HFS 4 - "problemer" -> forklaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Jeg har den siste tiden (f.eks spesielt de siste timene) hatt en del problemer med at foumet ikke er tilgjengelig. Under normale omstendigheter er jo dette stabiliten selv utover varslet nedtid så det har vært noe overraskende. Har vanskelig for å se at det er et problem på min side - det er jo kun en nettide som skal lastes og alt annet fungerer fint. Er dette et kjent problem (med en forhåpentligvis kjent løsning) eller hva er ståa?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har den siste tiden (f.eks spesielt de siste timene) hatt en del problemer med at foumet ikke er tilgjengelig. Under normale omstendigheter er jo dette stabiliten selv utover varslet nedtid så det har vært noe overraskende. Har vanskelig for å se at det er et problem på min side - det er jo kun en nettide som skal lastes og alt annet fungerer fint. Er dette et kjent problem (med en forhåpentligvis kjent løsning) eller hva er ståa?
    Jeg har vært på i hele kveld, og det er ingenting som tyder på at dette skyldes verken vår server eller selve siden.

    Er det noen andre som har opplevd det samme?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    etter at jeg skrev innlegget prøvde jeg å relaste en del ganger uten hell men så kom det tilbake. Det er veldig av/på om det fungerer eller ikke.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    etter at jeg skrev innlegget prøvde jeg å relaste en del ganger uten hell men så kom det tilbake. Det er veldig av/på om det fungerer eller ikke.
    Bruker du VPN?

    Prøv også fra mobilen din for å se om det fungerer greit (eller en annen maskin, nettbrett etc). Kun for å utelukke om det er noe lokalt på din nåværende maskin.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Prøvde akkurat å redigere innlegget og fikk
    feil_2.JPG
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du trykker CTRL-Shift-C samtidig så får du opp nettleserkonsollen.

    Da kan du kanskje se hva som er problemet.

    Jeg har sperret en rekke land fra å komme inn på siden, men dine ip-adresser burde ikke utgjøre noe problem. Jeg har sjekket.

    Det første jeg ville forsøkt er å slette midlertidige internett-filer i browseren din.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.025
    Ok skal prøve det. Har muligens hatt mer problemer hjemme enn fra jobb men det er veldig fritt etter hukommelsen.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ok skal prøve det. Har muligens hatt mer problemer hjemme enn fra jobb men det er veldig fritt etter hukommelsen.
    Jeg lurer litt på om det er IP-blokkering av enkelte land som forårsaker problemet. Jeg har for sikkerhets skyld gått gjennom alle logger på serveren, og i dag har det vært 0 problem, så dette er rett og slett et tilkoblingsproblem mellom deg og serveren.

    Når du får opp "Forbidden" så betyr det stort sett at din IP-adresse er blokkert av serveren.

    Når du opplever at du ikke kommer inn --> ikke prøv å restart, bytte pc etc., men du bør åpne en nytt browser-fane, og gå til følgende side: https://ipinfo.info/html/ip_checker.php (Kopier denne adressen og lagre den i f.eks. Notepad)

    Øverst til høyre på den siden vil du se hvilken ip-adresse du benytter. Kopier denne adressen --> send deretter adressen til meg på PM.

    Jeg må se hvilken IP-adresse du benytter når du IKKE kommer inn.

    Da kan jeg se om det er IP-blokkering som forårsaker problemet.
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal selge en liten DSP-boks, og skal legge ut en annonse på Torget. Hvilken kategori pleier folk å bruke til DSP? Jeg finner ingen kategorier som passer, så da blir det kanskje under "Diverse"? Eller er det mer naturlig å bruke kategorien "Akustikk"? Ideelt sett burde det kanskje ha vært en egen kategori for DSP og romkorrigering, men det blir kanskje for mange kategorier?

    annonsekategorier.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.803
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Jeg skal selge en liten DSP-boks, og skal legge ut en annonse på Torget. Hvilken kategori pleier folk å bruke til DSP? Jeg finner ingen kategorier som passer, så da blir det kanskje under "Diverse"? Eller er det mer naturlig å bruke kategorien "Akustikk"? Ideelt sett burde det kanskje ha vært en egen kategori for DSP og romkorrigering, men det blir kanskje for mange kategorier?

    Vis vedlegget 820864
    Velg digitale avspillere og deretter digital romkorreksjon
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn