Verdensrommet var en viktig del av hypotesen, ja ...Vag og konkret, hypotese som ble motbevist..? Fysikk... Hmm
Ser for meg noe lakmus-papir, men det er kanskje ut i verdensrommet vi skal?
Diffus ligner på noe ... sus ... tja, kanskje ... Ikke sjokolademus. Definitivt.Diffus. Konfus. I hus. Sus og dus. Sjokolademus.
Begge deler! Der begrepet er gyldig er i kjemien. I fysikken ble teorien motbevist ...Kjemi, og ikke fysikk?
Dette er helt riktig, Zombat!Fysikken fant ut at eter ikke finnes. I kjemien er eter en betegnelse på visse stoffer.
Ordet eter kan også bety spiser.
En har jo uttrykket i eteren, på lufta dvs. Noe som sendes trådløst.
Hvordan dette har noe spesielt med skoleelever å gjøre vet jeg ikke.
Bare noen tanker.
Eter skulle jo være det 'lysbærende mediet' som vi ikke kunne se eller føle, men det 'måtte' jo være der ...Var inne på samme tankebanene, Zombat, men så var det dette med lyset, da...
Jo, det er riktig det, Oct! Men svaret jeg var ute etter var altså 'eter' som Zombat helt korrekt foreslo ...Var ikke Heisenberg en tysk atomfysiker? Mener å huske ham fra "Kampen om tungtvannet". Skal vi ned på atomnivå & kanskje sneie innom relativitetsteorien. Ikke mange som forstår sistnevnte.
mvh
NeiNorsk?
mvh
Ganske vanlige bokutgivelser ja.Aha. Kan det dreie seg om bokutgivelser.
mvh
Nei, ikke norsk.Louis Masterson. Morgan Kane. Vet ikke om han gikk konkurs, da. Het egentlig Kjell Hallbing & var bankfunksjonær.
mvh
NeiPrøver meg på en franskmann. Jules Verne.
mvh
Ja, det er det.Han knyttet et mål for sikkerhet til sin person, og er mest kjent for det..?
Kan det være Mark Twain vi skal frem til?