|
Har vel nesten full katalog av damen. Så er det bare å begynne "detektivarbeidet"Joni Mitchell?
Hun solgte vel ganske bra før 90-tallet også hun.Alanis Morisette solgte i bøtter og spann - men det var kanskje først på 90-tallet?
Enkelt for de som har hørt om dama og låten kanskje... Uansett er det greit at løsningen på en oppgave blir lagt ut i tråden til glede for oss vanlige ignoranter.Siden det igjen ble så lenge stille, antok jeg skjønte hva svaret var.
TerryGib kom jo frem til Alanis Morissette og da er det jo ganske enkelt å koble
stoffet med Black Velvet.
mvh
John Heartfield
Google..?Og neste oppgave lages av......?
Han som hadde et juletre også? Alt for å ikke google nå ...John Heartfield
Stemmer det. Men jeg tror du googlet... Nå blir det dask med en dvask rabarbra. bare vent til jeg får tak i deg!
John Heartfeild var tysk dadaist, altså en retning som regnes som en forløper til surrelaismen. Han var fotomontør og ihuga anti-nazisist.
Vis vedlegget 406197
'Hver mann sin fotball' var slagordet til dadaistene i Tyskland.
Vis vedlegget 406195
Dette bildet har også tittelen: 'Millionene står bak meg.'
Vis vedlegget 406196
Heartfield, som tok et engelsk navn for å plage Hitler, var også sterk krigsmotstander.
Haha....tja,vel, skal komme opp med noe...Vi skal frem til et album.Svaret på Zombat sin oppgave var Black Velvet, og det var det TerryGib som fant ut ...
Vanskelig å vite hvilket album det er vi skal frem til, men flere grupper har jo vært på besøk i Norge de siste åra, som holdt på også på 70-tallet. Uriah Heep?Bandet bak utgivelsen vi skal frem til hadde sitt hovedvirke på 70-tallet.
Besøkte for noen år siden Norge og holder fremdeles konserter.
Skal vi til Frankrike? Der er jeg forholdvis blank, i så fall ...Uriah Heep er et stykke unna - ta turen med båt fra Southampten til .......
Foto på cover er tatt av en kjent kunstner/fotograf.
Flere av medlemmene har gitt ut soloalbum.
Vanskelig å bevise at det er sugd av eget bryst i disse dager, men var en stund stor fan av Dali og leste en del om min navnebror Breton som må sies å være en av de som knytter Dadaismen og surrealismen. Morsom myte om hva Dali sendte sin far som takk for alt han følte han skyldte ham...John Heartfield
Stemmer det. Men jeg tror du googlet... Nå blir det dask med en dvask rabarbra. bare vent til jeg får tak i deg!
Om det er bananer og Velvet Underground var det i 67 - men vi er i rett miljø dog noe seinere.Har det noe med en kjent frukt å gjøre?
Debut singelen ble utgitt på Ork Records, men debutalbumet ble utgitt på Elektra.Og plata er gitt ut på Ork Records?