HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.142
    Sted
    Bergen
    Riseth spilte i samme posisjon på banen som han vi prøver å finne navnet på.
    Riseth var rimelig potet og spilte overalt ... så litt usikker på hvilken posisjon du tenker på...
    Flere trøndere som har spilt i Liverpool.....men om vi velger posisjonen lengst fremme
    var det en trønder som hadde suksess over grensen litt lenger nord.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Vanskelig, dette. For meg som har null fotballinteresse:rolleyes:.

mvh

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Ja kom igjen, hadde det vært italiensk serie A så kanskje. Men engelsk fotball og norske spillere.......

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Jeg sa vi skulle fram til et county. Det jeg ville fram til var Derby county football club.
    Klubben ble stiftet i 1884 som en avlegger av Derbyshire County Cricket Club
    Bragstad spilte der fra 2000-2002 men fikk dessverre kun 12 kamper pga skade. Den unge herremannen er en som var i media i sommer og blir betegnet som norsk fotballproff i England. Han heter Mats Mørch og har vært på Derby's ungdomslag i flere år. Han står nå uten kontrakt. Lars Bohinen spilte også for Derby. (1998-2001)

• Liker
    Reaksjoner: oct

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    @Slither: Utmerket oppgave m. høy vanskelighetsgrad. Labyrinten trenger labyranter;).Håper du joiner oss, gamlinger:cool:.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Koselig å høre! Kan ikke du komme med en ny oppgave oct? :)
    Mine oppgaver løses raskt, kun få unntak. Svein Arne P.P. & aam01 er f.ø. de som har komponert de vanskeligste. Savner folk som TrondT & andre. Prøver å rekruttere folk fra andre tråder.

mvh

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Nå kjenner jeg ikke så mange bassister, men hverken Charles Mingus eller Roger Waters ser ut til å passe inn her.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kan legge til at jeg har vokst opp i Drammen, men det er heldigvis lenge siden, og der fantes både ølbryggeri, cellulosefabrikker og starten på Randsfjordbanen. Men jeg har til gode å høre om en anstendig bassist fra Drammen.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Du er i området da. Om han er anstendig eller ikke har vell ikke noe med saken å gjøre.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tror ikke jeg vet om en anstendig en heller. Men det er det kanskje andre som gjør.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Drammen er forøvrig ikke stedet. Du skal litt lenger borti Drammenselva.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Ikke bort, men opp. Det heter det i Drammen. Men det er 45 år siden jeg har bodd i Drammen så dette er nok for nytt for meg.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Så hvis det ikke er Aass bryggeri, hvilket bryggeri snakker vi om da? Lenger opp elva kommer vi til Mjøndalen og Hokksund, men vet hverken om noen papirproduksjon eller ølbrygging der ... men sikker andre som kjenner til dette ... :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Jo, men min kjennskap til Aass er at deres bryggeri ligger midt i Drammen, og dit skulle vi jo ikke. Betyr det at Aass har (eller hadde) flere bryggerier plassert oppetter elva kanskje? (Siden Googling ikke er lov, så blir det litt famling i blinde her, og håpet er at andre kaster seg innpå og supplerer tankerekken ...) :)
    En annen ting som slo meg; har også denne papirfabrikken blitt lagt ned? De fleste har jo det. Betyr det også at vi skal tilbake i tid, da både øl, cellulose og denne bassisten var på topp? 80-åra kanskje?

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ikke fokuser så mye på selve bryggeriet i seg selv. Cellulosefabrikken var en av de største arbeidsplassene i eiker på slutten av 1800-tallet. Bassisten var i et band som hadde sin storhetstid tidlig på 2000-tallet.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Vi skal ganske så enkelt fram til et sted. Alle er fra samme sted. Kanskje en litt dårlig formulert oppgave tekst. Sånn blir det fort i de sene nattetimer. Må bare beklage det. Men det skal være mulig å finne svaret om dere kan litt om 2000 tallets populærmusikk og geografi.

03VVBS28rj.jpg

Sist redigert:

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Er stedet Mjøndalen, Steinberg eller Hokksund? Siden du sier Eiker så må det være et av disse stoppestedene på Randsfjordbanen. Uansett ser jeg ingen sammenheng med Aass bryggeri.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Mellom Hokksund og Åmot så har du et sted som har tilknytning til aass og Randsfjordbanen

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Cellulosefabrikker lå det jo hele veien mellom Drammen og Geithus. Hvis du skal lenger enn Hokksund og fortsatt være i øvre - Eiker så kan det være Skotselv. Hvorvidt det noen gang er laget noe annet enn trekkspillmusikk der vet jeg ikke noe om.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Da har vi stedet, da mangler det bare et glupt hode som kan navnet på bassisten. Mye kan sies om Roger Waters, men han var ikke fra Skotselv.

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.142
    Sted
    Bergen
    Bandet til bassisten er nok BigBang.
    Øystein Greni er kjent for hyppig utskifting av bandmedlemmer så her er det sikkert flere å velge i.
    Kjenner uansett ingen av dem.

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Skulle frem til Nikolai Eilertsen. Var med fra starten av i bigbang. Også med i The National Bank. Var med på blant annet Bjørn Eidsvåg's pust og Knut Reiserud's gitar. Nå er han med i elephant9 som vant spellemannsprisen 2010 i klassen jazz.. De var også nominerte i 2012. Nå får noen andre lage oppgave!

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.539
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Ingen grunn til å gi opp oppgavelagingen. Oppgaven var det ikke noe galt med. Problemet var at jeg og flere andre tydeligvis ikke har hørt om denne bassisten eller noen av bandene du nevner. Jeg er ikke særlig oppdatert på musikk laget etter 1980.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn