Ja, helt riktig.Å stryke flagget?
Ja, helt riktig.Å stryke flagget?
Ingen ministater nei. Begge statene det er snakk om er store.Er noen ministater innblandet ?
Ja.Snakkes det samme språk i denne satelittkommunen, som i moderlandet?
mvh
Jeg tror, og har sjekket litt, at: Idiomer er et 'fast uttrykk', men trenger ikke ha noen bokstavelig betydning (lenger) ... Språklig sett skjønner vi hva som menes fordi det er en del av vår kultur, men den originale betydningen kan altså godt være borte uten at det nødvendigvis gjør noe. Uttrykket betyr det du oppfatter det som (ellers så lærer du det).Idiomer har vel et bokstavelig utsagn og en overført betydning av det.
Du har nok mye rett i dette. Idiomer er kulturelt betinget.Jeg tror, og har sjekket litt, at: Idiomer er et 'fast uttrykk', men trenger ikke ha noen bokstavelig betydning (lenger) ... Språklig sett skjønner vi hva som menes fordi det er en del av vår kultur, men den originale betydningen kan altså godt være borte uten at det nødvendigvis gjør noe. Uttrykket betyr det du oppfatter det som (ellers så lærer du det).Idiomer har vel et bokstavelig utsagn og en overført betydning av det.
'Hoppe etter Wirkola', 'samling i bånn', 'snøret i bånn', 'hus forbi', 'hytt og pine', 'kanon!', 'smitt og smule' osv osv ...
Edit: eksemplene er bare for å underbygge påstanden min, ikke for å vise at jeg kan mange idiomer. Jeg vet at dere alle kan en haug med idiomer ....![]()
Nei, men en partifelleGahr Støre. Var vel helseminister i 2012-13.
mvh
Er det uroppførelsen du tenker på?På tide å komme videre. Musikkverkets navn forvirrer litt med henblikk på stedet hvor historien er hentet fra. Man kan trygt si at oppførerelsen har en stjernespekket artistliste.
Jeg vet ikke om verket er fremført live, det er i så fall før min musikale oppvåkning. En oppvåkning som førte meg inn på en helt annen musikkgenere.Et verk, så dette er mest kjent som noe som fremføres live?
Neida, det er en innspilling det er snakk om, nærmest som et prosjekt å regne fra opphavsmannen og komponisten. Kan vel også kalle ham forfatteren. Og musiker.Skal vi til en festival?
Javisst er det det. Patagonia var drømmestedet for kretsen rundt Hans Jæger. Kristiania-bohemen.Kan det være Ketil Bjørnstads "Leve Patagonia" ?