Hi-Fi Relapse 2015

21072291154_24af4515c0_b.jpg


Be there or be square..
 

Kommentarer

Høium_Hifi

Bransjeaktør
Ble medlem
25.02.2002
Innlegg
46
Antall liker
2
Torget vurderinger
11
Da er anlegg satt opp, og Hifi Relapse 2015 har åpnet ;D

image.jpg
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg tok turen fra palmekysten og tok med broderen på litt nerding i Skippergata.

Her noen bilder han tok fra besøket


SDIM2679 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2677 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2674 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2666 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2656 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2642 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2628 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2609 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2603 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2592 by Alexander Teinum, on Flickr


SDIM2585 by Alexander Teinum, on Flickr
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Lekkert mteinum :cool:
Likte lyden veldig godt i begge etasjer. Og ja. Det var selveste Rockna dac og streamer vi hørte sammen med GrandNote og Marvel. Det er lov å drømme:rolleyes:
 
Sist redigert:

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Jeg tok med fargekamera :D


DSC_8487 by Morten Teinum, on Flickr

Det ble ikke noen Horten-tur i år, så da var det godt å få med seg noe hifi-relatert i det minste.

PhatCat er mye tøffere enn hotellrom i Horten - det er helt sikkert.


DSC_8489 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8490 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8491 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8492 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8495 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8496 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8498 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8501 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8502 by Morten Teinum, on Flickr

Perl utstilling for pro-publikumet


DSC_8503 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8504 by Morten Teinum, on Flickr

Noe for fruen?


DSC_8506 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8508 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8510 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8511 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8515 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8516 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8519 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8522 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8523 by Morten Teinum, on Flickr

Høium Hifi i første etg.


DSC_8525 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8528 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8530 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8532 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8533 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8536 by Morten Teinum, on Flickr

Eldre Genelec-kasser.


DSC_8539 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8540 by Morten Teinum, on Flickr

Denne går til 11 (!)


DSC_8546 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8548 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8552 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8554 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8557 by Morten Teinum, on Flickr

Mener det var LMC som hadde medbrakt, og da ble det en runde med Tom Waits


DSC_8558 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8559 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8561 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8563 by Morten Teinum, on Flickr


DSC_8565 by Morten Teinum, on Flickr
 

Joppe

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.06.2003
Innlegg
1.514
Antall liker
705
Sted
Sydpolen
Torget vurderinger
2
kule lokaler og godt initiativ. skikkelige studiomonitorer med jbl 4435 innfelt i vegg har de også.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.278
Antall liker
2.521
Torget vurderinger
1
Er det noe her i dag eller var det gårsdagen?
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.142
Antall liker
776
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
Hi-Fi Relapse 2015 er over.....sees igjen in 2016 :)

:)
:)
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.479
Antall liker
102.691
Torget vurderinger
23
Steintøft oppsett -slik kan det gjøres! Oppsett med sjel og herlige omgivelser, fikk litt flashback til gamle dager og kjelleren til Nimbus...

Kjære Olav Thon, Chr, Ringnes m.fl.; kan dere ikke donere (til låns på ubestemt tid) et egnet kjeller/industrilokale hvor de genuint hifi/musikkinteresserte kan få boltre seg? Dere har råd til det uten å engang blunke, og dere skryter så fint av at dere er opptatt av kultur.... Dette er dyptstikkenede historierik kultur av ypperste merke - helt noe annet enn Idøll, Melodi Gay Pride osv. osv.

Ta kontakt!!
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Takk for bildene, Morten.
Håper det blir lagt ut noen lytteinntrykk.
Enig , fint med bilder...men hadde vært supert med en liten lytterapport . 😎
mvh
r
Hvor skal man starte? :)

Vi startet oppe. Nå har jeg god kjennskap til fostex fulltoner etter mange år med 203 og 206 i hus. I Tune Audio så var det 208 elementene som var montert samt horn for å ta toppen.

