HeheQueensland, delstat i Australia (litt vagt), Queen's Clubs turnering British Open, bydelen Queens i New York, bandet Queen med Freddie Mercury.
Ikke noe royalt over dette ... (ironi)
Edit: Kan ta med 'stadion' også ...
HeheQueensland, delstat i Australia (litt vagt), Queen's Clubs turnering British Open, bydelen Queens i New York, bandet Queen med Freddie Mercury.
Ikke noe royalt over dette ... (ironi)
Det er korrekt ...Strøk,band, stadion: Briskeby
Sted, fotballturnering: ?
Etter litt tenkning fra min side; hvis linken er musikk er det kanskje 'Nirvana' vi snakker om ...? Passer i all fall veldig godt til resten av ordlyden i rebusen.Har vært der flere ganger, og skal ut til naboen, Hå gml prestegård, i kveld og høre Tom Hetland snakke om den russiske revolusjonen. Sånt er spennende.
Ny oppgave er enkel og handler også om frigjøring: Tilstand, mellom annet.
Skal prøve å følge den opp; men vet ikke om jeg klarer. Kanskje du har glemt meg?Sa jo den var enkel, Kanutus. Det ble bingo med en enda gang.
Ja, ikke meg, da ...Glemt deg?
Gåten er i gang, den ...Glemsel er en tilgivende evne som øker med øvelse og alder.
Take you time, og du kan jo spille ballen over til noen andre mens du varmer opp hjernevinningene.
Du er på rett spor, men dette har også å gjøre med forrige oppgaves svar. Litt søkt fra min side, men jeg tenker litt på hva som krevdes i forrige oppgave, og hva 'jeg' ikke helt makter i denne oppgaven (tilsynelatende) ...Husker du?
Nei .... hva var det som trengtes i forrige oppgave, men som jeg mangler? Det med å glemme er et hint til en låt som disse hadde. Vi snakker noen tiår tilbake her nå ...Ten Years After?
Heilt korrekt!Simple Minds - Don´t you forget about me ?
DessverreSiouxie and the Banshees
(Med forbehold om skrivefeil)
Og det er ikke Genesis du tenker på ...?Hvis det var geografien til de langt tilbake i tid du tenkte på Svein Arne,
så er det like utenfor Europa.