HFS partiet

A

Affa

Gjest
Det blir på stell Affa?

Dersom ministrene skulle være i beit for ordensbånd har jeg noen til overs. De er flinke på denslags i mine kretser.
Ridderkors, Storkors, Elefantordner, Kommandørkors, ministerbånd i silke, Utenlandske ordner, ….

A

Affa

Gjest
Det må være en misforståelse ute å går her. Det Affa snakker om høres mer ut som romjulsball. Det foregår i kultiverte former.
Vi må jo ha en grøftefyll før jul, julebord. Da er skikken å drikke seg til stort mot, skjelle ut sjefen, klå på småbertene før en svimer av/sovner.
Graut???? Her blir det skyting i taket og kos med underholdningen. Les invitasjonen. Stil er ikke synonymt med kjedelig.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det må være en misforståelse ute å går her. Det Affa snakker om høres mer ut som romjulsball. Det foregår i kultiverte former.
Vi må jo ha en grøftefyll før jul, julebord. Da er skikken å drikke seg til stort mot, skjelle ut sjefen, klå på småbertene før en svimer av/sovner.
Sånt har jeg aldri hørt om. Hvor er det dette foregår? Svalbard?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
Graut???? Her blir det skyting i taket og kos med underholdningen. Les invitasjonen. Stil er ikke synonymt med kjedelig.
Det ligner noe. Jeg skjønner jo at ikke konene kan bli med, men hva med sekretærene? Jeg tror de har godt av å møtes for å utveksle litt erfaringer, for å si det slik. Da er jo dette en fin anledning, om du skjønner.....

K

kbwh

Gjest
Jeg har som kjent 47 sekretærer som alle tar seg godt ut i galla, er meget profesjonelle og dertil er svært inntagende vesener.

Herr Justisministeren har muligens logi for disse?

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
Jeg har som kjent 47 sekretærer som alle tar seg godt ut i galla, er meget profesjonelle og dertil er svært inntagende vesener.

Jeg har ikke så mange. Betty og Moddy er fast ansatt. Månestråle hjelper til ved behov. Men de har en meget stor arbeidskapasitet og iver i jobben.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dere er kommet langt i planleggingen allerede ser jeg.  Hvorfor vil dere ikke ha konene deres med, det blir litt av en jobb for meg å holde styr på dere alle sammen, jeg hadde jo tenkt å ha det litt kjekt jeg og.
Det var jo uendelig hyggelig av deg ærede Alfa å avse meg med en pen oppsats, men for øvrig sier heller ikke jeg nei takk til edelstener, malerier, annen kunst, bøker og ny PC, for nå har ungene fått både webkamera og sims 2 så her må man sloss for å få tilgang…
Litt skeptisk til underholdningen, men bare jeg slipper trekkspill skal jeg vel tåle det meste… Stripping må nok droppes , sikkerhet kommer foran alt, og såpass mange eldre herrer samlet på ett sted er en dårlig kombinasjon til dette, jeg er jo så glad i dere alle sammen, tenker på helsen deres gjør jeg, hele tiden. Vel har jeg nylig tatt førstehjelpskurs og kan litt gjennoppliving, men for å være på den sikre siden…
Sekretærer hva skal vi med det, skal noe noteres??

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Nå må du se å følge med da.... Det skal ikke noteres, Vi skal underholdes!

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Vel har jeg nylig tatt førstehjelpskurs og kan litt gjennoppliving, men for å være på den sikre siden…
Ja, deltagere med gjenopplivingskurs kan være nyttig på julebordet, det blir liksom litt lettere å slippe seg løs da....

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Nå må du se å følge med da.... Det skal ikke noteres, Vi skal underholdes!
Åh... de skal lese høyt?? Synes nå dette virker som noe kjedelig underholdning jeg da... lese kan man da gjøre ved andre anledninger.

Jeg har også et par medaljer fra korpset som jeg får se om jeg kan finne fram.

