HFS partiet

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Kjære stasminister.

Arbeidet hoper seg opp, og integreringen går unna,
men jeg trenger en sekretær. En som kan avlaste meg i pressede stunder.

Jeg har fått et uforbeholdent ja fra denne kandidaten, men jeg trenger jo en formell tillatelse da.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
1. Hvilken farge er best på kabel. Hva er penest å se på, og ikke minst, hvilken farge har best effekt på lyden?
(...)Jeg vil jo som alltid hevde blå, men (....)
Tenkte eg det ikkje! Du vert kompromittert av å vere bergensar. Bergens-kabel er som alle veit blå!
Skal vi ta dette på kammerset, eller vil du sjukemelde deg?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Uff, nå ble det plutselig mye her på en gang... tar på hodet vet dere...

Hva i alle dager har du puttet damer i underkomite'ene for da slowmotion? Dette blir det bråk av, de kommer aldri til å komme i havn med noe som helst. EN dame (ja ja, dame og dame...) er akkurat nok, ellers blir det baksnakking, intriger, sladder og vås.
Av samme grunn må jeg nok si nei til deg også Oddgeir, vel kan damen synge og vel er hun pen...og her oppstår også problemene, for hvordan skal jeg klare å få deres fulle oppmerksomhet med henne vandrende omkring?

Er Bergens-kabelen blå A-Arve, den har jeg aldri hørt om, og hvorfor har ikke vi en sånn..?? Her blir det visst noe som må taes opp på kammerset ja, og flere som kan komme til å få hodepine før kvelden er omme...

S

slowmotion

Gjest
Uff, nå ble det plutselig mye her på en gang... tar på hodet vet dere....
( ...... host, host.......)

Hva i alle dager har du puttet damer i underkomite'ene for da slowmotion? Dette blir det bråk av, de kommer aldri til å komme i havn med noe som helst. EN dame (ja ja, dame og dame...) er akkurat nok, ellers blir det baksnakking, intriger, sladder og vås.

Kjære Kompministerinne......

Kvinner i underkomiteene, ikke damer. ;D

S

slowmotion

Gjest
Kjære stasminister.

Jeg har fått et uforbeholdent ja fra denne kandidaten, men jeg trenger jo en formell tillatelse da.

Er det hun med syklene?
Er det ikke bare kommunister som er opptatt av sykler?
I fjerne asiatiske land osv?

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hva er forskjellen på kvinner og damer? ???

Eller hva er best? ;D

Forkjølet slowmotion??
Bare det ikke er kikhosten, den er ille...

Hun med syklene ja... egner seg ikke her i landet med alle disse bakkene og alt dette regnet.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.539
Torget vurderinger
0
Hun med syklene ja... egner seg ikke her i landet med alle disse bakkene og alt dette regnet.
Aner vi en smule sjalusi ? :p

Men jeg må bare skuffe Oddgeir.:eek: Ja`et skyldes kun at hun i farten forvekslet to usedvanlig kjekke plysjdyr. Hun er allerede i arbeid hos meg. Sorry old boy! :-/

Dessuten har jeg henne på vinyl, har DU det Oddgeir ?

S

slowmotion

Gjest
Hva er forskjellen på kvinner og damer?  ???
Kjære lille Komp, det burde du da vite? ::) ;D

Eller hva er best?  ;D
( ......... host, host........ ) ;D

Forkjølet slowmotion??
Bare det ikke er kikhosten, den er ille...
Ja, det har jeg også hørt. Får håpe det går over ......
Nei, det tror ikke jeg heller....

;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Kjære lille Komp, det burde du da vite?  ::) ;D

( ......... host, host........ )  ;D

Ja, det har jeg også hørt. Får håpe det går over ......

Nei, det tror ikke jeg heller....

;)

Nei vet ikke det faktisk... :-/

Ok.. kvinner..?
Høres ikke bra ut dette..
Det tar bare et halvt års tid... jeg har prøvd og anbefaler det ikke en gang til min verste fiende..

Da sier vi det.

