HFS partiet

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Dette er i såfall en banebrytende nyvinning i faget "politisk maktbruk". Og i barneoppdragelse, uten sammenligning forøvrig. Machiavelli ville ha snudd seg i sin grav om han fikk høre at du, mot formodning, naturligvis, skulle få noe slikt til å virke.
Selvsagt får jeg det til å virke, man belønner de snille mer enn de dumme, så vil alle være snille. Enkelt. ;D

Valentino kan ta seg av italienske affærer, så er han opptatt med det og gjør ikke noe annet galt den stunden.

Lurte på å foreslå knutinh som forsvarsminister eller utenriksminister, han ser ut til å ha interesse og sikkert mange gode løsninger på dette området, så kan han få teste det ut i praksis og se hvordan det går. Zomby er og litt aktuell som forsvarsminister da han ser ut til å ha en sterk interesse for våpen, muligens litt i overkant faktisk, men samtidig også liten vilje til å bruke dem..så da kommer vi kanskje forholdsvis greit ut der..?

Tror rett og slett vi bare forbyr fjernsynsreklame jeg, er ikke det det enkleste? Rms? Kan du ikke snakke et språk som folk forstår knutinh..?

Oldboy du kan få være bestyrer, eller 7.far i "det norske hus".
Du da Øyvind J har du noen ønsker?

Tror vi får putte inn Honkey som olje og energiminister så får vi nok gjort noe med co2-problemet.

BBking, hva med deg, glem Dorte, hva vil du være?

O

OivindJ

Gjest
Samme hvem som blir finansminister så lenge det er de flinke som får kake og de andre bare får tørre kjeks.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Samme hvem som blir finansminister så lenge det er de flinke som får kake og de andre bare får tørre kjeks.

Det er de SNILLE som får kake, men du kan få være den som deler ut.. :)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.555
Torget vurderinger
0
Det er de SNILLE som får kake, men du kan få være den som deler ut..  :)

Aha !! Her aner vi at makten korrumperer !! De snille !! Det finnes sikkert en eller flere tråder der Komponenten er blitt omtalt som snill !!

DU VIL HA ALL KAKEN FOR DEG SELV !! Typisk politiker ! Skal ha alt selv !! ; :mad: :p

Nei forlat politikken Komponeten, og gå tilbake til å være deg selv, snill og grei ! :D :-* De politiske kjepphestene får du sette på stallen ! ;D ;D ;D ;D

B

bamsemann

Gjest
Selvsagt får jeg det til å virke, man belønner de snille mer enn de dumme, så vil alle være snille. Enkelt.  ;D

Valentino kan ta seg av italienske affærer, så er han opptatt med det og gjør ikke noe annet galt den stunden.

Lurte på å foreslå knutinh som forsvarsminister eller utenriksminister, han ser ut til å ha interesse og sikkert mange gode løsninger på dette området, så kan han få teste det ut i praksis og se hvordan det går. Zomby er og litt aktuell som forsvarsminister da han ser ut til å ha en sterk interesse for våpen, muligens litt i overkant faktisk, men samtidig også liten vilje til å bruke dem..så da kommer vi kanskje forholdsvis greit ut der..?

Tror rett og slett vi bare forbyr fjernsynsreklame jeg, er ikke det det enkleste? Rms?  Kan du ikke snakke et språk som folk forstår knutinh..?

Tror vi får putte inn Honkey som olje og energiminister så får vi nok gjort noe med co2-problemet.

BBking, hva med deg, glem Dorte, hva vil du være?
Jeg vil også være minister!!!!! :mad:

bamsemann.. :)

K

knutinh

Gjest
Tror rett og slett vi bare forbyr fjernsynsreklame jeg, er ikke det det enkleste? Rms?  Kan du ikke snakke et språk som folk forstår knutinh..?
Nei vet du hva! Det kommer ikke på tale å bruke et folkelig språk. Da tar jeg heller posten ekskluderingsminister.=)

-k

K

kbwh

Gjest
Godt Knut, jeg var et øyeblikk redd for at du skulle gå med på den.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Aha !! Her aner vi at makten korrumperer !!  De snille !!  Det finnes sikkert en eller flere tråder der Komponenten er blitt omtalt som snill !!

DU VIL HA ALL KAKEN FOR DEG SELV !!  Typisk politiker ! Skal ha alt selv !!  ; :mad: :p

Nei forlat politikken Komponeten, og gå tilbake til å være deg selv, snill og grei !  :D :-* De politiske kjepphestene får du sette på stallen !  ;D ;D ;D ;D
Nei, nei jeg er ikke glad i kake jeg, gi meg et glass cola, en kopp te, noen saltestenger så er jeg fornøyd... dessuten blir man så tjukk av for mye kake.

Men Affa har sagt at jeg er snill, så da er jeg nok snill om jeg vil det eller ei. Men dere er jo så søte og snille dere og..  :)  ;)  :D

Men nå når jeg har fått lov å bli diktator må du ikke komme her og tro at jeg har tenkt å gi meg sånn helt uten videre.

De som er både snille og flinke skal få mest kake; greit Øyvind J?

Knutinh kan få være ekskluderingsminister, du kan jo begynne med å ekskludere fjernsynsreklame og folk som snakker uforståelig.

bamsemann, hva vil du være da? Bamseminister? Har ikke hørt om det før, men kan fisken ha egen minister så kan vel bamsene og?

B

bamsemann

Gjest
Nei, nei jeg er ikke glad i kake jeg, gi meg et glass cola, en kopp te, noen saltestenger så er jeg fornøyd... dessuten blir man så tjukk av for mye kake.

Men Affa har sagt at jeg er snill, så da er jeg nok snill om jeg vil det eller ei. Men dere er jo så søte og snille dere og..  :)  ;)  :D

Men nå når jeg har fått lov å bli diktator må du ikke komme her og tro at jeg har tenkt å gi meg sånn helt uten videre.

De som er både snille og flinke skal få mest kake; greit Øyvind J?

Knutinh kan få være ekskluderingsminister, du kan jo begynne med å ekskludere fjernsynsreklame og folk som snakker uforståelig.

bamsemann, hva vil du være da? Bamseminister? Har ikke hørt om det før, men kan fisken ha egen minister så kan vel bamsene og?
Takker og bukker komponenten..

Da skal jeg samle alle bamsene i verden til et eller annet...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.395
Kompo er snill. Kompo er klok. Kompo er best. Uten å ha sett henne er jeg likevel sikker på at Kompo er vakker. Jeg tar med Cola og saltstenger til henne. Og et eple.

(Hva slags ministerpost fikk jeg smisket til meg?)

K

kbwh

Gjest
Jeg vil foreslå at Pink_Panther tildeles tenorsaxonfonministerposten.

S

slowmotion

Gjest
Mer øl til folket!

Støtt opp om arbeieras ølbehov!

B

bamsemann

Gjest

Her er et bilde av familien på tur i England, det er et gammelt bilde, så jeg er litt forandra nå..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel el_mariachi du kan få være ministeren for de med de sære navn, (særenavnminister) jeg kommer aldri til å klare å lære meg ditt navn, tror vi kaller deg Maria for enkelhets skyld.

Pink-Panther dette var da voldsomt, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd du smisket.. ;D
Tror du får ta på deg jobben som minister for dyr som strengt tatt ikke finnes. Da har du en jobb å gjøre for rosa pantere, spiraliser, tigergutter og andre dyr som aldri har stått på barrikadene og krevd sine rettigheter, men virrer mer hvileløst omkring og leter etter likesinnede. Mulig et samarbeid med bamseministeren kan komme heldig ut..

Bamsene i verden har ventet lenge nok, nå er det deres tur, om du bamsemann bare klarer å få formidlet familiebildet ditt, så tror jeg nok du snart er i gang. Du kan jo begynne med å kreve mer honningkake, og fjerning av matmoms på honning. 5 ganger honning om dagen bør være et bra tiltak.

Så kan jo Paal Iksom være inferiorminister, hva vil du kalle det, mindreverdighetsminister eller..?

Mer øl til folket blir det ikke Slowmotion, kan muligens strekke oss til øllebrød. Det havner på listen etter kake og boller, men foran tørre kjeks. Vil du være øllebrødminister kanskje?

Utenriksministerposten står vel ennå ledig, den gir jeg til Bbking, da er vi i trygge hender og vet at våre interesser ivaretas på en betryggende måte.

Nå er jeg i ferd med å miste litt oversikten her, men skal nok klare å hente meg inn igjen…
Flere?

K

kbwh

Gjest
Dette Kompo, er El_Mariachi (i midten) og to av vennene hans.

