HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Nasjonalitet, kanskje? Begge er/var irer???.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Nei (edit: dvs. Hardcastle er Brite, Lynott er Ire). Et av hintene jeg gav tidligere var svaret på 'noe'. Det er på sett og vis svaret på gåten også ... Et hint til er noe av det du var inne på. Paul Hardcastle produserte en låt for Phil Lynott. Hvilken låt kan det ha vært? Husker du (les: klarer du å gjette det) så har du også svaret på gåten ... :) PS: Bare å si ifra hvis jeg skal avsløre svaret, siden det nå drar ut litt ... :)

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Ikke avslør ennu. Må prøve å sette sammen bitene i puslespillet:).

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Tror fortsatt det har noe m. en remix å gjøre. Men er usikker på låt/album.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Tror fortsatt det har noe m. en remix å gjøre. Men er usikker på låt/album.

mvh
    Ja, du er inne på noe, men det er ikke en remix. Som sagt så er svaret på sett og vis allerede gitt, men må 'konverteres' først ... :)

Edit: Hvis man kjenner til Thin Lizzy og Phil Lynott, så er det nok riktig å si at dette er av hans aller minst kjente sanger, og ble laget etter at Lizzy ble oppløst ...

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Edit: Hvis man kjenner til Thin Lizzy og Phil Lynott, så er det nok riktig å si at dette er av hans aller minst kjente sanger, og ble laget etter at Lizzy ble oppløst ...
    Det er jo Thin Lizzy jeg kjenner. Hardcastle husker jeg kun for 19;D.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Det er jo Thin Lizzy jeg kjenner. Hardcastle husker jeg kun for 19;D.

mvh
    Så da skal du frem til noe som er svært ukjent i Thin Lizzy / Phil Lynott sammenheng. :)

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Her fant jeg en samleskive fra 1996. Er vel neppe på denne?

Thin Lizzy. Samlealbum. 1996 001.jpg mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Eneste samleskiven jeg har. Hm. Er vel ganske nær, men tror nok ikke jeg kan finne svaret uten å gjette vilt;D.

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Eneste samleskiven jeg har. Hm. Er vel ganske nær, men tror nok ikke jeg kan finne svaret uten å gjette vilt;D.

mvh
    Du har jobbet godt med denne, og du er svært nær! Som sagt så har du egentlig allerede gjettet riktig! Så hva er det du har gjettet så langt (eller dedusert deg frem til?) ...

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Kan Lynott ha dedikert denne låten til Hardcastle, som takk for et el. annet?

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Kan Lynott ha dedikert denne låten til Hardcastle, som takk for et el. annet?

mvh
    Nei, men Lynott likte det Hardcastle hadde gjort, så Hardcastle produserte denne låten (som vi nå har kommet frem til at det er) som Lynott gav ut.

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Remix konvertert til produsert;D. Men låten klarer jeg ikke:(. Tror du må "reveal the secret":).

mvh

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Den opprinnelige gåten jeg hadde tenkt ut, var altså å finne linken mellom P. Hardcastle og P. Lynott. Vi kom frem til at Hardcastle hadde gitt ut en låt på midten av 80-tallet som het '19'. Det hadde også faktisk Phil Lynott gjort, bare at han kalte den 'Nineteen' (For meg var dette 'linken', og svaret på gåten). Når du sa at du trodde at han kanskje hadde remixet en låt av Thin Lizzy / Phil Lynott så sa jeg først 'nei', men så ringte det en liten bjelle i hodet mitt, og når jeg sjekket det opp så viste det seg faktisk at det var, av alle, Paul Hardcastle som hadde produsert denne låta for Phil Lynott. Låtene har forøvrig ingenting med hverandre å gjøre, annet enn navnet, men man må kanskje tro at Phil Lynott syntes det var passende å la Hardcastle produsere låta siden de jo hadde samme navn? Hvem vet? :)

Bra jobbet, oct! :)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    ^^ Takker & bukker! Visste jo ikke hvem Paul Hardcastle var, da jeg gikk inn i oppgaven. Thin Lizzy & Phil Lynott kjente jeg til. Efterhvert ringte det noen bjeller fra 80 tallets Radio Nova, der '19' ble spilt. Siden ble det en del 'drøvtygging', og gjetting. Men hadde ikke klart å gjette at begge artister hadde en låt som heter '19':).
    Flott oppgave;).

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.402

Jeg er barnslig, og muligens litt ondskapsfull, men her er en ny ledetråd.
    (Låt eller artist har ingenting å gjøre med svaret på rebusen, kun for å få igang de små grå......Ok, mulig det ligger et spor i teksten :rolleyes: )

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    En liten billedoppgave i påvente av noe bedre. ;)

Vis vedlegget 415437

Pluss

Vis vedlegget 415438

Tja, hvem skal vi frem til?
    Vanskelig å vite sikkert kun ut i fra bildene, men ett sted må man jo begynne ... :) Jeg kjenner ikke igjen gutten i bilen, og det er sikkert ikke meningen heller, men man kan vel kanskje si (gjette) at han ble født med en sølvskje i munnen?

Høna, derimot, kjenner jeg igjen, og hun er vel ute og spør om noen vil være med å høste korn, gå til mølla, bake brød osv? Men ingen hjelper henne, så hun gjør like så godt hele jobben selv.

Altså; den ene er en typisk ikke 'self-made' person, mens høna i aller høyeste grad er det.

Skal vi frem til noen person, eller er det musikk det dreier seg om?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.402
    ;) Når løsningen kommer kommer jeg til å bli beskyldt for å være bløt. M.a.o. du er ikke på rett spor. Eller egentlig jo, høna har en annen egenskap i tillegg til være self made.
    Vi skal frem til en person.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    ;) Når løsningen kommer kommer jeg til å bli beskyldt for å være bløt. M.a.o. du er ikke på rett spor. Eller egentlig jo, høna har en annen egenskap i tillegg til være self made.
    En 'playboy' med hanekam (hønekam) kan jo være Donald Trump. Donald er jo en fin referanse til bildet av høna også, som jo er en Disney-produksjon så vidt jeg vet ... :)

• Liker

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Høna har en tendens til å legge egg. Samt kakle. Og finne gullkorn. Hvis hun er blind da. :confused:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.402
    Tenk heller på hva som kjennetegner bilen og høna. Husk at dette er en rebus.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Lekebilen illuderer en Tesla. Har det relevans?

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.402
    Tesla, eller rettere sagt hva Tesla er har relevans. Første stavelse.

• Liker

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    ^^ Høner/hønsehjerner er jo kjent for ikke å være spesielt smarte. Oppgaven er litt kontradiktorisk her, derfor vis:).

mvh

Sist redigert:

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.402
    ^^ Høner/hønsehjerner er jo kjent for ikke å være spesielt smarte. Oppgaven er litt kontradiktorisk her, derfor vis:).

mvh
    Ikke avansert. Filmen heter "The wise little hen" Altså ser vi bilde av en vis, liten høne. Jeg sa jo at dette var barnslig. ;)

• Liker

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Auda! Var det riktig? Jeg trodde jeg var morsom, men du har jo helt rett; i _denne_ filmen er det høna som er den vise. Jeg overlater mer enn gjerne seieren til oct som kom opp med El-delen; det var den som var nøkkelen til det hele ... :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    OK, siden det er morsomt med rebus, så kjører jeg en _slags_ bilde-rebus-variant jeg også, da ... :)

Skal frem til artist og låttittel ...

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn