Hi fra Tyskland

DBF

Medlem
Ble medlem
20.04.2013
Antall liker
28
Sted
Stutgart Tyskland
Jeg heter Bernhard og bor i nærheten av Stuttgart i Sør-Tyskland.
Jeg fant dette Forum med en Link i "Analog Forum".
Stereoanlegg mitt er komplett selv konstruert.
Høyttaler er electrostatic med Horn-Bass (fra 18 til 125 Hz).
Forsterker (det er tre) er samlet 10.000 Watt sterk. Jeg trenger ekstra strrømkrets før denne.
Platespiller min har en "Air bearing" før Rotasjon med linear "Air Bearing" Tonearm -- jeg kjenner ordene før det i Norsk ikke.

Jeg begynte a lære Norsk - so jeg skal gjerne lese og skrive en litt.
Jeg håper, at deres forstå meg

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Velkommen til forumet Bernhard. Det er ikke noe problem å forstå deg. Selvkonstruert utstyr er alltid interessant og kombinasjonen elektrostater og hornbass tror jeg ikke jeg har sett/hørt om tidligere. Er platespilleren din også selvkonstruert? Legg gjerne ut bilder av anlegget:)

S

sorgenfri

Gjest
Wilkommen zu hifisentralen ! Din norsk er særdeles god! Håper de får glede av å være her sammen oss!

bis morgen

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.401
Wilkommen! Jeg jobber i Stuttgart (Ludwigsburg) et par uker i året. Flott by! Anlegget ditt høres veldig spennende ut.

Bilder! (Bitte)

DBF

Medlem
Ble medlem
20.04.2013
Antall liker
28
Sted
Stutgart Tyskland
Wilkommen! Jeg jobber i Stuttgart (Ludwigsburg) et par uker i året. Flott by! Anlegget ditt høres veldig spennende ut.

Bilder! (Bitte)
Det er bare 30 km til meg fra Ludwigsburg. Jeg bor i Weil der Stadt.
Du kan selvfølgelig høre på anlegg min.
Platespilleren og Tonearm min er også selvkonstruert.
Bare "Cartrigde" - det "Ting" med Diamant - jeg kjenner ord før det i Norsk ikke - er oppført fra EMT.

Hvordan kan jeg ligger ut bilder?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.661
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Spennande platespelar! Eg skjønar du har luftlagring både på armen og på drivverket. Svært imponerande! Og pickupen (vi har lånt ordet frå engelsk) er altså frå EMT.
(Du legg kanskje merke til at eg skriv noko annleis enn fleirtalet her på Hifisentralen. Det skulast at eg brukar det andre skriftspråket; nynorsk. Mindretalet i Noreg brukar dette, ca 20%. Har du spørsmål om dette, er eg sannsynlegvis rette person til å svare...)

DBF

Medlem
Ble medlem
20.04.2013
Antall liker
28
Sted
Stutgart Tyskland
Jeg lære bokmål på skolen - er det o.k., hvis jeg skrive det? - Jeg kan forstå Nynorsk - håpe jeg.

Neste bilder:

Motor skjært opp - Du kan se Magnet og Spole - jeg tatt denne fra en gamle Dual 721 motor - det er vanskelig å fabrikkere den selv. Elektronikk er ny fra meg.
A_0069_prv.jpg

Du kansje se, at det er en "kopi" av "Airtangent" - arm. Jeg kjøpte den, men den fungerte ikke riktig.
TONARM.jpg

Topp Bunn