- Ble medlem
- 23.03.2006
- Antall liker
- 11.402
Kunne vært, men nei. Tenk litt på gruppenavn/låtnavn. Vi skal ca. 150 år tilbake i tid.
Så nær, så nær, men vi skal to år frem i tid.R.E.S. skrev:Da tenkerjeg på den amerikanske borgerkrigen og slaget ved Gettysburg.
Roy
Det der må jo bare være rett. Alt stemmer.vta skrev:Lurer på om vi snakker hjemlige takter med tanke på band / låt i denne oppgaven, nemlig Titanic sin Sultana? Sultana var et dampskip som forliste på Mississippi et par uker etter at Abraham Lincoln ble myrdet, og det omkom over 2000 i forliset.
Byen vi skal til er vel da Memphis, siden dette var nærmeste by i forhold til stedet der skipet sank.
Korrekt. Titanic æret Carlos Santana ved å kalle instrumentallåten "Sultana" De hadde heller ikke hørt om eksplosjonen i SS Sultana. Skjebnen er noenganger underfundig, Titanic/Sultana.vta skrev:Lurer på om vi snakker hjemlige takter med tanke på band / låt i denne oppgaven, nemlig Titanic sin Sultana? Sultana var et dampskip som forliste på Mississippi et par uker etter at Abraham Lincoln ble myrdet, og det omkom over 2000 i forliset.
Byen vi skal til er vel da Memphis, siden dette var nærmeste by i forhold til stedet der skipet sank.
Kommer nesten direkte derfra og ikke drikk Irish coffee eller Mojito dertkr skrev:Corralejo, Fuerteventura.
mvh
Mens vi venter på ny oppgave, vil jeg jo si at Trond T fortjener heder for sin innsats i forrigeottone skrev:Det der må jo bare være rett. Alt stemmer.vta skrev:Lurer på om vi snakker hjemlige takter med tanke på band / låt i denne oppgaven, nemlig Titanic sin Sultana? Sultana var et dampskip som forliste på Mississippi et par uker etter at Abraham Lincoln ble myrdet, og det omkom over 2000 i forliset.
Hvis svaret er et annet fortjener du heder uansett.
Har aldri hørt om SS Sultana-forliset før, det er overraskende.
Med dette mener jeg altså at målet ligger på et annet kontinent enn Kina.vta skrev:Nei, det dreier seg nok om et annet kontinent.
Med fare for å virke som en kverulant: Mener du et annet kontinent, eller en annen verdensdel? Jeg spør fordi rent geografisk er vel Europa og Asia ett kontinent (Eurasia).vta skrev:Med dette mener jeg altså at målet ligger på et annet kontinent enn Kina.vta skrev:Nei, det dreier seg nok om et annet kontinent.
Godt poeng, og ikke kverulerende i det hele tatt det. Jeg mener selvfølgelig verdensdel, og jeg skjønner videre at du har løst første del av oppgaven.Steinar_Lund skrev:Med fare for å virke som en kverulant: Mener du et annet kontinent, eller en annen verdensdel? Jeg spør fordi rent geografisk er vel Europa og Asia ett kontinent (Eurasia).vta skrev:Med dette mener jeg altså at målet ligger på et annet kontinent enn Kina.vta skrev:Nei, det dreier seg nok om et annet kontinent.
Det er nok ikke Elvis sin drøm som tok slutt.JHolm skrev:Denne drømmen?
Da skjønner du mer enn jeg gjør. Hehe. Men tolker jeg deg dithen at vi skal til Europa?vta skrev:Godt poeng, og ikke kverulerende i det hele tatt det. Jeg mener selvfølgelig verdensdel, og jeg skjønner videre at du har løst første del av oppgaven.Steinar_Lund skrev:Med fare for å virke som en kverulant: Mener du et annet kontinent, eller en annen verdensdel? Jeg spør fordi rent geografisk er vel Europa og Asia ett kontinent (Eurasia).vta skrev:Med dette mener jeg altså at målet ligger på et annet kontinent enn Kina.vta skrev:Nei, det dreier seg nok om et annet kontinent.
;DSteinar_Lund skrev:Da skjønner du mer enn jeg gjør. Hehe. Men tolker jeg deg dithen at vi skal til Europa?
...og jeg som trodde du hadde løst den delen med drøm hehe. Nei, ingen referanser i retning Herman's Hermits i oppgaven.Steinar_Lund skrev:Litt søkt, men: "The end of all my dreams", fra No Milk Today med Herman's Hermits?