Sjalusi Spiralis, nå skjønner jeg ikke hva du snakker om igjen... ;)

S

slowmotion

Gjest
Nei vet ikke det faktisk... :-/

Ok.. kvinner..?
Høres ikke bra ut dette..
Det tar bare et halvt års tid... jeg har prøvd og anbefaler det ikke en gang til min verste fiende..

Da sier vi det.

Sjalusi Spiralis, nå skjønner jeg ikke hva du snakker om igjen...  ;)
Jeg forstår meg ikke på kvinner.
Og jeg forstår i hvert fall ikke denne posten.
Jeg bøyer hodet i skam..... :-[

;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dessuten har jeg henne på vinyl, har DU det Oddgeir ?
Har henne hverken på vinyl eller på formalin.
CD holder bra, i tillegg til at hun er innom og drar en slått eller to av og til.
Men nå skal hun visst flytte nordover sier hun. :'(

B

bamsemann

Gjest
Kjære stasminister.

Kanskje du kan bruke en av disse Oddgeir....

bamsemann.. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Takk for den rørende omtanken, men dette resultatet av mislykket kjøttsnekring kan jeg ikke være bekjent av.

Jeg kommer med nye kandidater etter hvert. 8)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Joda, disse kan vi bruke, her har vi damene? sine som kan klare å holde masken i en hvilken som helst situasjon. Gamle er de og, og derfor muligens vise, noe vi ser ut til å kunne trenge både dypt og inderlig.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Ser og hører at jeg er utnevnt til olje og energiminister.

Ingen spurte meg, og jeg ser at styrene er i fullt arbeid. Min programerkæring er følgende:
- Stanse ALL leting etter fossile brennstoffer umiddelbart.
- Stanse ALL oppumping av fossile brennstoffer i løpet av 5 - fem - år.
- Påby eierne av vannkraftverkene å oppgradere all infrastruktur og teknologi innen 10 - ti - år
- Sette ned en komite for å gjennomgå HVER krok av landet med det mål å spare mest mulig energi i alle ledd.
- Jobbe svinhardt for at oljefondet skal benyttes så å si utelukkende til forsknning på nye energikilder og -bærere.

Tipper min regjeringstid blir kort, jeg.

Honkey

O

OldBoy

Gjest
Obs! Obs! En mulig og fremtidig sådan. Vi har ikke akkurat vunnet noe valg ennå. Strengt tatt er vi vel ikke engang kommet til startgropene.

Så ta det bare med ro. Ingen grunn til å stresse med komitéarbeid med det første. I øyeblikket er det kampen om posisjonene som gjelder.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.651
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Ingen spurte meg, og jeg ser at styrene er i fullt arbeid. Min programerkæring er følgende:
- Påby eierne av vannkraftverkene å oppgradere all infrastruktur og teknologi innen 10 - ti - år
- Sette ned en komite for å gjennomgå HVER krok av landet med det mål å spare mest mulig energi i alle ledd.
- Jobbe svinhardt for at oljefondet skal benyttes så å si utelukkende til forsknning på nye energikilder og -bærere.

Honkey
No må du besinne deg! Vi treng olje til å produsere vinyl. Og eg vil ikkje høyre eit ord om å resirkulere gamle plater - det er betre med jomfrueleg vinyl, og då treng vi olje.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.379
No må du besinne deg! Vi treng olje til å produsere vinyl. Og eg vil ikkje høyre eit ord om å resirkulere gamle plater - det er betre med jomfrueleg vinyl, og då treng vi olje.
Vi kan jo se på mulighetene til å lage vinyl av linolje.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397

Honkey
Hvis dette skal inngå i partiprogrammet blir det ingen regjeringstid i det hele tatt.

S

slowmotion

Gjest
Arve, de platene jeg har kjøpt i det siste som har vært nypressa
har hatt mystisk lyd, mens de gamle platene jeg har kjøpt har ok lyd.....

Vi trenger en vinylminister, som kunne sørge for at kvaliteten på nypressa plater er ok, det kunne kanskje vært noe for deg?

