruksanvisninger".
Skolissekabler som evt. følger med har en tendens til å bli liggende i originalemballasjen.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7

oddgeir skrev:
atonal skrev:
....duften av Komponenten ved åpning av emballasjen kompletterer den totale eiergleden ved utstyret :)
Oj, oj.... kreativ sitering, der altså. Jeg ble ikke satt ut før du siterte med stor K i Komponenten.... ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

oddgeir skrev:
atonal skrev:

;D ;D ;D

Føler presset til å kjøpe meg en dyr parfyme når jeg leser slikt...

Topp Bunn