HFS-labyrinten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.039
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    oct - nordlysforskning ligger vanligvis under geofysikk, men faller også inn under plasmafysikk, ionosfæreforskning osv.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da byr jeg på en liten nøtt, (muligens en ert)

Ett band, to skip, hvilken by?
    Et band som har samme navn som en by? F.eks. Boston? Uten at jeg tror at akkurat Boston er svaret - jeg er primært ute etter å få prinsippene på plass.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    To skip med samme navn som et band, hvorav det ene skipet ble utsatt for en ulykke i nærheten av en by?

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Andrea Doria kolliderte m. M.S. Stockholm, som iaff. er en by. Er det en slik hendelse det siktes til? Årstall 1956.

mvh

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Led Zeppelin, Hindenburg?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.411
    Aurora/oct, tampen er ganske så varm.
    Det er snakk om to skip med to forskjellige navn.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.420
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg tenker at Titanic og Olympic kom fra Liverpool, i likhet med et relativt kjent band ved navn The Beatles. Helt på jordet?

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Aurora/oct, tampen er ganske så varm.
    Det er snakk om to skip med to forskjellige navn.
    Titanic (band) + Titanic (skip) og Olympic (skip) er åpenbart ikke riktig, siden tampen fortsatt brenner.

Hvis Titanic (band) er riktig, virker det jo rimelig at Titanic (skip) også er riktig. Ergo er Olympic feil. Kanskje....

Hm......

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.042
    Sted
    Oslo
    Hvis Titanic (band) er riktig, virker det jo rimelig at Titanic (skip) også er riktig. Ergo er Olympic feil. Kanskje....

Hm......
    Første skip som tok opp overlevende het Californian. Dersom det er tale om to skip m. forskjellige navn. Tror jeg er på bærtur, men har ikke tid til å google.

mvh

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hm... Hvis Titanic (band) er riktig, bør jo de to skipene ha en sammenheng med bandet, og ikke med hverandre? To skip som begge har sammenheng med bandet Titanic?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden
    Nei, bynavnet har med en hendelse med ett av skipene å gjøre.
    Bandet Halifax fra California? Har aldri hørt om dem før, men det var en skipsulykke i Halifax med to båter, hvorav en av dem var et norsk skip, og det andre et fransk skip full-lastet med tnt.

"The Halifax Explosion was a maritime disaster in Halifax, Nova Scotia, Canada, on the morning of 6 December 1917.SS Mont-Blanc, a French cargo ship laden with high explosives, collided with the Norwegian vessel SS Imo in the Narrows, a strait connecting the upper Halifax Harbour to Bedford Basin. "

Men dette er sikkert ikke riktig, da bynavnet her er knyttet til begge skipene ...

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.411
    Ulf_B har riktig band, men sliter med å finne det andre skipet. Tenk på repertoaret.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hm... Hvis Titanic (band) er riktig, bør jo de to skipene ha en sammenheng med bandet, og ikke med hverandre? To skip som begge har sammenheng med bandet Titanic?
    Spinn videre, spinn videre.......:rolleyes:
    Jeg spinner - står på stedet hvil. Akkurat som bilene gjør her i bakken rett utenfor vinduet mitt.

Men det ble tidligere sagt at det skipet vi skal frem til ikke forliste, men var involvert i en ulykke. Slik jeg ser det, forliste Titanic. På åpent hav - uten verken byer eller andre skip i nærheten. Altså er det ikke skipet Titanic som er nøkkelen her, men et hittil ukjent skip som var utsatt for en ulykke, og som også har en eller annen ukjent forbindelse med bandet Titanic.

Spinn, spinn......

Og så et norsk band, da..........

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.411
    • Liker
    Reaksjoner: oct

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Å ja, de penga....

Men siden det lille grønne symbolet er borte ved siden av johas nick, tyder det på at han har tatt det med natt på forskudd. ..........
    Hardt miljø her på sentralen, man kan ikke legge seg før klokka 03! :)

Morsom tråd som jeg oppdaget først i går. Ikke sikker på om jeg har fått med meg reglene, men prøver en liten nøtt:

Reisemål. Hodebry for noen, men vakker som få. Sølvvinner, men i den lengste.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Å ja, de penga....

Men siden det lille grønne symbolet er borte ved siden av johas nick, tyder det på at han har tatt det med natt på forskudd. ..........
    Hardt miljø her på sentralen, man kan ikke legge seg før klokka 03! :)

Morsom tråd som jeg oppdaget først i går. Ikke sikker på om jeg har fått med meg reglene, men prøver en liten nøtt:

Reisemål. Hodebry for noen, men vakker som få. Sølvvinner, men i den lengste.
    Hehe - det med det grønne symbolet var bare et påskudd til å komme med enda en oppgave. Ellers er reglene slik at den som først finner løsningen, forventes å komme med neste oppgave. I begynnelsen var dette veldig strengt - da snakket man om PLIKT - men nå er det bare å melde seg på hvis oppgaveløseren melder pass eller drøyer altfor lenge. Men fortrinnsvis med litt antenner for at det ikke anses hensiktsmessig å ha flere oppgaver gående samtidig. I ditt tilfelle var det vel snakk om en venteoppgave - litt lett hjernetrim mens vi ventet på at du skulle komme sterkt og fryktelig tilbake.

• Liker
    Reaksjoner: oct

joha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    1
    Reisemålet er ikke av den bedagelige sorten.

Trond T

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    21
    Sted
    Oppland
    Sølvvinner, men i den lengste...idrettsutøver?
    Reisemålet er ikke av den bedagelige sorten....en fjelltopp?
    Utenfor Europa...til det nordamerikanske kontinent?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Nå leser jeg vel disse ledetrådene som en viss mann leser en viss bok. Hva kan vi lede ut av at selve reisemålet ikke er av den bedagelige sorten? Hvilke reisemål er av den ubedagelige sorten? Havet? Vulkan? Sølvvinner men i den lengste? En elv? Jeg overveier et hysterisk anfall!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn