oct - nordlysforskning ligger vanligvis under geofysikk, men faller også inn under plasmafysikk, ionosfæreforskning osv.
|
Takkeroct - nordlysforskning ligger vanligvis under geofysikk, men faller også inn under plasmafysikk, ionosfæreforskning osv.
Og bumper.Da byr jeg på en liten nøtt, (muligens en ert)
Ett band, to skip, hvilken by?
Et band som har samme navn som en by? F.eks. Boston? Uten at jeg tror at akkurat Boston er svaret - jeg er primært ute etter å få prinsippene på plass.Da byr jeg på en liten nøtt, (muligens en ert)
Ett band, to skip, hvilken by?
Titanic var et norsk band. Titanic & Olympic var søsterskip. Der stopper det. m. mindre det er snakk om en oldtidsbyTitanic - Titanic -Olympic
Tror skipene dro ut fra Southampton.Jeg tenker at Titanic og Olympic kom fra Liverpool, i likhet med et relativt kjent band ved navn The Beatles. Helt på jordet?
Feil jorde.Jeg tenker at Titanic og Olympic kom fra Liverpool, i likhet med et relativt kjent band ved navn The Beatles. Helt på jordet?
Titanic (band) + Titanic (skip) og Olympic (skip) er åpenbart ikke riktig, siden tampen fortsatt brenner.Aurora/oct, tampen er ganske så varm.
Det er snakk om to skip med to forskjellige navn.
Første skip som tok opp overlevende het Californian. Dersom det er tale om to skip m. forskjellige navn. Tror jeg er på bærtur, men har ikke tid til å google.Hvis Titanic (band) er riktig, virker det jo rimelig at Titanic (skip) også er riktig. Ergo er Olympic feil. Kanskje....
Hm......
Spinn videre, spinn videre.......Hm... Hvis Titanic (band) er riktig, bør jo de to skipene ha en sammenheng med bandet, og ikke med hverandre? To skip som begge har sammenheng med bandet Titanic?
Bandet Halifax fra California? Har aldri hørt om dem før, men det var en skipsulykke i Halifax med to båter, hvorav en av dem var et norsk skip, og det andre et fransk skip full-lastet med tnt.Nei, bynavnet har med en hendelse med ett av skipene å gjøre.
Jeg spinner - står på stedet hvil. Akkurat som bilene gjør her i bakken rett utenfor vinduet mitt.Spinn videre, spinn videre.......Hm... Hvis Titanic (band) er riktig, bør jo de to skipene ha en sammenheng med bandet, og ikke med hverandre? To skip som begge har sammenheng med bandet Titanic?![]()
Hm... repertoar?Ulf_B har riktig band, men sliter med å finne det andre skipet. Tenk på repertoaret.
Dette var mer enn en ert-oppgave. Står bomfast.Spinn videre, spinn videre.......Hm... Hvis Titanic (band) er riktig, bør jo de to skipene ha en sammenheng med bandet, og ikke med hverandre? To skip som begge har sammenheng med bandet Titanic?![]()
Der var`n.Oh shit!
Litt googling:
Sultana was a Mississippi River side-wheel steamboat. On April 27, 1865, the boat exploded in the greatest maritime disaster in United States history. An estimated 1,800 of her 2,427 passengers died when three of the boat's four boilers exploded and she burned to the waterline and sank near Memphis, Tennessee
Er det hit vi skal?
Hardt miljø her på sentralen, man kan ikke legge seg før klokka 03!Å ja, de penga....
Men siden det lille grønne symbolet er borte ved siden av johas nick, tyder det på at han har tatt det med natt på forskudd. ..........
Hehe - det med det grønne symbolet var bare et påskudd til å komme med enda en oppgave. Ellers er reglene slik at den som først finner løsningen, forventes å komme med neste oppgave. I begynnelsen var dette veldig strengt - da snakket man om PLIKT - men nå er det bare å melde seg på hvis oppgaveløseren melder pass eller drøyer altfor lenge. Men fortrinnsvis med litt antenner for at det ikke anses hensiktsmessig å ha flere oppgaver gående samtidig. I ditt tilfelle var det vel snakk om en venteoppgave - litt lett hjernetrim mens vi ventet på at du skulle komme sterkt og fryktelig tilbake.Hardt miljø her på sentralen, man kan ikke legge seg før klokka 03!Å ja, de penga....
Men siden det lille grønne symbolet er borte ved siden av johas nick, tyder det på at han har tatt det med natt på forskudd. ..........
Morsom tråd som jeg oppdaget først i går. Ikke sikker på om jeg har fått med meg reglene, men prøver en liten nøtt:
Reisemål. Hodebry for noen, men vakker som få. Sølvvinner, men i den lengste.
Er det her snakk om vakker arkitektur![]()
.
mvh
[QUOTE;=joha228389]
Reisemål. Hodebry for noen, men vakker som få. Sølvvinner, men i den lengste.Er det her snakk om vakker arkitektur
.
mvh
Nei, heller vakker natur.
[QUOTE;=joha228389]
Reisemål. Hodebry for noen, men vakker som få. Sølvvinner, men i den lengste.Er det her snakk om vakker arkitektur
.
mvh
Nei, heller vakker natur.
Flere ledetråder: De fleste unngår tvillingene, da de kan være vel brysomme.
Beklager rot m. quotingen. Befinner vi oss i geografisk nærhet av NorgeNei,heller vakker natur.
Beklager rot m. quotingen. Befinner vi oss i geografisk nærhet av NorgeNei,heller vakker natur..
mvh