Jeg har også nettopp lært å hente opp en person fra bunnen av et basseng, så om Valentino skulle tryne i fontenen igjen så skal jeg nok klare å redde han. Så får Arve og jeg skifte på hjerte og lungeredning, greit å få praktisere litt og.. :D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
Stripping må nok droppes , sikkerhet kommer foran alt, og såpass mange eldre herrer samlet på ett sted er en dårlig kombinasjon til dette, jeg er jo så glad i dere alle sammen, tenker på helsen deres gjør jeg, hele tiden. Vel har jeg nylig tatt førstehjelpskurs og kan litt gjennoppliving, men for å være på den sikre siden…
Hææ !!! Eldre herrer !! Nå ble jeg virkelig fornærmet :mad: Vi er da menn i vår beste alder, og mannens beste alder er mellom 30 og 85 år.
Sekretærene skal ikke notere noe, det har jeg da ikke sagt? De skulle utveksle erfaringer, ha det litt sosialt, kose mye kose seg litt

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmm...

Jeg er jo også høyt dekorert offiser, med vernedyktighetsmedaljen.

Jeg synes den er riktig fin, av bronse, og med bånd i rødt og gull.

Kanskje jeg vil være med i komponentens kabinett likevel.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja gjør nå det da Zomby, kulturministeren har en ansvarsfull stilling, ikke minst i et hi-fi-parti, kanskje den aller viktigste stillingen faktisk, og nå skal vi jo ha fest og greier, og kose oss riktig som du skjønner…
Pliiiiis? :-*
Mitt kjennskap til sekretærer er at de skriver, sender brev og slikt, hva annet de eventuelt kan brukes til har jeg rett og slett ikke tenkt så mye over, men om det er slik en anvendelig ting så kan vel jeg og få meg en eller to? Nærmest et slags underholdende kosedyr om jeg forstår, kommer vel inn under bamsemann sitt departement de da kanskje?
Eldre herrer er da ikke noe å bli fornærmet over, menn er ikke så flinke til å tenke på helsen sin vet du Pinki, derfor må andre ta seg av det så de ikke sliter seg helt ut eller utsetter hjertet sitt for for store belastninger. En mann er alltid i sin beste alder, selvsagt, mens for kvinner slutter den vel sånn rundt 40, tenk på hvor heldig dere er, ingenting å sutre over dette.

A

Affa

Gjest

Der er selvsagt en del rom i Oransjeriet, men alle suiter har kjempemessige himmelsenger som kan romme flere lærevillige og ikke minst inntagende og deilige småpiker.

A

Affa

Gjest
Dere er kommet langt i planleggingen allerede ser jeg.  Hvorfor vil dere ikke ha konene deres med, det blir litt av en jobb for meg å holde styr på dere alle sammen, jeg hadde jo tenkt å ha det litt kjekt jeg og.
Det var jo uendelig hyggelig av deg ærede Alfa å avse meg med en pen oppsats, men for øvrig sier heller ikke jeg nei takk til edelstener, malerier, annen kunst, bøker og ny PC, for nå har ungene fått både webkamera og sims 2 så her må man sloss for å få tilgang…
Litt skeptisk til underholdningen, men bare jeg slipper trekkspill skal jeg vel tåle det meste… Stripping må nok droppes , sikkerhet kommer foran alt, og såpass mange eldre herrer samlet på ett sted er en dårlig kombinasjon til dette, jeg er jo så glad i dere alle sammen, tenker på helsen deres gjør jeg, hele tiden. Vel har jeg nylig tatt førstehjelpskurs og kan litt gjennoppliving, men for å være på den sikre siden…
Man har ikke med pizza til Roma. Det blir selvsagt ikke stripping. Underholdningen blir mer integrert og tilgjengelig enn det som er vanlig. Mer med på leken kan du si. Juveler, kostbare stoffer og enorme mengder skotøy og vesker blir en del av ministeriets lille oppmerksomhet til Dem Frue og Fører. Hvis også De foretrekker dristig sykepleieruniform etter middnatt er selvsagt det forstålig. Mange piker liker det når de vil leke med guttene.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vi må hyre inn en flokk sykepleiere ja, tenkte jeg det ikke, så mange gamle menn på et sted krever vel kyndig pleie. Har forøvrig aldri hatt noe ønske om dette yrket så jeg står over, skal jeg først investere i ny kjole skal jeg da bruke den kvelden ut.
Forelår at man da likevel tar konene med, de fleste her er visst gift med en sykepleier så slår man to fluer i en smekk.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Trekk med noen single pleiere, gjerne noen kvinnlige healere også. Jeg kan komme til å behøve håndspåleggelse i løpet av kvelden. Jeg har også noen stive muskler som behøver massasje etter en masse stri med miljøsvin.