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Bamsemann

Får jeg foreslå denne karen som Statssekretær i Bamsedepartementet. Han heter som så mange av hans stand Theodor. Han har ført en tilbaketrukket og stille pensjonisttilværelse i drøyt 25 år nå, men er klar til innsats for den gode sak. Som dere sikkert kan se, er dette en herre med allsidig erfaring. Han har vært ute en regnværsdag eller to, og står lett av selv de barskeste vinterstormer. (Selv om det nok er strikkeklærne fra bestemor som holder kroppen sammen.)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Bamsemann

Får jeg foreslå denne karen som Statssekretær i Bamsedepartementet. Han heter som så mange av hans stand Theodor. Han har ført en tilbaketrukket og stille pensjonisttilværelse i drøyt 25 år nå, men er klar til innsats for den gode sak. Som dere sikkert kan se, er dette en herre med allsidig erfaring. Han har vært ute en regnværsdag eller to, og står lett av selv de barskeste vinterstormer. (Selv om det nok er strikkeklærne fra bestemor som holder kroppen sammen.)
Du kunne ventet med å ta bilde til han var edru.

Mmmmmmmm, skeptisk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Du kunne ventet med å ta bilde til han var edru.

Mmmmmmmm, skeptisk.
Når du sier det... ligner kanskje litt på det famøse bildet av Nick Nolte for en stund siden?

:D

B

bamsemann

Gjest
Bamsemann

Dette ser jo ut til å være en særdeles hyggelig kar Zomby..

Klart han kan få jobb som statssekretær..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Vel Pompel går jo knallhardt ut, men det er jo bra at noen tar fatt i saker og ting, så du har herved myndighet til å opprette det du trenger av komiteer og underkomiteer for å ordne dette. Her kan du sikkert få hjelp av Slowmotion, han bør ha kommet i gang med komite’ arbeid nå og vet hvordan dette organiseres.
Du bør også ta deg en prat med næringsministerer og arbeidsministeren… hjelp, hvem var det?… hjelp, har vi ikke en sånn minister…? Det vil jo bli en masse ledige som må omskoleres om disse tiltakene skal igangsettes.
Og så har vi jo dette problemet som A-Arve peker på, regner med det blir en masse bråk her om vi overser disse tingene.
Linolje er jo greit nok det, men det har noen underlige effekter. Jeg hadde en plastboks ( Tupperware selvsagt) stående i skapet full av linfrø. Så oppdaget jeg at boksen var klebrig og klissete på utsiden, det viste seg at linoljen fra frøene på et underlig vis hadde trukket gjennom boksen… skumle saker, skjønner ikke at dere tør å bruke dette på de dyrebare kablene deres…
Hva med bilene da.. ? Må vi slutte med biler og? Hest og kjerre? Du satser Amish??

Ellers full støtte til vannkraft-tiltaket… bare ikke nevn ordet vindmølle.. :mad:

Så søt bamsen din var da Zomby, dette var koselig, ikke bry deg om Oddgeir, han er bare misunnelig. Min bamse ligger på loftet stakkars, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her når jeg ser hvor godt du har passet på din… :'(

Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette ser jo ut til å være en særdeles hyggelig kar Zomby..

Klart han kan få jobb som statssekretær..

Så søt bamsen din var da Zomby, dette var koselig, ikke bry deg om Oddgeir, han er bare misunnelig. Min bamse ligger på loftet stakkars, nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her når jeg ser hvor godt du har passet på din…  :'(
Theodor er en kjernekar. Ingen tvil om det!

Han tilbringer penjonisttilværelsen i en skuff. Men hver gang jeg ser ham får jeg den der gode barndomsnostalgien..

