O
OivindJ
Gjest
Dette har jeg hatt hjemme en gang før. Derfor synes jeg det er verdens mest naturlige ting å starte en "venner-tråd". ;D
Nei!! hvorfor kasta du det ??? ?klakri skrev:Artig timing. Sist helg tømte jeg kjelleren for hifi-emballasje p.g.a nært forestående byggeprosjekt der nede. Det ble en anseelig stabel flatpakkede kartonger, og ikke ubetydelige mengder isopor.
Loft er til for å fylles opp. Der gjelder Peters prinsipp i fullt monn: All tilgjengelig plass blir før eller senere fylt opp. Helst før.Komponenten skrev:Vi har ALLTID loftet fullt. Men jeg vil vel heller melde meg inn i foreningen for hi-fi-embalasjens uvenner...
De blir der jo sjelden lenge da, men så kommer det til gjengjeld i steden stort sett noen enda større. Lurte på om jeg skulle foreslå å ta vare på de gamle juletrærne våre, vet aldri når slikt kan komme til nytte heller. Tomme tannkremtuber kan også være kjekt å ha, for ikke å snakke om tomme melkekartonger... vi hiver rett og slett alt for mye nyttige og kjekke ting.
OldBoy skrev:Loft er til for å fylles opp. Der gjelder Peters prinsipp i fullt monn: All tilgjengelig plass blir før eller senere fylt opp. Helst før.Komponenten skrev:Vi har ALLTID loftet fullt. Men jeg vil vel heller melde meg inn i foreningen for hi-fi-embalasjens uvenner...
De blir der jo sjelden lenge da, men så kommer det til gjengjeld i steden stort sett noen enda større. Lurte på om jeg skulle foreslå å ta vare på de gamle juletrærne våre, vet aldri når slikt kan komme til nytte heller. Tomme tannkremtuber kan også være kjekt å ha, for ikke å snakke om tomme melkekartonger... vi hiver rett og slett alt for mye nyttige og kjekke ting.
Men så må du skjerpe deg: Det er da forskjell på gamle juletrær og hi-fi-emballasje! Man kan godt leve et helt liv uten gamle juletrær i huset, eller i nærheten for den saks skyld, men hi-fi-emballasje er jo like nødvendig som paraply i Bergen. Det MÅ man jo bare ha.
Hvordan skulle man få solgt greiene sine og få dem sendt til Tromsø eller Kirkenes, eller hvor var det nå han kjøperen bodde?, hvis man ikke hadde emballasjen? Eller få dem til hi-fi-doktoren? Eller bare stue dem bort, bare midlertidig naturligvis, inntil man har gjenopprettet den rette balansen mellom tilbud og etterspørsel på komponentfronten?
Nei, noen ganger er emballasjen nesten viktigere enn innholdet.
![]()
![]()
![]()
Jeg ble litt satt ut nå....Komponenten skrev:Men kjøper jeg litt mer julepynt nå så spørs det om han får plass til flere esker på loftet, kanskje det var en ide..![]()
Bare jeg som ble satt ut her? 8)atonal skrev:....duften av Komponenten ved åpning av emballasjen kompletterer den totale eiergleden ved utstyret![]()
Den er grei. Hva så med emballasjen ?Krell recommends that you have two people remove a floor standing loudspeaker
from its shipping box. Three to four peopleare needed to safely move a floor standing
loudspeaker to its place in the listening area. For all models, attach the loudspeaker
grille after you place the loudspeaker in position in the listening area.
For særlig interesserte og/eller tungnemm, så har Krell laget en step-by-step meny du bør følge for ikke å knote det for mye til for deg selv.Note
Save all packing materials. If you need to ship a Resolution Series loudspeaker in the future,
repack the unit in its original packaging to prevent shipping damage.

Oj, oj.... kreativ sitering, der altså. Jeg ble ikke satt ut før du siterte med stor K i Komponenten....oddgeir skrev:Bare jeg som ble satt ut her? 8)atonal skrev:....duften av Komponenten ved åpning av emballasjen kompletterer den totale eiergleden ved utstyret![]()
oddgeir skrev:Bare jeg som ble satt ut her? 8)atonal skrev:....duften av Komponenten ved åpning av emballasjen kompletterer den totale eiergleden ved utstyret![]()
Da vet du hvilken parfyme du skal kjøpe Kompo.OivindJ skrev:I love that "new box smell". ;D