Dette er nesten mulig å gjøre dette automatisk i OSX.
Kanskje med et Applescript som restarter AU Lab (en komponent fra Apple Xcode som gjør det mulig å kjøre live effekter) med forhåndsvalgt AU Lab sessions m.h.t sampleraten i Audio/Midi. Du må da lage egne impulsresponsfiler for 44.1 88.2 176.4 og 352.8 samt 4 til for 48 96 192 384, om man da har et lydkort som støtter disse ratene.
Om Amarra legger til en mulighet for en liten delay når den bytter samplerates (for at AU Lab skal få tid til å restarte), og Soundflower (program for virtuelt lydkort i MAC) kan legge til støtte for 88.2/176.4/384.8 og 192/384 (lydkortet mitt støtter max 96khz, så jeg vet ikke om det støtter høyere rates enn 96khz). Det burde være en smal sak å implementere i Soundflower, og jeg la nettop inn en bugrapport angående dette.
Ok, dette var kanskje en liten digresjon..
Til daglig kjører jeg for det meste bare 96khz og helt sikkert 192khz når dette engang blir støttet av lydkortet mitt. Jeg orker ikke å styre med dette så lenge det ikke kan gjøres automatisk.
Selv om unødvending resampling er et onde, er heldigvis resamplingen i OSX er veldig god.
Normalt så er det ikke denne som er det svake leddet i et ellers godt anlegg, selv om jeg ikke skal påstå at det ikke er hørbart.