Det kan jo ha vært Kjell Elvis vi møtte i Memphis, men det er ikke viktig for oppgaven. Vi skal ikke hjem til Norge nei.R.E.S. skrev:Skal vi hjem til Norge, og Elvis-lookalike, Kjell Elvis som ble begjært konkurs av skatteoppkreveren i Lyngdal?
Roy
Ser at det er mulig å sende dere ut på litt ville veier, slik jeg har formulert meg her. Dersom dere løser den første delen med drømmen som tok slutt, så er det nok ikke nøyaktig samme adresse vi skal videre til i den andre byen. Der finnes nemlig ikke 100% samme adresse, så det er samme gate jeg egentlig vil frem til. Sorry, dersom noen har låst seg fast i akkurat dette.vta skrev:Elvis sier til oss at vi skal dra dit drømmen tok slutt, og når vi kommer frem dit så møtes vi av en herremann som sier at vi skal videre til samme adresse i en annen berømt by. Denne siste adressen finnes i et bystrøk med klare referanser til et land på et annet kontinent, og det er på dette stedet vi finner vårt endelige mål.
Hehe. Men nå synes jeg at jeg har bidratt nok til hvor vi er og ikke er, og overlater arenaen til folk med enda større IQ enn min. Ikke at jeg forventer noen anerkjennelse for mitt beskjedne bidrag. Neida. Bare hyggelig. ;Dvta skrev:...og jeg som trodde du hadde løst den delen med drøm hehe. Nei, ingen referanser i retning Herman's Hermits i oppgaven.Steinar_Lund skrev:Litt søkt, men: "The end of all my dreams", fra No Milk Today med Herman's Hermits?
Se det ja! Nå begynner vi å nærme oss.Trond T skrev:Den personen hvis drøm endte, var Martin Luther King. Han ble skutt på Lorraine Hotel på Mulberry Street i Memphis.
Mulberry Street ligger også i New York, i bydelen Little Italy.
Bygningen som er vårt mål tror jeg ligger i Roma.
Hadde du sagt det før, ville jeg løst oppgaven på et blunk!vta skrev:Ser at det er mulig å sende dere ut på litt ville veier, slik jeg har formulert meg her. Dersom dere løser den første delen med drømmen som tok slutt, så er det nok ikke nøyaktig samme adresse vi skal videre til i den andre byen. Der finnes nemlig ikke 100% samme adresse, så det er samme gate jeg egentlig vil frem til. Sorry, dersom noen har låst seg fast i akkurat dette.vta skrev:Elvis sier til oss at vi skal dra dit drømmen tok slutt, og når vi kommer frem dit så møtes vi av en herremann som sier at vi skal videre til samme adresse i en annen berømt by. Denne siste adressen finnes i et bystrøk med klare referanser til et land på et annet kontinent, og det er på dette stedet vi finner vårt endelige mål.
Steinar_Lund skrev:Hadde du sagt det før, ville jeg løst oppgaven på et blunk!vta skrev:Ser at det er mulig å sende dere ut på litt ville veier, slik jeg har formulert meg her. Dersom dere løser den første delen med drømmen som tok slutt, så er det nok ikke nøyaktig samme adresse vi skal videre til i den andre byen. Der finnes nemlig ikke 100% samme adresse, så det er samme gate jeg egentlig vil frem til. Sorry, dersom noen har låst seg fast i akkurat dette.vta skrev:Elvis sier til oss at vi skal dra dit drømmen tok slutt, og når vi kommer frem dit så møtes vi av en herremann som sier at vi skal videre til samme adresse i en annen berømt by. Denne siste adressen finnes i et bystrøk med klare referanser til et land på et annet kontinent, og det er på dette stedet vi finner vårt endelige mål.![]()
Nei, det har det nok ikke.oct skrev:Har dette m. Columbus, el. Amerigo Vespuzzi å gjøre?
mvh
Bygningen som er målet vårt har jeg aldri hørt nevnt i forbindelse med noe som helst, men den historiske referansen i landet vi startet fra er det neppe noen som ikke har fått med seg.Trond T skrev:Det betyr store/viktige hendelser, men liten bygning ?
I seg selv; Jaoct skrev:Altså en lite kjent bygning?
mvh
Fant en artikkel i forbindelse med planer om å bygge tilsvarende på Forus ved Stavanger, og der nevnes det at det finnes 340 av disse i til sammen 91 land. Vil tro at dette tallet nå er noe høyere...vta skrev:Dette er noe som finnes mange steder i verden, men for verdens befolkning så er det kun ett av disse stedene som virkelig er kjent. Dette grunnet dimensjonene, og en stor hendelse på dette sistnevnte stedet.