|
Hvilken film er suverent på topp når det gjelder kinovisninger i Norge? Det er snakk om 3,5 millioner visninger ...Google-konkurranser er ikke gøy, men må bare medgi at jeg er helt blåst i bollen på denne.
Film med flest visninger i Norge: Sound of music?
Japp, det er den jeg mener. Denne filmen var stor inspirasjon for en ung gutt, som noen år senere gjennomførte drømmen sin, og lagde noe som var best i verden den gangen. Dette har så blitt brukt i en annen film (ungdomsfilm), litt i samme bane som FGP, i hvert fall når det gjelder tema. Hva heter mannen med drømmen som ble realisert?Flåklypa Grand Prix?
mvh
Ikke denne gangen ....Steven Spielberg?
Jo, det er et spill, og det er den andre filmen jeg tenker på ... Så, hva skjer i den filmen? Hva har det med Flåklypa å gjøre? Og hva var dette med naboland igjen?Need for speed. Men det er gjerne ikke et spill, og kanskje også eldre.
Jeg husker ikke så mye av filmen selv, når sant skal sies, men jeg husker ikke så mye av tilskuere som uler? TV-sending var litt av konseptet her, uten at det er av så stor betydning.De har en spesiell guffe som drivstoff, nitro. Og så kjører de fort i gatene mens tilskuerne uler.
Hva var dette med naboland igjen?
Pass på så du ikke blander med GTA, Drive, Fast and Furious, eller sogar 2Fast and 2Furious nå da ...De har en spesiell guffe som drivstoff, nitro. Og så kjører de fort i gatene mens tilskuerne uler.
Hva var dette med naboland igjen?
og ...?Kappkjøring.
Nå snakker vi!...biler?
Ja, det vil være svaret på denne lille gåten ...Da er det bilmerket vi skal frem til?
Jess, det er akkurat disse bilene som blir brukt i 'Need for Speed', og som blir produsert av Koenigsegg. Var for noen år siden (tror et annet merke har den rekorden nå, Veyron f.eks.) verdens raskeste serieproduserte bil. Ved en tilfeldighet så jeg her om dagen, at Hr. Koenigsegg hadde blitt så inspirert av Reodor Felgen når han så Flåklypa som liten gutt, at han bestemte seg for selv å lage 'verdens raskeste bil' en dag. Som sagt, så gjort!Koenigsegg er jo laget i vårt naboland og er påstått å være verdens raskeste bil. Vet ikke om den har vært "filmbil"