Hifi eller WISWASS-sentralen?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
I løpet av ganske få år, har HIFIsentralen IMHO blitt mitt favoritt hifi nettsted.

Hvorfor?
På grunn av forumets deltageres evne til i stor grad å holde tema innenfor hifirelaterte subjekter.

I det siste synes jeg å merke en drastisk endring ifb. dette. Om man ser på topic-listen - dreier nå 50% av trådene seg om alt fra fotballspillere, politikere, sykler, sladder, brennevin, og ikke minst tøysetråder hovedsaklig med det formål å gi mulighet til å legge inn et uendelig anntall innlegg slik at man skal få "logget" fler antall innlegg med tilhørende "stjernestatus".

Tidligere genererte et særiøst tweak spørsmål/innlegg på DIY-sidene ganske mange "hit" med tilhørende svar i løpet av en formiddag. Nå er det blitt mye mer lunkent. Jeg ser ikke bort fra at HFS sine faste bidragsytere har tatt seg ferie, men likevel......

Høvding;
Lar det seg gjøre å sette opp forumet slik at "off topic-tråder" ikke registreres på medlemmets "antall innlegg"?
Da er jeg sikker på at vi hadde vært spart for de fleste av disse tåpelige trådene!

Jeg mener ikke at det ikke skal være tillatt å ta opp "off topics" som virkelig opptar enkelte, men personlig ønsker jeg meg en HFS med mindre tullprat og mer hifi!
Det er nå en gang derfor jeg registrerte meg på hifisentralen!

K

kbwh

Gjest
Hifisentralen er hva medlemmene gjør den til.
If you don't vote, don't bitch.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det er nokså normalt med mye OT-prat på sommeren, og når høsten kommer med kaldt vær og messer osv. så blir det noe mindre OT og langt mer hifi-prat igjen.

Og som nevnt: telleren virker ikke på OT-hjørnet.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Beklager at jeg ikke hadde fått med meg den. Veldig bra i alle fall.

Jeg får heller se om jeg selv kan bygge noe "morsomt" som det går an å lage en hifi-tråd om i sommer.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Erland skrev:
I løpet av ganske få år, har HIFIsentralen IMHO blitt mitt favoritt hifi nettsted.
Ikke for å bli språkgretten her men - Hvorfor bruker du IMHO* i denne setningen ? Du sier jo at HFS har blitt ditt personlige favoritt forum. Hvis du f.eks hadde sagt noe slikt som : "I løpet av ganske få år, har HIFIsentralen IMHO blitt det beste hifi nettstedet" ville det virket mer naturlig.

Jeg håper du ikke blir dypt såret av at jeg påpeker dette, setningen låt bare så merkelig inni hodet mitt når jeg leste den, men det sier muligens mye om meg ? :)

*IMHO = In My Humble Opinion

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Vel, dette anser jeg som et typisk luksusproblem. Eller kanskje det rett og slett er et problem som har oppstått i mangel på andre viktigere problemer..? ::)

Jeg kan ikke forstå at diskusjoner som er off topic, skal kunne ødelegge noe som helst, all den tid de faktisk ligger sortert under off topic. Det blir som å klage over at det er mange besøkende på dansegallaen (uten å være der selv), eller at mange leser Margit Sandemos bøker.

Hvilke problemer kan dette skape for dem som bare leser de "viktige" trådene..? Er det ikke bedre med OT-tråder, enn konstruerte tema-tråder eller totalt fravær av innlegg?

Jeg er i hverfall glad for at jeg har andre ting å bry meg med.., ironisk nok.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.738
Torget vurderinger
4
AudioDude skrev:
Erland skrev:
Ikke for å bli språkgretten her men - Hvorfor bruker du IMHO* i denne setningen ? Du sier jo at HFS har blitt ditt personlige favoritt forum. Hvis du f.eks hadde sagt noe slikt som : "I løpet av ganske få år, har HIFIsentralen IMHO blitt det beste hifi nettstedet" ville det virket mer naturlig.

Jeg håper du ikke blir dypt såret av at jeg påpeker dette, setningen låt bare så merkelig inni hodet mitt når jeg leste den, men det sier muligens mye om meg ? :)

*IMHO = In My Humble Opinion
Hva betyr IMHO?

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det jeg virkelig savner, er mer trafikk på musikk-trådene. Det er tross alt derfor vi har disse anleggene våre.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
erato skrev:
Det jeg virkelig savner, er mer trafikk på musikk-trådene. Det er tross alt derfor vi har disse anleggene våre.
Den er jeg faktisk veldig enig i.Er ikke den mest aktive på musikk delen her men lover å forbedre meg :)

/jan

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.061
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ett par postinger i musikktrådene hittil i dag, og en liten håndfull i går er jamen ikke rare greiene selv om det er ferietid. Blindtesttråden har generert flere postinger denne uken (og enige blir man ikke uansett - og argumentene kjenenr man fra ørten hundre tidligere debatter) enn alle musikktrådene har generert totalt i samme tidsrom. Og jeg er selv med på det ....

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Quoting uten å ha lest innlegget man quoter ser jeg på som merkelig.

PK

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Forslag:
Innlegg fra Off-topic bør ikke vises i "Siste fra vårt forum" feltet på forsiden.

Da kan diskusjonene der fortsette med så mye visvass man ønsker uten at "seriøse" brukere av sentralen blir forstyrret.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Synes det er bra at det er wisswas jeg...Sentralen innholder subjektivitet på mange felt,objektivitet må enkelte ganger til....Og det er mange forskjellige mennesker her...Vi har alle forskjellig grad av intr når det gjelder hobbyen vår...Hvis det som er seriøst kun skal tallfestes og bevises så mister vi mye...Humor og ting på sidelinja er vel så vikitg for å skape en LEVENDE sentral!!

Så lenge leve wiswass'et ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Veggen skrev:
Forslag:
Innlegg fra Off-topic bør ikke vises i "Siste fra vårt forum" feltet på forsiden.

Da kan diskusjonene der fortsette med så mye visvass man ønsker uten at "seriøse" brukere av sentralen blir forstyrret.
Hvis man ser slik på det så bør vel ikke "Siste fra forum" vise innlegg fra Kabelhjørnet heller, det er vel et fåtall som gidder å lese 55 sider om blindtesting som stort sett er kverulering og personanngrep. For ikke å snakke om kabeldebatter som raskt sklir ut.

Eller er det disse debattantene som er de "seriøse" brukerne av HFS?

O

om.s

Gjest
pks skrev:
Quoting uten å ha lest innlegget man quoter ser jeg på som merkelig.

PK
Enig!! man kan jo lure på om folk svarer uten å vite hva de svarer på mange ganger......

mvh

U

utgatt60135

Gjest
erato skrev:
Ja det har jeg også savnet lenge. Og det er merkelig liten aktivitet på "god kvalitet" avdelingen. Siden vi er så opptatt av kvalitet i våres anlegg i de minste detaljer er det merkelig lite prat om platene/musikken da det er like store forskjeller der.

Wisswass prat på OT har jeg også latt meg irritere meg over. Resultatet blir at jeg ikke leser OT ofte. Men flott med OT mulighet om seriøsiteten hadde vært høyere og færre av dem som bruker den til fritidssysler uten å bidra i HiFi tråder. Eller er det noen med flere nick? Hvorfor er de på HS om de ikke skriver om HiFi?

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Veggen skrev:
Forslag:

Meget godt forslag!

NÅ? Hva sier du Sitting Bull (Høvding)?

Lar det seg gjøre å fjerne OFF TOPIC fra listen over "siste fra vårt forum"?

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Lyngen skrev:
erato skrev:
Ja det har jeg også savnet lenge. Og det er merkelig liten aktivitet på "god kvalitet" avdelingen. Siden vi er så opptatt av kvalitet i våres anlegg i de minste detaljer er det merkelig lite prat om platene/musikken da det er like store forskjeller der.
Er man interessert i musikken i seg selv, så bruker man vel "Musikk"-delen.

Jeg synes kanskje at navnet "CD/LP med god lydkvalitet" er litt problematisk. For det første finnes det andre medier for innspilt musikk enn CD og LP (DVD-A og SACD, bare for å nevne et par). For det andre er det faktisk ikke noe sted å diskutere innspillinger med varierende lydkvalitet. I disse dager er det meste av listepop og en del annet dynamikkomprimert så mye at det er umulig å snakke om "god lydkvalitet". Jeg mener derfor at denne kategorien burde hete noe slikt som "Lydkvalitet på musikkutgivelser". Da vil man sannsynligvis kunne presentere og diskutere konkrete innspillinger uten at de trenger være spesielt gode i forhold til alt annet. Jeg vet med meg selv at jeg ofte har hatt lyst til å presentere og diskutere lydkvalitet på en del innspillinger, men det passer ikke under "Musikk"-delen, og så lenge innspillingen jeg vil diskutere ikke nødvendigvis er spesielt god, så føler jeg at slike diskusjoner faller mellom to stoler med dagens inndeling.

Jeg ser at "CD/LP med god lydkvalitet" sannsynligvis hadde en intensjon om å anbefale gode innspillinger, og i så fall bør den kanskje få bli, evt. bytte navn til "Anbefalte musikkutgivelser", eller noe slikt...

Vet ikke om dette henger helt sammen, men poenget mitt er at jeg tror det faktisk er et stykke mellom utgivelser med virkelig god lydkvalitet i dag, og derfor er det få begeistrede innlegg i den kategorien...

Topp Bunn