HFS henger?

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
34.780
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Er det flere som opplever at HFS henger inn i mellom? Dette opplever jeg med jevne mellomrom og jeg merker det kun på HFS sine sider. Akkurat nå så hang siden igjen, men det er som regel bare snakk om ca. 1 minutt så får jeg siden opp igjen med en "refresh".

Først så står siden og jobber ref. øverste bildet og så får jeg beskjed om at tjeneren har sluttet å svare ref. bilde nr. 2.

IMG_1591.png
IMG_1592.png

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
34.780
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Til info så gjelder dette ved bruk av iphone og ipad. Har samme problemet både hjemme og på hytta.

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
34.780
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Ipaden begynner å bli noen år, men jeg kjøpte ny iphone 15 i fjor høst. Jeg byttet også ut alle routerne hjemme i fjor en gang :)

Dette var uansett et spørsmål om andre opplever det samme. Hvis HFS fungerer knirkefritt hos alle andre så er det jo ett eller annet som er feil hos meg. Til info så er jeg ingen "data-guru" så det er begrenset hva jeg kan finne ut…😅

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.172
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Ipaden begynner å bli noen år, men jeg kjøpte ny iphone 15 i fjor høst. Jeg byttet også ut alle routerne hjemme i fjor en gang :)

Dette var uansett et spørsmål om andre opplever det samme. Hvis HFS fungerer knirkefritt hos alle andre så er det jo ett eller annet som er feil hos meg. Til info så er jeg ingen "data-guru" så det er begrenset hva jeg kan finne ut…😅
Last ned en annen nettleser så er sannsynligvis problemet løst. F.eks. Chrome fungerer bra.

tjua

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.08.2012
Antall liker
3.978
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har akkurat samme problem som TS, og problemet er det samme på splitter ny iPad og iPhone, og på litt eldre 2 års gamle..
Så veldig konsistent

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Har akkurat samme problem som TS, og problemet er det samme på splitter ny iPad og iPhone, og på litt eldre 2 års gamle..
Så veldig konsistent
Får du opp melding om at "Tjeneren har sluttet å svare"?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Jeg klarer ikke å se noe problem på serveren, så jeg heller mot at det skyldes nettleseren som brukes.

Her er ting en kan se på:
  • Problemer med internettforbindelsen (Wi-Fi, DNS, proxy, VPN).
  • Nettleserens cache eller midlertidige filer -> forsøk å tømme
  • En utvidelse/tillegg blokkerer tilkoblingen.
  • Brannmur eller antivirus som blokkerer trafikk.
VPN eller nettleser-utvidelser er nokså vanlige problemstillinger, og begge deler kan skape problemer.

tjua

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.08.2012
Antall liker
3.978
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Får du opp melding om at "Tjeneren har sluttet å svare"?
Nei, fryser og intet skjer, bortsett fra en blinkende rektangulær firkant som blinker og går over skjermen øverst oppe.
Ser ut til å være mest relatert ved skriving av innlegg. Vil ikke Lagre eller redigere, men kan navigere opp og ned på siden.
Har hatt dette problemet i lengre tid, dvs på ulike iPhone og iPads, alltid oppdatert iOS, Safari, og 1.1.1.1 VPN

Ikke noe stort problem for meg og jeg tipper at dette har sammenheng med 1.1.1.1
Har ikke testet med andre nettlesere

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Antall liker
10.454
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Har opplevd det samme med iPads også.
Aldri på PC eller Samsung tlf. Min pad begynner å bli gammel 5 år tenker jeg.
Så vurderer å kjøpe ny. Tror problemet ligger der.

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
1.260
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
5
Jeg opplever det samme som trådstarter innimellom. Jeg bruker chrome nettleser på ipad.

tjua

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.08.2012
Antall liker
3.978
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Har opplevd det samme med iPads også.
Aldri på PC eller Samsung tlf. Min pad begynner å bli gammel 5 år tenker jeg.
Så vurderer å kjøpe ny. Tror problemet ligger der.
Jeg har helt ny iPad og har samme problemet som på min gamle. Vanlig iPad, ikke Pro..
Ny iPhone 16 pro Max, akkurat samme, og samme på iPhone 14 (eller 13) pro Max
Så hos meg enten noe med
iPhone og ipad
Safari
Noe med bruk av VPN 1.1.1.1
Eller design HiFis

mest sannsynlig 1.1.1.1

og helt enig med @TTs, stor takk til @Høvdingen for en vel fungerende web

får vel si som min fysioterapeut bruker å si, vi har alle våre ondter , det gjelder bare å leve godt med de, og de fleste sitter jo inne i eget hode…

Topp Bunn