Honkey

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.402
En sekretær er jo utdannet sykepleir...eller har i det minste en snasen sykepleieruniform i garderoben.

P

Parelius

Gjest
Mitt kjennskap til sekretærer er at de skriver, sender brev og slikt, hva annet de eventuelt kan brukes til har jeg rett og slett ikke tenkt så mye over, men om det er slik en anvendelig ting så kan vel jeg og få meg en eller to? Nærmest et slags underholdende kosedyr om jeg forstår, kommer vel inn under bamsemann sitt departement de da kanskje?
Spør Brad Pitt. Kan vel alltids brukes til noe.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vi må hyre inn en flokk sykepleiere ja, tenkte jeg det ikke, så mange gamle menn på et sted krever vel kyndig pleie. Har forøvrig aldri hatt noe ønske om dette yrket så jeg står over, skal jeg først investere i ny kjole skal jeg da bruke den kvelden ut.
Forelår at man da likevel tar konene med, de fleste her er visst gift med en sykepleier så slår man to fluer i en smekk.
Sidan sjefen kjem med slikt framlegg, tek eg med kona. Ho har kurs i brannsløkkjing, i tillegg til pedagogisk utdanning, og såleis høyrer til den tøffaste yrkesgruppa som er representert i regjeringa (eller fruene deira)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Trekk med noen single pleiere, gjerne noen kvinnlige healere også. Jeg kan komme til å behøve håndspåleggelse i løpet av kvelden. Jeg har også noen stive muskler som behøver massasje etter en masse stri med miljøsvin.

Honkey
Du er jo utnevnt som ny likestillingsminister og, vi måtte omrokkere litt innen regjeringen, og da kom du opp som et veldig naturlig valg, har stor tillit til deg og regner med at det blir full likestilling på alle plan, begge veier med deg ved roret.
Egen massør kan muligens følge stillingen, det blir jo mye stress på deg, dette skal jeg tenke litt på... :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Du er jo utnevnt som ny likestillingsminister og, vi måtte omrokkere litt innen regjeringen, og da kom du opp som et veldig naturlig valg, har stor tillit til deg og regner med at det blir full likestilling på alle plan, begge veier med deg ved roret.
Egen massør kan muligens følge stillingen, det blir jo mye stress på deg, dette skal jeg tenke litt på... :)
Det er mye godt miljø i en god likestilling!!
Herved utbasuneres mitt nye valgspråk: Kvinnen velger stillingen!

Honkey

P

Parelius

Gjest
Det er mye godt miljø i en god likestilling!!
Herved utbasuneres mitt nye valgspråk: Kvinnen velger stillingen!

Honkey
Ja, språket er en stor forfører, eller forføres vi bare av språket, Er det noen forskjell egentlig. Det er uansett et skritt (uff disse ordene) i riktig retning, der vi anerkjenner hverandres frihet i våre valg. Samtidig opprettholder vi noe av det kavaleraktige ved mannen: Kvinnen først.

Jeg synes likevel det er viktigere med en god malt, og der er det ingen grunn til å la kvinnen foreta valget. Det må være grenser, og vi må lære å sette grenser (for kvinnen).

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja, språket er en stor forfører, eller forføres vi bare av språket, Er det noen forskjell egentlig. Det er uansett et skritt (uff disse ordene) i riktig retning, der vi anerkjenner hverandres frihet i våre valg. Samtidig opprettholder vi noe av det kavaleraktige ved mannen: Kvinnen først.

Jeg synes likevel det er viktigere med en god malt, og der er det ingen grunn til å la kvinnen foreta valget. Det må være grenser, og vi må lære å sette grenser (for kvinnen).
Mulig det... men om du velger malt i for stor grad er det fare for at hun velger deg bort..

P

Parelius

Gjest
Mulig det... men om du velger malt i for stor grad er det fare for at hun velger deg bort..
Mangt er mulig i en kontigent verden, men la oss nå ikke snakke om det henimot usannsynlige. Vi må legge vekt på å være realitesnære, og samtale om det sannsynlige. Hvordan går det med hodepinen, forresten?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvis vi skal underholdes av uniformerte småpiker, kom med noen litt mer pirrende forslag enn sykepleiere.

