En ledetråd til: Et sted i dette landet står det noen og foretar seg noe som ville gitt bot i Norge.
Verbal konflikt. Høres europeisk ut (?).Steinar_Lund skrev:Dessverre gitt.
Landet jeg tenker på gjennomgår nærmest kontinuerlig en verbal konflikt der folket har delt seg i to leire.
Tampen brennerHolmium skrev:Verbal konflikt. Høres europeisk ut (?).Steinar_Lund skrev:Dessverre gitt.
Landet jeg tenker på gjennomgår nærmest kontinuerlig en verbal konflikt der folket har delt seg i to leire.
Nope.Holmium skrev:Spania, Ferdinand, Katalonia?
Det er HELT KORREKT!!!!JHolm skrev:Jeg prøver denne tilnærmingen;
Italia ... Lamborghini Trattori S.p.A.. ... Sant'Agata (Bolognese).
Så stedet er Sant'Agata.
![]()
Barnelærdommen kom mao til nytte ;DJHolm skrev:Det var lett å kjenne igjen «Italia». Jeg var så «heldig» å vite at Lamborghini prodoserte traktorer ...
Ja.Otern skrev:Barnelærdommen kom mao til nytte ;DJHolm skrev:Det var lett å kjenne igjen «Italia». Jeg var så «heldig» å vite at Lamborghini prodoserte traktorer ...
Hmm... Det første jeg tenkte på var Lanzarote, men mytologi?JHolm skrev:Ja.Otern skrev:Barnelærdommen kom mao til nytte ;DJHolm skrev:Det var lett å kjenne igjen «Italia». Jeg var så «heldig» å vite at Lamborghini prodoserte traktorer ...
Nå tenkte jeg at vi skulle ta en ferie. Vi reiser til et sted hvis navn også kan assosieres med våpen. Navnet forekommer også i mytologien.
Er Diana inne i bildet?JHolm skrev:Nei. Hvem bodde der? Poseidon?
Vi skal til en liten øy, som ikke omtales mye i dag.
Denne personen sin mor sitt navn vil få mange til å tenke på gamle ting.
Ja.Barbaresco skrev:Ithaca, gun company
Ja!Barbaresco skrev:Itaka, hjemsted for Oddysevs