Innholdet i gitarkassene skulle alene kvalifisere til forsvarsministeriet.
For ordens skyld: Det er IKKE Valentino til høyre i bildet.

El_Mariachi kan virkelig dette med oppholdende strid.
Her har han akkurat funnet fram en godsak fra gitarkassen sin:

Han kommer også svært godt ut av det med kvinner. Selvskreven.

Edit: Den som ikke har sett Desperado har forøvrig et hull i sin allmenndannelse.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ok så han spiller gitar, samme det, det får bli Maria...

Mulig han kan få være kulturminister, eller i alle fall opptre litt internt, i god Grete Knudsen-ånd..

K

kbwh

Gjest
Dersom El_Mariachi ikke får forsvarsministeriet kan det gå slik:

Og da får han kanskje forsvarsministeriet allikevel?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Forsvarsminister kan han bare glemme, sånne macho-typer faller ikke jeg for, og er heller ikke spesielt begeistret for menn med gitar.
Nei Zomby er forsvarsminister.

Hvem vil være fiskeriminister? Spiralis kanskje, er ikke du glad i fisk?

Tror ellers A-Arve skal få være kabel- og samferdselsminister. Han vet nok hvor skoen trykker når det kommer til veier og flyplasser her vest, er vi riktig heldige får vi kanskje noen flere kabelferger og..?

K

kbwh

Gjest
Zomby bør være kulturminister, Zappafan som han er.

Ubekreftet har jeg blitt informert om at El_Mariachi har lært oppholdende strid av Affa, og det var mer enn et lynkurs i skogen i Fredrikstad. Selvskreven forsvarsminister.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Zomby bør være kulturminister, Zappafan som han er.

Ubekreftet har jeg blitt informert om at El_Mariachi har lært oppholdende strid av Affa, og det var mer enn et lynkurs i skogen i Fredrikstad. Selvskreven forsvarsminister.
Veldig til kverulering på deg da.
En som liker Waterboys skal være kulturminister, om vi ikke klarer å hanke inn Harald Eia da.

Affa kan få være forsvarsminister om han dukker opp igjen, ellers blir det Zomby, om han ikke har andre ønsker da.

Hva med deg, litt lite å gjøre med italienske affærer, eller ser du på Maria som en italiensk affære? I så fall må man jo si at du er ivrig i tjenesten.. ;)

K

kbwh

Gjest
Ah, Maria!
Jeg kjenner en Maria i Pisa, og en i Bergamo, hun i Sanremo er nydelig, og hun i Firenze, og de to i Roma, venninner er de. Nå skal du høre:

:-X

Waterboys i kulturministeriet ville bety dårlig lyd. Det kan ikke HFS-partiet stå inne for. Beklager. Partiprogrammet, skjønner du.

O

OldBoy

Gjest
"Bestyrer"?......Hva slags tittel er dét?

Jeg tenker at vi heller sier "Diktator".

Eller "DIKTATOR!!!!!".

Da kan vi droppe diskusjonen om de øvrige ministerpostene. Verden er da ikke større eller mer komplisert enn at jeg skal greie å rote det til helt på egenhånd. Rådgivere bare forvirrer. Diktaturer klarer seg godt uten.

På denne måten slipper jeg også å følge med på hvem som er snille og slemme, og hvem som skal ha store og små kakestykker. Kan jo spise alle kakestykkene selv, da. Fra nå av gjelds det bare å kappe hodet av tilstrekkelig mange med passende mellomrom, så blir det nok orden i rekkene, skulle jeg tro.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Du kan jo ikke være dikator når jeg er det Oldboy, to er en for mye. Dessuten høres du ikke ut som en særlig snill diktator, jeg er nok av den mer demokratiske diktatortypen som lar folk få velge litt selv, inntil en viss grad... For mye kake er ikke godt for hjertet heller, man blir ikke gammel om man spiser all kaken selv.

Maria meg her og Maria meg der, det var da svært, vi får heller kalle han El_ma da..

Vi bestemmer at Waterboys skal ha bedre lyd på platene sine, verre er det ikke, ikke gjør det så vanskelig.

P

Parelius

Gjest
Vi bestemmer at Waterboys skal ha bedre lyd på platene sine, verre er det ikke, ikke gjør det så vanskelig.
Jeg forstår ikke hvorfor vi skal være så forferdelig løsningsorientert. Hva skal vi gjøre når vi har brukt opp alle problemene da? Oppløse hele HFS-partiet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Har jeg fått jobb?

Hvis dere skal ha meg til forsvarsministerposten, kommer mange til å bli skuffet. Jeg er som dere sikkert har sett tilhenger av at forsvaret ikke skal spille i angrep. Det blir fort mye baklengsmål av det...

Nei. Gi meg heller kultur og justis.

Jeg har lenge ivret for bevæpnet musikkpoliti. Jeg ser for meg overskriftene: "Britney Spears og Bjarne Brøndbo skutt under politiaksjon i gamlebyen" eller denne: "Phil Collins er dømt til forvaring for overdrevet sviskete sang. Under soningen skal han rehabiliteres ved kirurgisk fjerning av stemmebåndene, og daglige femtimersøkter med trommene."

Dette er mine valgkampsaker!

O

OldBoy

Gjest
Du kan jo ikke være dikator når jeg er det Oldboy, to er en for mye.
Jeg får trekke kølapp, skjønner jeg.

Som en liten tilleggsoppslysning: Det står nr. 1 på min lapp.

Nå gjenstår det bare å tenke ut hvordan man arrangerer et "hendelig uhell" for sikre opprykket.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.395
Pink-Panther dette var da voldsomt, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd du smisket..   ;D
Jeg har lært å smiske
av Trond Giske.  ;D

Jeg hadde vel ærlig talt tenkt på en litt mer fremtredende ministerpost, noe i retning av utenriksminister. Nå er det jo ikke bara rare dyr jeg representerer, jeg representerer alle tegneseriefigurer. Jeg kan sette press på alle som leser tegneserier. For eksempel kan jeg overtale min gode venn Pondus til å kutte ut fotball og heller konsentrere seg om rytmisk sportsgymnastikk. Se også for dere Jokke dra på synkronsvømming istedefor puben.
Jeg kan her og nå formidle bilde av Fantomet i badedrakt slik at dere ser hva jeg er i stand til.

http://www.funpic.hu/files/pics/00025/00025604.jpg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg lærer aldri jeg Valentino...

Zomby kan få være justisminister da, så slipper vi sutring og grining, det er så slitsomt å høre på, men ikke kultur. Kan vel få bruk for våpnene sine der og tenker jeg..

Pink Panther skal være minister både for sære dyr og tegneseriehelter, ser at han allerede er i gang med å samle troppene, definitivt rett mann på rett plass..
Hva tror du folk hadde sagt om en rosa utenriksminister Pinki, de uinnvidde kunne finne på å tro du var en gris, og i disse dager er IKKE det noen spøk...

Oldboy får være diktatoraspirant og nestleder, tror jeg kan trenge en livvakt, kan du ta det i ledige stunder Zomby..?

Hva mangler vi nå..?

B

bamsemann

Gjest
Har jeg fått jobb?

Hvis dere skal ha meg til forsvarsministerposten, kommer mange til å bli skuffet. Jeg er som dere sikkert har sett tilhenger av at forsvaret ikke skal spille i angrep. Det blir fort mye baklengsmål av det...

Nei. Gi meg heller kultur og justis.

Jeg har lenge ivret for bevæpnet musikkpoliti. Jeg ser for meg overskriftene: "Britney Spears og Bjarne Brøndbo skutt under politiaksjon i gamlebyen" eller denne: "Phil Collins er dømt til forvaring for overdrevet sviskete sang. Under soningen skal han rehabiliteres ved kirurgisk fjerning av stemmebåndene, og daglige femtimersøkter med trommene."

Dette er mine valgkampsaker!
Jeg har mer sans for spritney bears...

B

bamsemann

Gjest
Kjære statsminister (komponenten) jeg føler at jeg har kommet veldig skjevt ut som bamseminister..

Men jeg drar nå på den årlige kongressen for bamser i 100 meter skogen, hvor all musikk blir spillt ut gjennom Dynaudio høyttalere.

S

slowmotion

Gjest
Mer øl til folket blir det ikke Slowmotion, kan muligens strekke oss til øllebrød. Det havner på listen etter kake og boller, men foran tørre kjeks. Vil du være øllebrødminister kanskje?
Da vil jeg heller være minister for "spirituelle næringsmidler".

;D

Topp Bunn