Jeg har sett noen politikvinner og militære som har pirret. Mulig det var innholdet i uniformene, men dog: Sykepleieruniformen er oppbrukt......

;D

P

Parelius

Gjest
Siste oppdatering fra ministeriet for tåketale og nytale:

Pr. idag innføres i vår teminologi uttrykket "UTEKUKKE". Dette er kommet som pålegg fra øverste hold. Termen har en enorm iboende assoiativitet, en uttrgunnelig meningsdybde, stor anvendelighet, enorme arretéegenskaper (dvs. den stopper den sløve tanke som i et blitslys, og utfordrer vår tenkeriske kraft), og en humørkvalitet, som gjør den spesielt egnet til drepende ironisering med smil; mao. det er (ennå) en positiv term med uant negativitet.

Foreslår at det også blir utekukkingsleker på julebordet. Eneste problemet, som noen sikkert kan finne en løsning på, er hva leken egentlig består i. Men på den andre side, som det meste av det vi gjør, så trenger vi vel egentlig ikke helt å forstå hva vi skal gjøre i denne leken heller. La oss bare leke og snakke, og se hvor vi havner hen...

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
"Eigentleg" då? Er ikkje dette eigentleg det framste av alle skoddeuttrykk?
" Eigentleg var dette kjekt"
" Eigentleg er du ein hyggjeleg fyr"

Skal prøve å tenkje meir på dette når eg tek båten (reiser i dag - med snøggbåt, sidan Sjefen ikkje har vore konkret når det gjeld innkjøp av båt)
Har du ei god båtstød, Affa?

O

OldBoy

Gjest
"Eigentleg" då? Er ikkje dette eigentleg det framste av alle skoddeuttrykk?
" Eigentleg var dette kjekt"
" Eigentleg er du ein hyggjeleg fyr"

Skal prøve å tenkje meir på dette når eg tek båten (reiser i dag - med snøggbåt, sidan Sjefen ikkje har vore konkret når det gjeld innkjøp av båt)
Har du ei god båtstød, Affa?
Eller tåketale som jeg ville ha kalt det.

Egentlig..
Ja, men..(Med andre ord: nei)
For å være helt ærlig..(med andre ord: ikke helt ærlig)
Det er helt klart at....(med andre ord: ganske uklart)

Artig, dette politikerspråket. :)

B

bamsemann

Gjest
Ang anvendlige kosedyr, så har vi mer enn nok av det i bamsedepartementet...

Ang uniform så kan jeg ta på min gamle MP uniform med to striper...

Ang festen så må det være mye fyll og kaoskonkuranse for velfylte soldater og annet vræl..

Og det må være GULLBRØD......

bamsemann.. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Etter å ha forestilt meg bamsemann i MP-uniform er jeg overbevist. Det er innholdet i uniformen som teller.

Det kan dog hende at Kompo setter pris på en velantrukket herre. Høy lue med rødt trekk gjelder.

En annen ting: Hva gjør vi med trafikkontroll? Gamlemåten med MP i alle veikryss under ledelse av bamsemann? En litt mer moderne variant, trasè gjennom skogen, og lightsticks på trestammene under min ledelse? (Jeg gikk pitroppsjefskurs på SVI for ca 10 år siden). Eller trår ungdommen til og overfører GPS-waypoints pr. mail til alle deltagere?

Vi må ha en plan for å finne veien.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Vi må ha en plan for å finne veien.
Jeg tar som en selvfølge at Gardemusikken spiller ved inngangspartiet, så vi beveger oss simpelthen etter lyden.

Ellers blir vi vel hentet av limousiner, så gåing blir det nok ikke. Ministere går ikke. De går riktig nok av, men det er en annen skål. 8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Gardens musikktropp spiller som drilltroppen går, presist og stivbeint.

Vi får vesentlig bedre boogiefaktor med distriktsmusikken til HV-02.

Naturligvis går vi ikke. Men, som leder av et militarisert kulturdepartement forventer jeg å bli transportert i en glinsende svartlakkert BV-206.

Apropo dette med å gå av:

Hva slags fallskjermer har vi skaffet oss?

Får vi smykke oss med fallskjermvingen etter å ha mottatt millionene, eller må vi bruke dem opp først?

Topp Bunn