Første inntrykk var at dette hadde dynamikken og livligheten til fostex som jeg liker så god. Her var det kropp og pondus nedover som gjorde at dette låt homogent til å være en slik konstruksjon.

Nå var det gjemt bort en liten sub back racket som tok av seg grumset i bånn, og du skal vel egentlig ha svært mange meter med horn før du får dette til med 8" alene. Men, det var hornlyden som skapte nerve og realisme. Broderen var svært imponert etter å ha hørt en del blues / steely dan på dette oppsettet. Med B&W MM-1 hjemme så skal det vel ikke så mye til :D

I korte trekk: stort lydbilde, realisme og svært engasjerende!

Nede hos Høium var det noe helt annet. Joda, bra lydbilde og realisme her også :) Vil kanskje ikke kalle det tradisjonell bassrefleks, men det er vel dette i bassen og en rundstråler i topp.

Her males det opp en soundstage og dybde i stereoperspektivet som er enorm. Som man ser på bildene så er det to søyler med en del demping på. Disse tror jeg ødelegger en del. Hørte German Physics i Horten for noen år siden, og da var det enda større soundstage enn hva som ble presentert nå i helga. (2011)


Høium Hi-Fi by Morten Teinum, on Flickr

Horn blir veldig up-in-your-face, men med disse så blir man mer tilskuer i en konsertsal og observerer hva som skjer på scenen. De ser utrolig bra ut, høy WAF, jeg er livredd hva min 2åring kunne fått til mtp åpne ledninger til mellomtone/diskant, men de er geniale om man ønsker god musikk over hele rommet man befinner seg i.

Vi hadde en strålende dag i tigerstaden.
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
161
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Takker for en flott messe med god lyd i Phat Cats særdeles stemningsfulle lokaler. Anleggene låt flott og forskjellig. Alle komponentene i 2. etg. var nye for meg, og spilte opp mot slik jeg liker det. Det var derimot en liten "boks" i midten jeg gjerne skulle vist litt mer om, og irriterer meg nå at jeg ikke sjekket dette nærmere. Noen som kan si litt om hva denne DREI boksen gjør med lyden når man vrir på rattet på baksiden?

Prelude
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.142
Antall liker
776
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123
Takker for en flott messe med god lyd i Phat Cats særdeles stemningsfulle lokaler. Anleggene låt flott og forskjellig. Alle komponentene i 2. etg. var nye for meg, og spilte opp mot slik jeg liker det. Det var derimot en liten "boks" i midten jeg gjerne skulle vist litt mer om, og irriterer meg nå at jeg ikke sjekket dette nærmere. Noen som kan si litt om hva denne DREI boksen gjør med lyden når man vrir på rattet på baksiden?

Prelude

den gjør flere ting, kan ta det på epost info@moiz.no eller PM

:)
 

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Innlegg
754
Antall liker
165
Sted
Larvik (Narvik)
Hva er prisen på de høyttalerne med de røde hornene?
Regner med det er Tune Audio Marvel?
 

Moiz Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
06.08.2007
Innlegg
4.142
Antall liker
776
Sted
Oslo
Torget vurderinger
123

JBN

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.08.2014
Innlegg
81
Antall liker
52
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Jeg ville dele mine intrykk med de av dere som ikke hadde mulighet til å være med.
Det var for min del første gang jeg hørte både Tune Audio Marvel og Rockna, Grandinote er jeg godt kjent med da jeg gikk til innkjøp av Domino (pre) og Silva (effekt) tidligere I år.
Må begynne med å si at høytalerene imponerte stort, det var en meget balansert og naturlig gjengivelse av musikken, og totalt fravær "in your face" lyd som jeg opplever en del horn høytalere har. En annen ting som imponerte var hvor godt bass, mellomtone og diskant hang sammen. Jeg var I rommet I flere timer og opplevde ikke å bli sliten I ørene.
Det var en utrolig Kombinasjon av utstyr. Har aldri vært borti en så naken lyd hvor alt bortsett fra musikken var strippet bort. det gjorde at man lettere ble transportert inn I musikken og atmosfæren. Da jeg spurte Manolis Proestakis om hva han synes om kombinasjonen av Grandinote sammen med høytalerene hans, svarte han at han ikke i noen grad hørte egenlyd/karakter fra forsterkeren, noe han mente var positivt. Jeg har ofte opplevd at ordet nøytralt har blitt brukt om en del utstyr som jeg heller ville betegne som kald, steril og skarp med en typisk (dårlig utført?) "transistor" lyd.
Det er første gang jeg opplever en så gjennomsiktig og ren lyd uten at det blir livløst. Det ble en del gåsehud.