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg må bare få gratulere vår hardt arbeidende olje- og energiminister med god jobb i det siste. Nå er det full fart i silisium/solcelle-produksjonen, og vi vet vel alle hvem som har vært drivkraften bak for å få dette i havn.
Godt at dere jobber effektivt i det stille og får frem gode reslutater, kake til alle i dag!! :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Jeg må bare få gratulere vår hardt arbeidende olje- og energiminister med god jobb i det siste. Nå er det full fart i silisium/solcelle-produksjonen, og vi vet vel alle hvem som har vært drivkraften bak for å få dette i havn.
Godt at dere jobber effektivt i det stille og får frem gode reslutater, kake til alle i dag!!  :)
Takker ærbødigst, fru Stasminister.
Jeg har også satt ned en videnskabelig komité for utvikling av miljøvennlig vinyl, med egenskaper som skal overgå dagens fossile utgave. Dette er en prioritert oppgave i forbindelse med nedleggelsen av oljeeventyret. Foreløpige resultater tyder på en blanding av tistelolje og rapsolje som basis i produksjonen, men her er ennu langt igjen.
For øvrig har protestene på mine idéer vært såvidt formidalble at jeg har vært nødt til å inngå et kompromiss; det skal opprettholdes en begrenset forskningsutvinning av olje og gass.
Ellers håper jeg, Fru Stasminister, at de la merke til hvor fort mine komiteer arbeider; alledere denne uke ble det fremlagt tall på hvor mye vi kan spare på strømforbruket i industribyggene bare her i landet; Det dreier seg om en innsparing ekvivalent til flere gasskraftverk!

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ja jeg er ytterst imponert over dine komiteer, dette er eksempler til etterfølgelse, her må Slowmotion se og lære, han sliter…

Men dette er en dag til feiring. :)
Tips! Sjekk ut om disse noise-harvester-boksene kan brukes til å utnytte strømmen bedre, her tror jeg det er mye å hente…

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20

Honkey

Atomenergi er naturligvis løsningen. Se på Finland, de bygger et gedigent nytt atomkraftverk. Andre vil følge etter.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.379
Godt at dere jobber effektivt i det stille og får frem gode reslutater, kake til alle i dag!!  :)
Takk for kaken, den var god. :-*
Mit departement, det for rare dyr o.s.v, foreslår å nedsette en komite for ettervern av tilbaketrukkne medlemmer. Vi er bekymret for hva som skjer med disse når de ikke lenger frekventerer forumet. Abstinensplagene må være ulidelig store.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Takk for kaken, den var god. :-*
Mit departement, det for rare dyr o.s.v, foreslår å nedsette en komite for ettervern av tilbaketrukkne medlemmer. Vi er bekymret for hva som skjer med disse når de ikke lenger frekventerer forumet. Abstinensplagene må være ulidelig store.
God ide' det gjør vi, og du er ansvarlig her, kan kalles for fortapte hfs'ere og stiller på linje med fallerte barnetv-personligheter. Viktig å få frem hva ettervirkningene kan bli og fokusere på disse for å forhindre psykiske skader og problemer som man må anta er utbredt blant de frafalne.

S

slowmotion

Gjest
Ja jeg er ytterst imponert over dine komiteer, dette er eksempler til etterfølgelse, her må Slowmotion se og lære, han sliter…
Neida, jeg har bare reist på studietur til syden sammen med alle de kvinnelige underkommitemedlemmene....... vi studerer fremmede kulturer for å se om de har noe å lære oss mht meninga med livet.....
Ikke noe slitsomt i det hele tatt.

;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Hvem er egentlig elektrostatsminister her?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvem er egentlig elektrostatsminister her?
Eh... nei det har vi visst ikke, har du lyst? Du fikk vel stillingen som barne og familieminister, men om du heller vil være elektrostatminister så gjerne det. Her er det viktig at alle blir fornøyd så vi unngår grining.

Trodde det var hodepineproblematikken du skulle bruke komite'ene dine til jeg Slowmotion, har du rotet det til nå..??

Jaja, festen er ikke over, det er kake igjen... :)

K

kbwh

Gjest
I Roma er pinjetrærne vakre som før. De har kjøpt en diger kran til å fiske Anita Ekberg opp av Trevifontenen med i tilfelle hun skulle falle oppi en gang til. Det er lite trolig at hun ville komme utav den for egen maskin denne gangen.

Ferraris 2007-modeller kommer i rødt.

Topp Bunn