Tjaha, hun hadde vel en hit "Physical" eller noe i den duren.
Jeg innbilte meg, i den grad jeg har tenkt på dette, at dette var
sanger innspilt med studiomusikere.
Physical kom litt senere. Låten jeg vil frem til og Magic kom samtidig.
Låten er bandets eneste nr.1 hit i UK og best plassering på øvrige lister også.
Olivia Newton John og Electric LightOrchestra, som forøvrig fortsatte i samme spor som tidligere, spilte sammen i filmen Xanadu, og låten havnet selvfølgelig på soundtracket. Magikeren Mandrakes residens heter Xanadu, og Xanadu er også et sted i Shangri-La.
Make-over, samme spor, magisk hint over det, landevei, jentegruppe, lys, orkester.
Må jo bare innrømme først at jeg altså tok helt feil med hensyn til ONJ, men husker etterhvert låta Xanadu ganske godt. ELO klarte seg vel etterhvert ganske bra uten ONJ også ...
Nærliggende å tenke 80 tallet som du sier oct, men post-punk har kommet i bølger.
Vi må vel få litt mer hjelp(?)
Mange som flyter på refrenget. F.eks The Jesus & Mary Chain. Usikker på hvor lista for lav profil ligger.
Et veldig kult band som kjørte akustisk var The Havalinas. De kom seg vel inn på noen lister en gang i tiden. High Hopes og Fill Em' Up ... De ga bare ut én plate, da, så det er nok ikke de.
Den setningen i deres eneste (?) hit som folk husker var og er en skikkelig "hook line" (eller hook). Mange har brukt den når de har følt seg omtrent sånn:
Ironien i teksten nådde ikke helt frem til de brede lag, kan man vel si....
Den var langt bak i glemmeboken dessverre.
Husker jeg hadde Bellona T-skjorte på 80 tallet, kjøpt via musikkavisa BEAT (Tore Olsen,Skjeklesæther m.fl.)
Den hadde bilde av ei dame med solbriller som så mot ei sol som hadde lite motstand pga redusert ozonlag.
Den gang man var ung og raddikal!
Håper dere tar denne kjapt, for jeg drar snart til Gøteborg og har ikke mulighet til å følge opp i evigheter!
På hvilket kjent albumcover er denne detaljen å se?
(Jeg så nå at det er mulig å bruke bildegoogle, men regner med at folk holder seg for gode til slikt. (???))