Dagens høydepunkt var da LMC hadde med Tom Waits (Nighthawk) på spolebånd som vi lyttet til og når vi gikk over til Rockna dac+transport og hørte Paranoimia- Art of Noise, helt utrolig hvordan den overgangen var sømmløs. Fra halv times lytting med spolebånd til digital uten en klage fra ørene eller publikum, her viste Rockna sin styrke.
 

HiBO

Fersking
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
2
Antall liker
3
Tune audio med Grandi-Note Wow!! Noe av det bedre jeg har hørt på lenge!! Virkelig stort!! Takker så meget til Moiz for messe dag hos Phat Cat.
 

Informasjon om bruker

Moiz Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
776
Link til alle artikler
145
Moiz Audio sine annonser
Bransjenyheter
SPL Phonos RIAA test i The Ear

SPL Phonos RIAA test i The Ear

  • 1
Link til test: https://the-ear.net/review-hardware/spl-phonos-mm-mc-accurate-vinyl-sound/ SPL Phonos RIAA leverer en dynamisk og livlig lydopplevelse preget av nøytralitet og presisjon. Teknisk...
Fortsett
Bransjenyheter
Lab12 DAC1 Reference

Lab12 DAC1 Reference

  • 2
PÅ LAGER IGJEN! Lab12 DAC1 Reference er et imponerende produkt som er konstruert rundt 8 Philips multibit DAC-chips i en parallell konfigurasjon og 6922 trioderør på utgangen. DAC1 Reference...
Fortsett
Bransjenyheter
Burson Audio Soloist Voyager

Burson Audio Soloist Voyager

  • 3
Flaggskip Amp fra Burson Audio er nå tilgjengelig i Norge Dette er en en Klasse-A, symmetrisk Dual Mono design og Fullbalansert . En strømsterk forsterker som leverer 10 Watt i klasse A...
Fortsett
Bransjenyheter
Burson Audio diskret OP-amper: Vivid V7 Pro vs Vivid V6 (forrige generasjon)

Burson Audio diskret OP-amper: Vivid V7 Pro vs Vivid V6 (forrige generasjon)

  • 6
Andy skifter Vivid V6 opampene i Burson Audio Playmate 2 til nyeste Vivid V7 PRO, og forklarer forskjellene han hører. V7 Vivid PRO op-amps er designet for å oppnå maksimal oppløsning og...
Fortsett
Bransjenyheter
BURSON AUDIO V7 OP-AMPER ! ! ! ! ! !

BURSON AUDIO V7 OP-AMPER ! ! ! ! ! !

  • 8
BURSON AUDIO PRODUKTER KAN NÅ OPPGRADERES! Burson Audio's nyeste generasjon av Diskre OP-amper er nå tilgjengelig! v7 serien kombinerer banebrytende kretsløp og overlegen lyd. Den kompakte...
Fortsett
Bransjenyheter
Audiophile.fr tester LAB 12 Gordian

Audiophile.fr tester LAB 12 Gordian

  • 3
Tidligere omtalt hos stereopluss https://viewer.joomag.com/stereo-7-2023/0397186001696598323/p58?short AB12 Gordian er en strømrenser som består både av passive og aktive filtre. Analysekretsen...
Fortsett
Topp Bunn