Hi-Fi magasin Hi Fi Magazines

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Var såpass dum at jeg tegnet årsabonnement på Hi Fi +. Makan til tåpelig blad. Alltid de samme merker som blir omtalt og som får begeistrede omtaler. DcS, Magico, Karan, Kuzma,Conrad Johnson, Sonus Faber går på repeat. Og perverse priser nesten hele veien.
Toppet seg i siste utgaven med en tonearm til 20000 £. Tar meg omtrent 10 minutter å lese dette bladet. Nesten ingenting om musikk. Noen merker blir aldri nevnt. Luxman og Accuphase f eks. Hi Fi News synes jeg er mye bedre. Mye mer musikkanmeldelser og mer allsidige anmeldelser. Men de har vel sin agenda og må pushe de merkene som gir de mest inntekter. Kommer ikke til å fornye abonnementet.
 

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Innlegg
22.679
Antall liker
58.580
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Hifi + er mye pent papir og lekker lay out.

Som du sier er HiFi News mye bedre.
Ikke minst fordi det der er mange sider med musikk som ofte er interessant. Litt mer spredning på prisklasser og merker også.
Anmeldelser som er engasjerte og aldri upålitelige, men jeg tror ikke man skal kjøpe noe produkt kun basert på omtaler i blader.
Likevel viser de fram hva som er nytt og tilgjengelig på markedet.

Jeg synes personlig at det er morsomt å lese om dyr high end. Selv om det ikke er aktuelt å handle i de øverste prisklasser, kan man da "drømme" litt. 😊
Slik sett kan magasiner bidra til å fatte interesse for spesielle produkter og HiFi generelt.

Svenske HiFi och Musik er også et magasin som viser fram både kostbart og rimeligere utstyr som kan favne flere. Jeg synes imidlertid at mye av musikken ikke er så interessant for meg. Unntak er det.

Sterophile er bra på mange måter, men er preget av at det er laget og utgis i USA.

Jeg synes absolutt at hifi-magasiner både på papir og nett har sin misjon og leverett.
Man blir i hvert fall ikke mer villedet av disse enn på diverse HiFi forum der det florerer av "eksperter" som helst anbefaler det de sjøl har i stua. 😊
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.264
Antall liker
9.498
Torget vurderinger
2
@plasma , hadde du ikke lest er eksemplar før du startet abonnement?
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.201
Antall liker
2.676
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Hva ønsker du av bladet ? De fleste bladene er jo reklame finasiert , så,,,
personlig synes jeg what hifi er redelige ,




men det er vel ikke mange som omtaler litt diy hvis man ønsker det
ala allt om elektronik , high fideletymm
Som en som liker både diy og elektronik synes jeg audio express
 
Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.510
Antall liker
8.050
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
What HiFi var ganske redelige og ganske edruelige, om enn med en litt for åpenbar forkjærlighet for britiske varer. Nå, etter eierskifte; not so much.
 

plasma

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.11.2009
Innlegg
843
Antall liker
1.645
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ellers er jo dette bare et uvesentlig luksusproblem. Blir nok Hi Fi news neste gang. Er og dramatisk mye rimeligere å tegne årsabonnement enn å kjøpe på Narvesen…
 

Stalewinter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
112
Antall liker
157
Torget vurderinger
1
Har Hi Fi News, Absolute Sound, Stereophile og HiFi+ digitalt og da koster de fire rett over 800 kr i året. Kanskje noe å tenke på?
 

ponyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2004
Innlegg
87
Antall liker
107
Sted
Hell
Torget vurderinger
2
Jeg hadde også abonnement på Hi Fi + for noen år siden. Men så byttet de eiere og bladet endret seg radikalt etter det mtp innhold og produkttesting. Og da til det dårligere etter min mening. Greit å teste virkelig dyr high-end i til tider. Men de har vel fjernet seg fra det store publikum tror jeg mtp innhold og prisleie på produktene. HiFi och Musik og Hi Fi News + hifi world(selv om det er noe blanda drops) er greie allround blader etter min mening.
 

ponyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.02.2004
Innlegg
87
Antall liker
107
Sted
Hell
Torget vurderinger
2
Og da er Hifi World lagt ned i denne omgang etter 32 år.
 
M

musicus

Gjest
Hifi+ var bra, i begynnelsen...begynte å abonnere fra ca # 20 og til ca # 150..da hadde det allerede svunnet hen i interesse & innhold, har derimot #1 & #2 uåpnet originalt, som en liten kuriositet...

mvh
 
Topp Bunn