HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Hmmm...stille her? Jeg ser nå at oppgaven kan ha to korrekte svar, selv om det første svaret ikke er så innlysende som det andre. Må kanskje si det slik at for å finne det første svaret må man være godt voksen og det andre, svaret krever at man er voksen.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Altså to artister fra forskj. tiår:confused:.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Det er vel snarere slik at låttittelen på låt nr. en krever litt alder. Den ene artisten har vært "pensjonert" i noen år, selv om artisten lever i beste velgående.

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Sikkert ikke riktig, men som et forslag.

Every little thing she does is magic
    The Police og Sting

Men disse er nok ikke gamle nok.

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Sikkert ikke riktig, men som et forslag.

Every little thing she does is magic
    The Police og Sting

Men disse er nok ikke gamle nok.
    En annen variant i samme bane kan jo være 'Black Magic Woman' -- Fleetwood Mac / Peter Green? Litt usikker på dette med 'makeover' så sikkert ikke riktig dette heller ... :)

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Musikk denne gangen. Den ene artisten gjennomgikk en total makeover i tiden før, de andre fortsatte i samme spor. Litt magi krydrer det hele.
    Hvilken låt?
    Menes det her at et medlem i en gruppe bryter ut og starter i en helt annen sjanger og stil mens de gjenværende i originalgruppa holder seg til det opprinnelige ?
    Eller er det en beskrivelse av hva låten handler om ?
    Eller .. ?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Musikk denne gangen. Den ene artisten gjennomgikk en total makeover i tiden før, de andre fortsatte i samme spor. Litt magi krydrer det hele.
    Hvilken låt?
    Menes det her at et medlem i en gruppe bryter ut og starter i en helt annen sjanger og stil mens de gjenværende i originalgruppa holder seg til det opprinnelige ?
    Eller er det en beskrivelse av hva låten handler om ?
    Eller .. ?
    Låten er et samarbeidsprosjekt mellom et band og en artisten. Det er artisten som gjennomgikk den totale forvandlingen, både når det gjelder image og musikkstil.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Det er mulig det finnes audiofile som ikke vil besudle anlegget sitt med den/de etterspurte låt/låter.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Kan det være Cliff Richard? Han brøt vel m. The Shadows og gikk solo sent på sekstitallet.

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    ^ Ble han ikke både religiøs & kostholdsfanatiker:confused:. Avholdsmann er han visst óg. Må altså ikke forveksles m. Keith Richards:cool:.

mvh

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Feil jorde. Det var ikke noen som gikk ut av en gruppe, hun jobbet sammen med gruppen. Man kan si hun forlot landeveien og inntok storbyen.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.384
    Sted
    På kanten.
    Keith og Cliff ikke samme person???
    Lærer noe hver dag. Men vi skal altså til en hun, da lurer jeg på om vi skal til Nico.

• Liker
    Reaksjoner: oct

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Vi skal nok ikke til Nico. Den hunnen vi skal frem til har solgt over 100 millioner album. Bandet har solgt mer enn 50 millioner album.

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Lys og lys. Med en sovende hukommelse så tar dette tid, forutsatt at dette i det hele tatt er registrert.
    Men hadde googling vært lov, så...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Lys og lys. Med en sovende hukommelse så tar dette tid, forutsatt at dette i det hele tatt er registrert.
    Men hadde googling vært lov, så...
    Var du aktiv på dansegulvet i 1980/81 kan du ikke unngå å ha registrert denne låten.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    En discosangerinne fra U.K. som var lys og fager på åttitallet:confused:. Hadde en kjempehit i 80-81. Er det Olivia Newton John? (Hun er vel egentlig fra Australia).

mvh

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Aha -- Snakker vi Nick Cave og Kylie Minogue? Disco og mørk rock møtes i skjønn forening? Ikke så mye magi i dette heller da, men det var jo en litt spesiell kombo det der også ... :) Edit: Så snakker vi kanskje ikke 80-tall heller når jeg tenker meg om ... Glem alt dette ... :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Rundt 1980/81 var det jo en hard kamp mellom disco og hardrock, og ingen av dem vant ... Men dama kommer altså fra country-siden av saken, og entrer dansegulvet på et eller annet vis? Ikke Nancy Sinatra, Allison Moyet, Debbie Harry ... men hvem?

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    811
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Holder en knapp på forslaget til oct, men Linda Ronstadt var også aktiv med flere.
    Men hun var jo mørk.

Sist redigert:
    • Liker

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Hva med Bonnie Tyler? Hun hadde vel noen hiter omtrent på den tiden? Total Eclipse osv ...? Men om hun samarbeidet med noe band husker jeg ikke. Låtskriver var vel derimot samme som Meatloaf sin låtskriver ... og han ga selv ut en plate som til forveksling lignet Meatloaf. Husker ikke hva han het i farten dog ...

I need a hero ... samme Bonnie Tyler, var det ikke? Meget store hits, men det var kanskje noen få år senere dette, da ...

Edit: Jeg synes det blir stilt store krav her; huske listepop fra 1980, som vi ikke engang vil besudle anleggene våre med, og som vi i tillegg skulle ha hørt på dansegulvet!? Jeg var 13 år den gang, og hadde i alle fall ikke tenkt meg ut på noe dansegulv ... :)

Sist redigert:

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    ^^^^Ganske sikker på at det er feil, siden denne var tidligere (var den ikke det), og det ikke er noe samarbeid med annen gruppe å snakke om. Jeg lurer på hvilken gruppe det kan være snakk om, siden den også tydeligvis er ganske kjent ... De stod for 'storby' tidligere, og damen stod for landeveien, men skiftet nå plutselig scene .... sånn jeg skjønner det. Hvilket band var det i det hele tatt som 'plutselig' dro med seg et kvinnfolk som tidligere ikke hadde vært med, og hvem var det i så fall som tidligere hadde sunget i denne gruppen (eller var de kun instrumentalister?). Var gruppa en 'disco-/synth-gruppe' fra før av, eller ble de det nå? Musikken jeg hørte på den gangen var de kjente heavy-banda, som jo regjerte på sitt vis, men det var jo også utrolig mye annet som skjedde på den tiden. Av radio-musikk kan jeg huske Genesis (Mama), Toto, Men At Work, Saga, Dire Straits, Bob Dylan, Eurytmics, Tina Turner, Pink Floyd, Stones osv, men ikke mye disco-greier, nei ... Jeg husker 'Touch Me' med Samantha Fox, men det var ikke på grunn av musikken ... :)

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Olivia Newton John tok en total makeover på denne tiden, fra en dydig countrysangerinne til en vampete disco-dronning.. En av hennes hits i tiden før var Country Road, landevei. Hun bodde en stund i Australia, men er født i United Kingdom.
    Men så var det dette med bandet, da. De fulgte forøvrig sitt vante spor. Glem ikke eimen av magi.

• Liker

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.502
    Nå begynner tampen å brenne. Magic er den andre låten jeg tenkte på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn